Petycja w sprawie zmiany sposobu naliczania opłat za wywóz śmieci, uzależnionej od ilości zużytej wody w M. St. Warszawie

Komentarze

#1604

To chory pomysł, co maja śmieci do wody....i dlaczego podwójnie tak jakby acic będziemy za wodę????????

Katarzyna Krawczyk-Szymanek (Warszawa, 2020-10-26)

#1605

jeb*c pis

Rafał Kazimierczak (Warszawa, 2020-10-26)

#1606

Z hoteli zdjęli tę głupotę, to wzięli się za lokatorów indywidualnych.
Gratuluję

Maja Peciak (Warszawa, 2020-10-26)

#1612

Śmieci nie są ze złota

Julia Kwiatek (Warszawa, 2020-10-26)

#1613

Uważam że jest to niesprawiedliwy miernik. Sama mam 4 osoby w mieszkaniu z czego dwoje maluch dzieci alergicznych i to że np. Dużo piorę albo częściej niż raz dziennie myje dzieci nie powoduje że mam więcej śmieci a co za rym idzie nie powinno mieć wpływu za opłatę za wywóz śmieci.

Marta Janiszek (Warszawa, 2020-10-26)

#1616

Nie ma żadnego związku ilość zużytej wody z ilością produkowanych i skrupulatnie przeze mnie segregowanych śmieci!

Monika Strapczuk (Warszawa, 2020-10-26)

#1621

Wodociągi za podłączenie nam wody wyliczyły 40 tysięcy. Podłaczylismy od sąsiadów. Będziemy musieli teraz płacić sąsiadom za zużycie wody i ryczałt bo oficjalnie podłączenia nie mamy? Ok 500 zł miesięcznie za śmieci?

Aneta Grzywacz (Warszawa, 2020-10-26)

#1630

Jest to niesprawiedliwe !!!!

Joanna Fraszczyk (Warszawa , 2020-10-26)

#1633

Nie zgadzam się z takimi opłatami za odpady .

Mariola Michalska-Syga (Warszawa, 2020-10-26)

#1635

Nie zgadzam się na taki sposób naliczania opłat za śmieci.

Martyna Radowska (Warszawa , 2020-10-26)

#1636

Nawet do segregacji śmieci uzywa sie wody - płukanie słoików, kartonow po mleku - w koncu przestaniemy je segregowac, czy bedzie wtedy lepiej????

Joanna Osiak (Warszawa, 2020-10-26)

#1642

Również nie zgadzam się na taką metodę naliczania opłaty za wywóz śmieci. W moim domu mieszka 8 osób, w tym dwoje dzieci. W związku z tym, że jesteśmy rodziną wieloosobową, ale nie wielodzietną nie należy nam się żadna ulga z tytułu karty dużej rodziny. Prowadzimy wspólne gospodarstwo i nie produkujemy ton śmieci, niemniej jednak wody zużywamy bardzo dużo (ostatni odczyt za okres I - VI to 138 m3), czyli według nowej stawki rachunek za śmieci wyniósłby blisko 1800 zł...to jest jakiś absurd!

Małgorzata Brandota-Lubowska (Warszawa, 2020-10-26)

#1643

Uważam za absolutnie niesprawiedliwe rozliczanie opłat za śmieci wg zużycia wody, nie widzę związku. Powinno się płacić od osoby w gospodarstwie domowym.

Dorota Kujawska-Kwiatek (Warszawa, 2020-10-26)

#1653

Śmieci segreguję od wielu lat. Nauczyłem tego żonę i dwoje dzieci. Uwielbiam też kąpiele i nie cierpię prysznica. A opłata za wodę nijak ma się do śmieci, których produkcję też ograniczam.

Michał Zouner (Warszawa, 2020-10-26)

#1656

Podpisuję ponieważ ten pomysł jest CHORY!!

Bogusława Pankiewicz (Warszawa , 2020-10-26)

#1657

Takie rozliczenie uderzy w nas seniorów. Dbanie o higienę w starszym wieku wymaga zużycia więcej wody.

Anna Mroczek (Warszawa, 2020-10-26)

#1666

Ponieważ takie naliczanie stawek, to oszustwo!

Katarzyna Chojecka (Warszawa, 2020-10-26)

#1672

Takie wyliczenie jest bez sensu

Alicja Grzybowska (Warszawa, 2020-10-26)

#1673

Katarzyna Kalbarczyk

Katarzyna Kalbarczyk (Warszawa, 2020-10-26)

#1677

Ponieważ kolejny raz obciąża się rodziny wielodzietne

Justyna Urbańska (Warszawa, 2020-10-26)

#1689

Uchwała niesprawiedliwa społecznie i niezgodna z prawem nadrzędnym.

UCHWAŁA NR XXXVIII/1199/2020
RADY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
z dnia 15 października 2020 r.
§ 1a. 1. Na potrzeby ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi dla nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, przez ilość
zużytej wody rozumie się średniomiesięczne zużycie wody obliczone za okres 6
kolejnych miesięcy przypadających w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc,
w którym powstał obowiązek złożenia deklaracji o wysokości opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi, w oparciu o wskazanie wodomierza
głównego przypisanego do danej nieruchomości lub informację, fakturę lub korektę faktury uzyskaną z przedsiębiorstwa wodociągowo – kanalizacyjnego.

Uwaga 1. Błąd zapisu
Przykład złożenie deklaracji 1 stycznia R+1 to:
6 kolejnych miesięcy z R= 1 stycznia - 1 lipca albo 1 luty - 1 sierpnia albo 1 marca - 1 września itd.
Z zapisu nie wynika których kolejnych 6 miesięcy to dotyczy

Uwaga 2. Zapis niezgodny z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

Zgodnie z ustawą
Art. 2. 3a. Wspólnota mieszkaniowa ponosi wynikające z ustawy opłaty bez ograniczeń,
a każdy właściciel lokalu – w części:
2) odpowiadającej stosunkowi ilości zużytej wody w lokalu do ilości zużytej wody
we wszystkich lokalach – w przypadku metody ustalenia opłaty, o której mowa
w art. 6j ust. 1 pkt 2;

Ilość wody zużytej w lokalu ustala się na podstawie(w przypadku lokalu opomiarowanego) wskazań liczników wody.
ilość zużytej wody we wszystkich lokalach ustala się na podstawie zsumowania wskazań liczników lokalowych.
Zapis uchwały "w oparciu o wskazanie wodomierza głównego przypisanego do danej nieruchomości" jest niezgodny z ustawą w odniesieniu do wspólnot (i spółdzielni) mieszkaniowych. Dodatkowo wskazanie licznika głównego w budynku (który nie jest nieruchomością) nigdy nie pokrywa się z zsumowanymi wskazaniami liczników lokalowych. Różnicę wskazań można rozliczyć tylko udziałami. A to powoduje rozliczenie śmieci w sposób niezgodny z ustawą (dwie metody -zużycie wody+ powierzchnia lokalu jednocześnie)

Budynek (w którym choć jeden lokal został wyodrębniony-posiada własną KW) wspólnoty mieszkaniowej nie jest nieruchomością (mamy nieruchomość gruntową w której skład wchodzą lokale komunalne niewydzielone z nieruchomości gruntowej i wydzielone z niej nieruchomości lokalowe=lokale prywatne)
W takim budynku nieruchomością jest lokal.

Art. 6j. 1. W przypadku nieruchomości, o której mowa w art. 6c ust. 1, opłata za
gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn:
1) liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość, lub
2) ilości zużytej wody z danej nieruchomości, lub
3) powierzchni lokalu mieszkalnego
– oraz stawki opłaty ustalonej na podstawie art. 6k ust. 1.
2. W przypadku nieruchomości, o której mowa w art. 6c ust. 1, rada gminy może
uchwalić jedną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od
gospodarstwa domowego.

Tomasz Stasiak (Warszawa, 2020-10-26)

#1693

Podpisuję, ponieważ nowy sposób rozliczania jest niesprawiedliwy i nielogiczny.

Marzena Gochnio (Warszawa, 2020-10-26)

#1695

Jest dla mnie absurdalne ,co woda ma do śmieci....

Kamila Kosińska (Warszawa, 2020-10-26)

#1700

Nie zgadzam się aby płacić za smieci na podstawie zużytej wody. To jest złodziejstwo !!!!

jacek kurowski (warszawa, 2020-10-26)

#1704

Podpisuje, ponieważ ilość używanej wody nie jest adekwatna do dodawanych śmieci. Po pierwsze śmieci zmieszanych mam bardzo mało, wszystko segreguje. Jednocześnie zużywam wiecej wody niż rodzina w bloku, ponieważ podlewamy ogródek, ekologiczne owoce i warzywa, drzewa. To nielogiczne...Będę ukarana za to że produkuje zieleń, a bardzo mało śmieci wyrzucam.

Joanna Nowak (Warszawa, 2020-10-26)

#1716

Podpisuję, ponieważ uważam, że średnia stawka 48 zł / osobę jest chora i przynajmniej dwukrotnie za wysoka.

Artur Swędzikowski (Warszawa, 2020-10-26)

#1720

Uważam tak samo: naliczanie opłaty za wywóz śmieci nie może być uzależnione od czynnika całkowicie z odpadami niezwiązanego. Taki sposób naliczania opłaty za śmieci jest dalece niesprawiedliwy i nieuczciwy.

Agnieszka Nowik (Warszawa, 2020-10-26)

#1724

Chcę uczciwej opłaty za śmieci niezależnej od zużycia wody.

Mariola Anna (Warszawa, 2020-10-26)

#1733

Nowy sposób jest krzywdzący dla osób, które ze względu na ekologię używają rzeczy wielokrotnie, produkując mniejszą ilość śmieci, a zużywając większą ilość wody. Przykładem może być stosowanie pieluch wielorazowych, ściereczek zamiast nawilżanych chusteczek i innych produktów do pielęgnacji niemowląt i małych dzieci.

Monika Szwejkowska (Warszawa, 2020-10-26)

#1737

Jesteśmy gospodarstwem 5 osobowym. Mam 3 dzieci, gdzie wody zużywamy bardzo dużo chociażby do prania czy zmywania. Śmieci wyrzucam raz na 2,3 dni mały worek co nie jest adekwatne do zużycia przez moją rodzinę wody. Opłaty będą naliczane niesprawiedliwie, bo zużycie wody ma się nijak do wyrzucanych śmieci.

Agata Rudnicka (Warszawa, 2020-10-26)

#1738

Sposób naliczania opłaty jest niesprawiedliwy i nielogiczny. Czy rachunek za zakupy w markecie jest zależny od ilości paliwa zatankowanego do mojego auta ?

Mikołaj Midak (Warszawa, 2020-10-26)

#1739

niezgadzam sie natak drastyczna podwyzke uwazam ze to nie uczciwe

Joanna Marszałek (warszawa, 2020-10-26)

#1745

Po kalkulacji wychodzi nam do zapłacenia ponad 200zl za trzy osoby! To jest chore

Karina Nowakowska (Warszawa, 2020-10-26)

#1753

Uważam, iż przyjęta uchwała jest pochopna i na szybko, bez przemyślenia stanu opomiarowanie w Warszawie

Małgorzata Siennicka (Warszawa, 2020-10-26)

#1755

Mieszkam w domu jednorodzinnym i w okresie letnim podlewam ogródek co zwiększa mi zużycie wody za którą płacę. W jaki sposób ma to wpływ na ilość odpadów? Nie zgadzam się na takie rozliczanie. I tak obecnie płacę bardzo dużo.

Barbara Włodarczyk (Warszawa, 2020-10-26)

#1761

Nie zgadzam się na tak drastyczną, niczym nie uzasadnioną podwyżkę

Krzysztof Kuczyński (Warszawa, 2020-10-26)

#1764

Jest to przerzucanie kosztów niefrasobliwości władz na obywateli.

Bolesław Kaja (Warszawa, 2020-10-26)

#1765

Nie zgadam się z opłatą za śmieci. Co ma zużycie wody do produkowania śmieci.

Ewa Wojkowska-Wojda (Warszawa , 2020-10-26)

#1769

To jest absurd, będziemy zuzywac tylko więcej plastiku

Magdalena Muszyńska (Warszawa, 2020-10-26)

#1772

Głupotą jest taki przelicznik! Ja mogę zużywać bardzo dużo wody a śmieci produkować mniej. Nie rozumiem takiego pomysłu rozliczenia. Głupota rządzących nie zna granic!

Elwira Marjanowska (Warszawa, 2020-10-26)

#1775

Jebac pis i trzaskowskiego

Adam Kamiński (Warszawa , 2020-10-26)

#1793

Nowo uchwalony sposób naliczania opłat za śmieci jest rażąco niesprawiedliwy. Uderza w osoby, które ze względu na stan zdrowia muszą wyjątkowo dbać o czystość swoją i otoczenia, tymczasem. Zużycie wody nie ma żadnego przełożenia na produkcję śmieci. Powiedziałabym nawet, że jest odwrotnie. Jestem przeciwna takiemu rozliczaniu.

Klaudia Nestorowicz (Warszawa, 2020-10-26)



Płatne ogłoszenie

petycja zostanie rozreklamowana wśród 3000 os.

Dowiedz się więcej...