Petycja w sprawie przywrócenia do pracy Dyrektorki Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie (BUW) Anny Wołodko oraz Wicedyrektorki Katarzyny Ślaskiej

Komentarze

#203

Jestem zbulwersowana tym, w jaki sposób obie panie zostały potraktowane - ukarane zanim skończyło się postępowanie wyjaśniające.

Iwona Lewandowska (Warszawa, 2023-10-31)

#209

Odpowiedzialność służbowa nie jest tożsama z "winą". Zapewne tę decyzję można było podjąć w innym trybie, wraz ze środowiskową dyskusją, szansą na obronę.

Ewa Hauptman-Fischer (Warszawa, 2023-10-31)

#210

Znam od lat, cenię i szanuję Panią Dyrektor Annę Wołodko. Automatyczne zwolnienie ze skutkiem natychmiastowym z powodu kradzieży w BUW przed wyjaśnieniem sprawy uważam za niezrozumiałe i niesprawiedliwe

H. Magdalena Zowczak (Warszawa, 2023-10-31)

#217

Decyzja była jawnie niesprawiedliwa!

Wiesław Mackiewicz (Warszawa , 2023-10-31)

#224

Uważam, że Dyrektorki nie powinny być zwolnione z pracy w trybie dyscyplinarnym, a jedynie zawieszone w obowiązkach do czasu zakończenia prokuratorskiego śledztwa.

Bogumiła Rykaczewska (Warszawa b., 2023-10-31)

#225

Odpowiedzialność służbowa nie jest tożsama z "winą". Zapewne tę decyzję można było podjąć w innym trybie, wraz ze środowiskową dyskusją, szansą na obronę.

Izabela Wiencek-Sielska (Warszawa, 2023-10-31)

#226

Odpowiedzialność służbowa nie jest tożsama z "winą". Zapewne tę decyzję można było podjąć w innym trybie, wraz ze środowiskową dyskusją, szansą na obronę.

Agnieszka Fabiańska (Warszawa, 2023-10-31)

#232

Odpowiedzialność służbowa nie jest tożsama z "winą ". Zapewne tę decyzję można było podjąć w innym trybie, wraz ze środowiskową dyskusją, szansą na obronę.

Joanna Milewska-Kozłowska (góra kalwaria , 2023-10-31)

#234

Pamiętam Panią Dyrektor jako bardzo uczciwą osobę z pasją i misją. Przykrość mi sprawia sposób funkcjonowania środowiska akademickiego.

Ewa Rudnicka (Józefów, 2023-10-31)

#236

Taki sposób postępowania nasuwa skojarzenia z sytuacjami, w których "znaleziono kozła ofiarnego", żeby uniknąć zarzutu, że nic nie zrobiono. Zwolnienie zamiast zawieszenia przed wyjaśnieniem sytuacji sugeruje, że wyrok już wydano, na podstawie szczątkowych informacji. Nie można się z tym zgodzić.

Franciszek Wołodko (Warszawa, 2023-10-31)

#239

Nie mogę zaakceptować trybu odwołania

Anna Giza (Warszawa, 2023-10-31)

#248

Karygodny sposób załatwienia sprawy. Po UW spodziewać by się można jakiejś kultury a nie kalki z życia politycznego.

Maria Gryka (Warszawa, 2023-10-31)

#267

Wyobrażam sobie jakie musi być cierpienie i przerażenie Pani Dyr. Wołodko oraz Pani Dyr. Ślaskiej z powodu ujawnionej kradzieży dzieł przechowywanych w BUW, ale działanie polegające na zwolnieniu dyscyplinarnym bez wyjaśnienia całej sytuacji powiększa Ich traumę i jest niehumanitarne.

Anna Uryga (Kraków, 2023-10-31)

#269

Skandaliczne szukanie wybiegów imć pana rektora, żeby odwrócić uwagę od kontrowersji wokół własnej osoby, kosztem dobrej reputacji innych osób.

Paweł Balcerowicz (Toruń, 2023-10-31)

#276

Odpowiedzialność służbowa nie jest tożsama z " winą". Zapewne tę decyzję można było podjąć w innym trybie, zwtaz ze środowiskową dyskusją, szansą na obronę

Malgorzata Bilozor-Salwa (Warszawa, 2023-10-31)

#284

Podpisuję, bo tak trzeba.

Anna Jarecka (Wrocław , 2023-10-31)

#287

Może Pan Rektor zajmie się z równą gorliwością zgłoszeniem mobbingu, który bezkarnie uprawia dziekan jednego z Wydziałów? Od dwóch miesięcy Rektor wie, reakcji brak.... są równi i równiejsi?

Edmund Och (Warsazwa, 2023-10-31)

#292

Prawo do obrony jest podstawą europejskiej cywilizacji. Żadne, nawet najbardziej drastyczne przewinienie (a tu zdecydowanie nie o takie chodzi) nie usprawiedliwia wydania wyroku skazującego bez uprzedniego procesu, w którym mogłyby się wypowiedzieć także obwiniane osoby. Gorąco apeluję do Jego Magnificencji Rektora o przeprowadzenie obiektywnego, zgodnego z procedurami prawnymi dochodzenia w tej sprawie.

Agnieszka Leszczyńska (Warszawa, 2023-10-31)

#308

To zła decyzja. Jeśli pozostanie w mocy, to w interesie następnego dyrektora BUW będzie zatajanie wszelkich kradzieży zbiorów.

Michał Gajzler (Warszawa, 2023-10-31)

#315

Podpisuję, ponieważ uważam, że każda osoba, a szczególnie ta ze znaczącym dorobkiem w danej dziedzinie ma prawo do obrony. Istnieje zasada domniemania niewinności. Jestem skłonna raczej uwierzyć, że te Panie nei przyczyniły się do kradzieży, ani jej samej nie zleciły. Oprócz Dyrektora i jego zastępcy jest jeszcze szereg osób po drodze, które powinny zauważyć kradzież, ale oczywiście odpowiadać będzie szef, który nie może być wszędzie i zawsze wszystkiego pilnować. Trzeba podjąć kroki w celu odzyskania skradzionych materiałów, a nie zwalniać ludzi, którzy już zdążyli się w sprawę zaangażować.

Wiktoria Malinowska (Warszawa, 2023-11-01)

#318

Panie muszą mieć szansę obrony jako pracownice, a nie juz osądzone. Wyrok wydaje sąd!

Joanna Broniarczyk (Jelenia Góra, 2023-11-01)

#319

Zwolnienie dyscyplinarne po 30 latach pracy to złamanie komuś życia. Na takie postępowanie nie mogę się zgodzić.

Alina Cywińska (Warszawa, 2023-11-01)

#325

Podpisuję ponieważ obydwie Panie, Koleżanki po fachu są dla mnie autorytetami w sprawie bibliotekarstwa!!

Joanna Chapska (LUBLIN, 2023-11-01)

#329

Nie ma mojej zgody na taką politykę kadrową Rektora UW.
Uważam,że nie chodzi tu o zbiory ,kt zaginęły, a zwolnienie obu Pań.
Sytuacja była tylko pretekstem do zwolnienia.

Aldona Maćkiewicz (Warszawa, 2023-11-01)

#334

Decyzja Rektora sprzyja bezkarności szajki złodziei zabytków. Nie zgadzam się na zwolnienie dyscyplinarne osób, które stawiły czoła kryzysowej sytuacji, i których praca cieszyła się dotąd uznaniem środowiska i władz UW.

Matylda Filas (Warszawa , 2023-11-01)

#335

Szanowny Panie Profesorze, proszę zmienić tę decyzję. Jeszcze Pan może, prawda? Jest ona formalnie niespójna, po ludzku - bardzo krzywdząca. Jeśli największa polska Alma Mater na szczytach swoich struktur stosuje zasadę: "kowal ukradł, a Cygana powiesili", to jaką lekcję wyciągną z tego studenci Uniwersytetu Warszawskiego?

Monika Bem (Warszawa, 2023-11-01)

#340

Wygląda na to, że dyrektorki niczego nie zaniedbaly

Stefan Kubów (Wrocław, 2023-11-01)

#341

Nie godzę się, by bez wyjaśnienia sprawy wyciągać tak poważne konsekwencje wobec Dyrekcji Biblioteki.

Agnieszka Madej (Warszawa, 2023-11-01)

#343

Wyrażam sprzeciw wobec takiemu postępowaniu na UW.

Karolina Minch (Warszawa, 2023-11-01)

#346

Nie zgadza się na wydawanie werdyktu przed dochodzeniem do prawdy.

Kasia Nakonieczna (Stanisławów, 2023-11-01)

#351

Nie zgadzam się z polityką kadrową UW gdyż w już i tak trudnej sytuacji Biblioteki dodatkowa destabilizacja tylko utrudnia kontynuację działań przeciwko tej kradzieży. Uważam, że dyrektor nie jest personalnie odpowiedzialny za wyniesienie zbiorów, jest to sytuacja złożona i wymaga najpierw przeprowadzenia śledztwa. Na wnioski i konsekwencje zawsze przyjdzie czas.

Marta Walkusz (Gdynia , 2023-11-01)

#361

Ludzie i zasoby, zasoby i ludzie - dla obu Koleżanek to zawsze były najważniejsze wartości. Profesjonalne, merytoryczne, szlachetne, powszechnie szanowane Bibliotekarki.

Magdalena Rowińska (Warszawa, 2023-11-01)

#365

Nie zgadzam się ze zwolnieniem doświadczonych, zasłużonych pracowników BUW z powodu niezawinionej przez nich kradzieży.

Magdalena Tomasik (Warszawa, 2023-11-01)

#366

Ponieważ wszystko należy robić sprawiedliwie

Anna Stolarczyk (Warszawa, 2023-11-01)

#382

Decyzja była podjęta zbyt pochopnie i nie powinno to zniszczyć kariery osób niewinnych.

Izabela Cangemi (Hagerstown , 2023-11-01)

#394

Zgadzam się, że postawienie zaocznego wyroku nie zmieni nic na dobre, a tylko zniszczy życie dwóm, na ten moment niewinnym, osobom.

Konrad Rokicki (Warszawa, 2023-11-01)