Likwidacja Świadectwa z Wyróżnieniem (z Paskiem)

Komentarze

#1201

Jestem ciekawa.

(Mszana, 2019-10-18)

#1207

Szkoła jest dzisiaj wyściem szczurów, nie rozwija kreatywności i zainteresowań uczniów. Nie liczy się osobowość ucznia tylko ocena.
Mama 15 latki.

(Lublin, 2019-10-18)

#1218

Sprzeciwiam się wyścigu szczurów od najwcześniejszych lat. Chcę szkoły, która rozwija.

(warszawa, 2019-10-18)

#1222

Zgadzam się w pełni. W edukacji liczą się oceny a nie uczeń jak ktoś słabiej się uczy to już nauczyciele nie zauważają co go interesuje i wzbogacają w nim tej pasji.

(Łomianki, 2019-10-18)

#1247

Podpisuję ponieważ system edukacji jest okropny w Polsce

(Pyskowice, 2019-10-18)

#1253

Polski system nauczania dzieci wymaga zmian i to natychmiast. Rywalizacja szkolną w perspektywie czasu i pracy zawodowej do niczego nie prowadzi. Dzieci są zmęczone i zniechęcone, obarczone przeładowanym programem, za to niesamodzilelne w myśleniu i na bakier z logiką 😟

(Kalinówka, 2019-10-18)

#1261

W pełni popieram tą inicjatywę i zgadzam się z argumentacją inicjatora petycji.

(Piastów, 2019-10-18)

#1266

Znam problem, jestem nauczycielem.

(Tarnowskie Góry, 2019-10-18)

#1267

Podpisuję, ponieważ nie godzę się na wyścig szczurów. Poza tym ocenianie nie do końca jest sprawiedliwe.

(Lubin, 2019-10-18)

#1268

Wszystkie argumenty zawarto w artykule. Najwazniejszy: dołowanie pozostalych dzieci.

(Warszawa, 2019-10-18)

#1272

Nauka to ciekawość jakiejś wiedzy. Nie są nią podręczniki podstawy programowej. Każdy mały wzrostem czlowiek rozwija się inaczej, czasem zainteresowania zmieniają się jak w kalejdoskopie. Oceny są destrukcyjne, zwłaszcza końcoworoczne, gdy wyróżnia się nie talenty, ale często uczniów, którzy z różnych powodów poświęcają swój wolny czas wyłącznie na pokazanie, że jest się najlepszym w klasie.

(Białystok, 2019-10-18)

#1275

Dzieci zaczynają zwracać większą uwagę na średnią, zaczynają się ścigać, prosić nauczycieli o lepszą ocenę na koniec roku. Nie potrafią stawiać sobie priorytetów. Drobna porażka często jest w ich głowie wielką katastrofą ale nie ma tu miejsca na rozpaczanie o brak wiedzy ale o niższą średnią.

(Łódź, 2019-10-18)

#1287

Zgadzam się z opinią pomysłodawcy.

(Trzebinia, 2019-10-18)

#1291

Uważam to za tworzenie wyścigu szczurów już na etapie szkoły.

(Kraków, 2019-10-18)

#1293

Mam podobne zdanie.

(tczew, 2019-10-19)

#1296

Zgadzam się z autorem pomysłu.
Sama miałam co rok pasek, ale jest w tym coś, że chodziło głównie o pasek i nagrodę.
A najbardziej denerwuje mnie popisywanie się paskiem na facebooku😱

(Bobrowniki, 2019-10-19)

#1298

Podpisuję, ponieważ posiadanie świadectwa z wyróżnieniem stało się swoistym wyścigiem szczurów. Nie jest też wyznacznikiem rzeczywistej inteligencji dziecka. Dochodzi do paradoksów, że dziecko poprawia nawet 4, którą otrzymało z kartkówki lub sprawdzianu. Rodzice z kolei, zwłaszcza w SP szukają w internecie gotowych sprawdzianów, by tylko ich dziecko otrzymało 5. Dzieci uczą się dla ocen, a nie dla satysfakcji poznawania wiedzy.

(Orzesze , 2019-10-19)

#1301

Chce zeby moja corka byla zainteresowana zdobywaniem wiedzy,a nie ocen.

(Wroclaw, 2019-10-19)

#1318

Mam syna w 7 klasie i wiem jak dużo czasu zajmuje mu szkoła zadania nauka a brakuje mu czasu i siły na realizację swojej pasji którą jest piłka nożna. W tym roku szkolnym udało mu się dostać do dobrego klubu sportowego, na początku nasza i jego ogromna euforia, spełnienie marzenia a teraz stres i konsternacja czy jednak nie powinien zrezygnować ze sportu bo nie podoła z nauką. Podkresle że syn nie ma problemów z uczeniem się, jest przemęczony trzema sprawdzianami w tygodniu do tego kartkówkami i zadaniami, które musi odrabiać w domu 😞

(Niegoszowice , 2019-10-19)

#1324

Ponieważ dzisiejszy system uważam za szkodliwy

(Gdańsk, 2019-10-19)

#1330

Popieram cel tej petycji, uważam że pogoń za czerwonym paskiem jest niczym innym jak kształtowaniem młodych umysłów wg. zaplanowanego wzorca

(Katowice, 2019-10-19)

#1332

Uważam, ze oceny zabijają w dzieciach kreatywności, pasje. Zmieniają dzieci na prZyszle pokolenia robotników/wyrobników korporacji. Bez większej zadumy nad życiem, przyszłością, marzeniami i tym co i jak mogę zrobić sam.

(Warszawa, 2019-10-19)

#1335

Podpisuje ponieważ uważam, ze dostęp do wiedzy i nauki winien stanowić przywilej, a nie przymus czy czyjąkolwiek zmorę. Tylko Ci którzy są na nią chętni kreują realny popyt na to dobro, a tym samym wpływają na jakość obecnej i przyszłej podaży. Juz kiedyś pisałam o tym na F. - dlaczego dzieci w krajach trzeciego świata zaraz po jedzeniu marzą o szkole? Bo jest dla nich niedostępna. Jest dobrem luksusowym. Zas nauczyciel jest tam kimś. Ma autorytet. A u nas? Wszystko co łatwo dostępne, a wręcz z obowiązku i przymusu, z czasem traci smak, traci na szacunku, podlega uprzedmiotowieniu, staje sie nudne... Dlatego, co więcej? Jestem za całkowita likwidacja wszelkich ocen w szkole! Życie winno weryfikować ludzi, zas ewentualne kolejne etapy edukacji winny rozpoczynać sie solidnym egzaminem wstępnym z wybranej przez kandydata dziedziny, ktora go ciekawi, inteligencji poznawczo-emocjonalnej i ogólnych predyspozycji. Bieżąca edukacja i postępy w nauce powinny byc jedynie wspierane przez nauczyciela-wnikliwego obserwatora poszczególnych uczniów, wskazówkami gdzie znaleźć, jak poszerzyć, w którym kierunku pójść, etc. jesli uczeń jest zainteresowany i wykazuje predyspozycje i zainteresowanie daną dziedziną wiedzy. I juz na koniec pytanie retoryczne. Czy słyszał ktoś o Nobliście, którego nie pasjonowała jego dziedzina? Albo o sławnym kompozytorze, który grał rylko dlatego ze rodzice mu kazali, a nauczyciel stał z batem w postaci złej oceny? Nie. Na marginesie, mam syna lat 15, który ku mojej odwiecznej walce z tym chorym zjawiskiem, twierdzi ze uczy sie bo... chce miec jak najlepsze stopnie. I oczywiście ma, piątki, szóstki, paski i stypendia, etc.. A mnie to wkurza do cna, choć oczywiście mowię Mu ze jestem z Niego dumna. Z Niego! A nie z Jego ocen! I szczerze wolałabym, zeby zamiast piatek na świadectwie miał więcej czasu na swoje niewymuszone i naturalne pasje i talenty, których de facto ma mnóstwo, począwszy od techniki i motoryzacji, poprzez sztukę i malarstwo, na muzyce, literaturze i jezykoznawstwie skończywszy. Skończywszy na dzis, a zaczynajac na jutro. Bo śmiem twierdzić, ze jedynie oceny i formalne kwalifikacje szkolne ograniczają nasze dzieci i młodzież, usiłując zrobić z nich lepsze bądź gorsze roboty. A najlepiej to 0/1 cyborgi. Bez empatii, uczuć, emocji, własnego opiniotwórstwa i pasji. Dlatego wlasnie uważam, ze szkoła winna byc ogolniedostepna dla wszystkich, zas wiedza i nauka juz tylko dla chętnych i predysponowanych! Wtedy świat byłby o niebo piękniejszy, mądrzejszy i lepszy, a dzieci i młodzież szczęśliwsi. Dorośli z reszta tez.

(Krakow, 2019-10-19)

#1345

Szkoła jest dla wszystkich a paski dla niewielu

(Lubaczów, 2019-10-19)

#1348

Świadectwo z paskiem rozwija u ucznia sprawność "zdobywcy punktów", a nie jakość edukacji ucznia.
Nie od dziś wiadomo, że człowiek najlepiej rozwija się dzięki motywacji wewnętrznej, a więc rozwijając własne zainteresowania, powodowany ciekawością, zainspirowany przez nauczyciela. Świadectwo z paskiem to tylko motywacja zewnętrzna. Obrane za cel sam w sobie, jak teraz to się dzieje, zabija potrzebę rozwoju własnego, szkodzi zamiast pomagać. Powoduje nadmierny stres i pogoń za "punktami". Pozwólmy dzieciom na rozwijanie talentów. Nie pozwólmy, by nad własny rozwój przedkładały punkty ze świadectwa. Pomóżmy im.

(Kraków, 2019-10-19)

#1358

Jestem za zmianą systemu pruskiego.

(Kraków, 2019-10-19)

#1366

Dzieci powinny odpocząć od wiecznej rywalizacji dla cyfry

(Kolonia Obory, 2019-10-19)

#1368

Czerwony pasek stał się celem samym w sobie. W coraz mniejszym stopniu odzwierciedla zdolność ucznia do odniesienia życiowego sukcesu, a w coraz większym - jego konformizm. Jako czynnik nie służący edukacji, a wręcz jej szkodzący, powinien jak najszybciej zniknąć. A w następnej kolejności rankingi szkół.

(Warszawa, 2019-10-19)

#1371

Nie jest mi obojętny los dzieci.

(Wrocław , 2019-10-19)

#1382

Ponieważ

(Warszawa, 2019-10-20)

#1384

Jestem za likwidacją ocen i wprowadzeniem w szkole informacji zwrotnej.

(Piła, 2019-10-20)

#1398

Zgadzam się w 100% z autorem petycji. Szkoła zamiast rozwijać naturalną ciekawość i kreatywność dzieci zabija ją w zarodku.

(Rumianek, 2019-10-20)

#1400

Bo jest tylko wyścig szczurów,a nie pasja uczenia się.

(Kamienna Góra, 2019-10-20)