NIE! DLA WYCINKI LASU SOLNICKIEGO.

Komentarze

#3

To miejsce które kocha mój pies

(Białystok , 2018-05-23)

#4

Nie chce wycinki 80h lasu dla kilku osob ktore mają i latają samolotami.

(Białystok, 2018-05-23)

#5

Wspieram społeczników w nierównej walce z bezduszna machiną bezmyślnie trzebiącą kolejny kompleks leśny pod nieprzemyślane inwestycje.

(Białystok , 2018-05-23)

#7

Od początku uważam, że to nietrafiona lokalizacja na lotnisko doprowadzająca do degradacji środowiska.

(Białystok, 2018-05-23)

#9

Zgadzam się z autorem petycji w kwestii, że przedłużenie pasa startowego to nie jest budowa lotniska i nie wpłynie ono na poprawę sytuacji komunikacyjnej Białegostoku, a co gorsze może bardzo utrudnić w perspektywie organizację prawdziwego lotniska, którego obecnym władzom samorządowym miasta i województwa zbudować się nie udało.

(Zaścianki, 2018-05-23)

#23

Uważam ze korzyści wynikające z budowy małego pasa startowego są niewspółmierne do szkód jakie wyrzadzamy środowisku naturalnemu i lokalnej społeczności.

(Dojlidy Gorne, 2018-05-24)

#25

Zieleń znika z naszego miasta, to smutne. Spacer w betonowym otoczeniy to nie to samo co wśród zieleni. Wycinka drzew to zła decyzja.

(Białystok, 2018-05-24)

#27

Nie racjonalnego powodu, by ten las został wycięty.

(Białystok, 2018-05-24)

#31

Nie ma najmniejszego powodu, by wyciąć te drzewa. Jeśli ktoś twierdzi inaczej, jest wrogiem przyrody i Białegostoku.

(Białystok, 2018-05-24)

#34

Popieram

(Białystok , 2018-05-24)

#37

Ten las już jest wycinany , całe połcie w środku kompleksu są puste ...już kilka miesięcy temu zaczęli karczować ! W imię czego ????kilku małych samolocików dla prominentów ? TRAGEDIA jak rzadzą nasi włodarze !!!!

(Białystok, 2018-05-24)

#44

Mieszkam obok lasu solnickiego i nie wyobrażam sobie żeby mogło go już nie być.

(Białystok , 2018-05-24)

#49

Nie dla betonowego Białegostoku

(Warszawa, 2018-05-24)

#54

Kiercel

(Białystok, 2018-05-24)

#55

Podpisuję ponieważ jestem zszokowany i zarazem zniesmaczony iż władze, które wiedząc, że istnieją miejsca, w których można zbudowac prawdziwe lotnisko pasażerskie zdecydowały sie na budowę zupełnie nie potrzebnego dla nas mieszkańców pasa startowego, z którego będą latać tylko najbogatsi biznesmani lub politycy, a służyć ma tylko politycznej promocji. Nie to jest jednak najgorsze. Skandaliczne jest, że niszczą przy tym od 40 do 80 hekatarów Lasu Solnickiego.

(Białystok, 2018-05-24)

#67

Zniszczyć las jest bardzo łatwo, ale odtworzenie trwa dziesiątki lat. Przed kilkoma miesiącami zwróciłam się z pytaniami dotyczącymi "wycinki lasu Solnickiego" do osób decydujących o tym, między innymi do Lasów Państwowych, ale udawano, że nic nie wiedzą!

(Solniczki, 2018-05-24)

#70

Chcę, żeby został las. I kropka.

(Białystok, 2018-05-24)

#71

„Pseudolotnisko” w mieście to największy błąd planistyczny Białegostoku. A zamiast metropolii mamy nekropolię i lans na trupach? Wszędzie na świecie lotniska przenosi się poza miasto na tańsze tereny (np. możnaby do Michałowa z rezerwą terenów 40 ha Skarbu Państwa na lotnisko), z możliwością rozbudowy, by lotnisko nie blokowało wykorzystania sąsiadujących terenów. A „pseudolotnisko” w Białymstoku to jest i będzie nielegalny "pas startowy" 1300 metrów bez możliwości przedłużenia do wymaganych 3,5 km dla prawdziwego lotniska i prawdziwych rejsowych samolotów, bez żadnych regularnych lotów? Bo dokąd można by latać z Białegostoku? Warszawa jest za blisko - co 2 godziny z Białegostoku do Warszawy odjeżdża szybki pociąg np. DART, którym za 30 zł w 2 godziny można dojechać do Warszawy, a w 3 godziny na największe lotnisko w Polsce Okęcie w Warszawie. http://ibialystok.blogspot.com/2017/07/lotnisko-odlotowe-przekrety-popis.html Ostrzegałem przed tym przedwyborczym przekrętem na sesji Rady Miasta: https://youtu.be/Tn7vPI1P2Fo?t=3121 Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski zbudował znowu coś bez sensu (największy parking w mieście), bo jedyne połączenie rejsowe o którym mówi to „z Centralnym Portem Lotniczym Baranów”, który jeszcze nie istnieje, nie wiadomo, czy w ogóle powstanie, a jeśli nawet to za np. 10-15 lat, i do którego dojeżdżający pasażerowie z Polski będą obsługiwani przez szybką kolej. „Z Krywlan po remoncie nadal nie będą latać żadne samoloty pasażerskie! Dlaczego? LOT, Ryanair, WizzAir i inne linie nie mają samolotów do 50 osób na pas 1500 metrów. Jedyna linia jaka operuje w Polsce i ma takie samoloty to SprintAir, ale: nie będzie terminala pasażerskiego, więc nawet jakby chcieli od nas latać, to nie będą mogli”


Gdyby radni Rady Miasta Białystok z PIS i Wojtek Koronkiewicz, mając większość w Radzie Miasta, nie przyznali na to w głosowaniu pieniędzy, nie byłoby problemu, ostrzegałem ich przed tym przedwyborczym przekrętem na sesji Rad Miasta: https://youtu.be/Tn7vPI1P2Fo?t=3121
Kosno www.FederacjaZielonych.pl

„Lotnisko” Białystok "z którego nikt nie poleci" Uwaga, hucpa pod tytułem "idą wybory, więc wyrzućmy miliony złotych w błoto" rozkręca się w najlepsze! (…) by wydać Wasze 44 mln zł na lotnisko, z którego nikt nie poleci. Białostoczanie, Podlasianie: Udostępnijcie ten wpis! Szybkie o co chodzi: - budowa prawdziwego lotniska pasażerskiego na Podlasiu to ok. 300 mln zł - władza mówi, że nie wybuduje bo nas na to nie stać - równocześnie właśnie zwiększyła wydatek na remont pasa na Krywlanach do 44 mln zł - zwiększyła, bo remont ma się zakończyć w 2018 roku w okolicach wyborów samorządowych - władza "sprzedaje" to nam jako "budowę lotniska", przeciętna osoba tak to rozumie (i zapewne zagłosuje) - z Krywlan po remoncie nadal nie będą latać żadne samoloty pasażerskie! Dlaczego? - nie zostanie zbudowany terminal pasażerski, czyli miejsce gdzie przychodzisz "na samolot" (czyli to, co ludzie rozumieją jako lotnisko). Nie ma gdzie nadać bagażu, przejść przez check-in itd. To jest tylko remont pasa!
- wyremontowany pas będzie dopuszczał lądowanie tylko małych prywatnych samolotów (do 50 pasażerów)
- LOT, Ryanair, WizzAir i inne linie nie mają takich samolotów
- jedyna linia jaka operuje w Polsce i ma takie samoloty to SprintAir, ale:
- powtórzę: nie będzie terminala pasażerskiego, więc nawet jakby chcieli od nas latać, to nie będą mogli

Nie daj się omamić przed wyborami! Przeczytałeś/łaś? Udostępnij!
https://www.facebook.com/LotniskoBialystok/photos/a.974248735949391.1073741825.460748153966121/1915952821778973/?type=3

27.09.2017 Konferencja Prasowa Radnych PIS dotycząca finansowania Lotniska Krywlany Białystok https://youtu.be/PFAM95K5mN8 27.09.2017 Rada Miasta Białystok dyskusja dotycząca finansowania Lotniska Krywlany Białystok https://youtu.be/Tn7vPI1P2Fo Kolejna szkodliwa nielegalna inwestycja jak spalarnia (rekordowy smog) opera (brak parkingów ) ustawa prawo lotnicze zakazuje nowych lotnisk 5 km od miejsc bytowania ptaków (katastrofy) trzebaby więc zasypać Stawy Dojlidzkie. W Suwałkach taka namiastka lotniska ma kosztować 2 x mniej z czego 10 mln zł dokłada prywatna firma. Wstyd!? Na POczątek 40 mln zł w błoto bez żadnego sensownego biznes planu, POtem marnowanie 30 mln zł co roku na stale deficytowe utrzymywanie absurdalnej proPOgondowej POronoi ? Wojewoda Podlaski Bogdan Paszkowski (PIS) wydał decyzję dla lotniska w Białymstoku nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności z rażącym naruszeniem prawa, bowiem zgodnie z prawem lotniczym nie można budować lotnisk 5 km od miejsc bytowania ptaków ze względu na katastrofy przy startach i lądowaniach przez ptaki wciągane do silników odrzutowych (małym samolocikom śmigłowym czy szybowcom ptaki nie zagrażają). W Białymstoku trzebaby więc zasypać Stawy Dojlidzkie, siedlisko ptaków wodnych, wędrownych itp. Dlatego "lotnisko" na Krywlanach jest sprzeczne z prawem, logiką i zdrowym rozsądkiem. Lotnisko na Krywlanach zablokował budynek sądu, wieżowiec przy Kawaleryjskiej, kampus i planowany hipermarket przy Ciołkowskiego to NIE BĘDZIE LOTNISKO PASAŻERSKIE bo przepisy lotnicze wykluczają prowadzenie jednocześnie lotniska sportowego i rejsowego ze względu na wypadki! Każdy wie że gdyby sprzedać te tereny pod zabudowę mieszkaniową możnaby zbudować za miastem prawdziwe lotnisko, z jakiego więc powodu podatnicy mają dofinansować prywatne lotnisko dla okazjonalnych startów kilkuosobowych samolotów nowobogackich amatorów latania. Ciekawe, że Wojewoda Podlaski Bogdan Paszkowski (PIS), były sekretarz Urzędu Miasta Białystok współdziała z prezydentem Białegostoku Tadeuszem Truskolaskim (PO, potem „bezpartyjny”, Nowoczesna itp.) i nie wyłączył się ze sprawy z powodu braku bezstronności

Krywlany: lepiej sprzedać drogie tereny w mieście pod osiedla mieszkaniowe i za tę kasę wybudować 10 lotnisk poza miastem. Czemu takie same małe lotnisko w Białymstoku ma być 2 x droższe niż w Suwałkach? Aż tyle kradną? W Białymstoku trzebaby zasypać Stawy Dojlidzkie, bo zgodnie z prawem lotniczym nie można budować lotnisk 5 km od miejsc bytowania ptaków ze względu na katastrofy przy startach i lądowaniach przez ptaki wciągane do silników odrzutowych (małym samolocikom śmigłowym czy szybowcom ptaki nie zagrażają). Dlatego "lotnisko" na Krywlanach jest sprzeczne z prawem, logiką i zdrowym rozsądkiem. Dlatego dziś lotniska buduje się poza miastami, z dojazdem kolei. Lotnisko na terenie miasta to absurd. W granicach miast jest zbyt mało dużych terenów i są one zbyt cenne i drogie, by lotnisko mogło funkcjonować, rozbudowywać się, i by nie zakłócało funkcjonowania miasta. W pobliżu obecnego "lotniska" na Krywlanach nie można nawet stworzyć boiska do piłki nożnej, bo latarnie oświetleniowe przekraczają dopuszczalną wysokość 2 metrów.

Okęcie paraliżuje położenie w centrum miasta cisza nocna zamykanie od 22 do 6. w Polsce wystarczyłoby 1 lotnisko koło Warszawy z prawdziwego zdarzenia i szybka kolej 3-4 godziny do innych polskich miast! Polska jest za mała by inne lotniska były dochodowe bez wsparcia z podatków i wtedy nikt nie korzystałby z samolotów w połączeniach krajowych w Polsce bo dojazd i odprawa na lotnisku trwałaby dłużej niż jazda pociągiem.

Białystok potrzebuje za to terenów na inwestycje, biznes, tworzenie miejsc pracy, w sąsiedztwie Specjalnej Strefy Ekonomicznej, by firmy nie uciekały z Białegostoku do okolicznych gmin jak np. Choroszcz, Zabłudów, Juchnowiec, Wasilków itp.




"Lubuski samorząd przeznacza 1,5 mln zł rocznie na utrzymanie deficytowego połączenia lotniczego między Zieloną Górą a stolicą. Gdyby nie darmowe bilety dla lokalnych VIP-ów, na pokładach nie byłoby pasażerów. Koszt podróży do stolicy (w obie strony) to ok. 600 zł. W promocji o połowę taniej. Jednak z danych zgromadzonych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego wynika, że niemal nikt ich nie kupuje. Loty są w ogóle możliwe, ponieważ lokalne władze wykupują na nie bilety. Średnio w każdym samolocie urząd dysponuje pięcioma miejscami. I często są to jedyne zajęte fotele. – Leciałem w towarzystwie trzech osób, same lokalne VIP-y. Miło było poplotkować – mówi biznesmen z okolic Zielonej Góry."

Przykład lotniska w Radomiu: przez ponad rok 120 zatrudnionych osób i żadnych startów i lądowań? Obecnie do każdego pasażera trzeba dopłacic 2500 zł! Podlasie z lotniskiem musiałoby zrezygnować z kolei, byłoby bankrutem jak Mazowsze rządzone przez PSL z Modlinem Każdy polityk lokalny chciał mieć w swoim województwie uniwersytet czy politechnikę, teraz chce mieć u siebie lotnisko. Nie mają pojęcia, ile to kosztuje, ile będzie kosztować utrzymanie, jaką trzeba zapewnić infrastrukturę. Liczy się co innego – jaka to ważna i prestiżowa inwestycja. Międzynarodowe lotnisko Don Quijote w hiszpańskim Ciudad Real zostało zamknięte w kwietniu 2012 roku. Nie przyjmowało samolotów już od grudnia 2011 r. Na pasach lotniska wymalowane zostały żółte krzyże informujące pilotów o braku możliwości lądowania na jego terenie. Lotnisko w Ciudad Real zostało otwarte w 2009 roku (miało przejąć nadmierny ruch na madryckim Barajas; Ciudad Real dzieli od Madrytu 200 km). Kryzys ekonomiczny w Hiszpanii sprawił, że z operacji lotniczych w Ciudad Real wycofali się wszyscy przewoźnicy. Jako ostatni zrobił to Vueling, a Don Quijote obsługiwało wyłącznie loty prywatne (głównie na polowania w pobliskim rejonie). Na razie nieznane są dalsze losy inwestycji, która kosztowała ponad miliard euro.


Nie wsPOminając o tym, że na POdlasiu chcieli za tą kasę, co modernizowane już istniejące lotnisko Szymany, wybudować w szczerym POlu od nowa lotnisko, wywłaszczyć ludzi, co byłoby 4 x droższe i 4 x dłuższe, na pewno niemożliwe do zrobienia w okresie wydatkowania środków UE do 2015 r. Mamy w Polsce za dużo lotnisk! Nie marnujmy pieniędzy na budowę kolejnych regionalnych lotnisk, które będą przynosiły tylko straty. 9 tys. złotych dopłaci województwo lubuskie do każdego lotu z i do Krakowa. Ciekawe, czy frekwencja pozwoli przebić zeszłoroczne osiągnięcie: do każdego pasażera, który z Babimostu poleciał do Gdańska, województwo dopłaciło średnio 1920 złotych w jedną stronę.




http://www.pasazer.com/in-7396-ile,regiony,placa,za,pasazera.php

http://www.mojawyspa.co.uk/artykuly/29757/Rozgrywka-Ryanair-kontra-Wizzair

(Białystok, 2018-05-24)

#72

Rafał Kosno www.FederacjaZielonych.pl ostrzegałem ich przed tym przedwyborczym przekrętem na sesji Rady Miasta: https://youtu.be/Tn7vPI1P2Fo?t=3121

(Białystok, 2018-05-24)

#79

mieszkam przy lesie solnickim od wielu lat i nie zgadzam sie na jego wycinkę w takiej formie, moim zdaniem wycinka jest nieprzemyßlana i zdewastuje bezpowrotnie środowisko wokół lotniska

(Białystok, 2018-05-24)

#83

Bardzo nie podoba mi się to, iż wycinka obejmie tak duży obszar. Jest to karygodne, niedopuszczalne i mam nadzieję że w porę włączą się w akcję protestacyjną środowiska chroniące przyrodę. Lotnisko jest potrzebne, jednak w tej formie ma służyć tylko służbom lub najbogatszym osobom w województwie ( na ich prywatne samoloty itd).

(Białystok, 2018-05-24)

#85

bezsensowne pseudo lotnisko z ogromną strata dla przyrody

(białystok, 2018-05-24)

#89

Wycinka lasów jest drogą do zagłady ludzkości.

(Białystok, 2018-05-24)

#96

Kocham ten las. Nasze. Miasto go potrzebuje!

(Białystok , 2018-05-25)

#97

Podpisuję, ponieważ dość już nadmiaru betonu w naszym mieście kosztem zieleni. Dość już mam kolejnych apartamentowców, betonowych osiedli i braku zieleni. Niech zostawia chociaż tereny podmiejskie w spokoju...zielone i naturalne. Nie wspominając już o ilości zwierząt, których się pozbawi domu...

(Białystok, 2018-05-25)

#103

Bo to super miejsce do biegania i spaceru.

(Białystok, 2018-05-25)

#125

Nie zgadzam się na taką dewastację przyrody . Kompletnie nie uzasadnia to budowy pasa startowego. Jakoś przed planowaną budową pasa nie wspominano o tym .

(BIAŁYSTOK , 2018-05-27)

#131

Las Solnicki to jedno z dwóch zielonych płuc naszego miasta. Trzeba go chronić.

(Białystok, 2018-05-28)

#136

Zważywszy na to, że sam pas ma mieć powierzchnię 4 ha, wycinka 80 ha lasu wydaje się zdecydowanie nadmierna. Pojawia się też pytanie - co powstanie na "uwolnionym" terenie? Jeśli w wycince idzie wyłącznie o bezpieczeństwo lotów, to można zakładać, że będą to rozległe łąki (co byłoby do przyjęcia). Potrzebna jest jednoznaczna deklaracja władz miasta w kwestii długoterminowego wykorzystania tych terenów.

(Białystok, 2018-05-28)

#137

Zdecydowanie zgadzam się z petycją. Las Solnicki powinien być uratowany!

(Białystok, 2018-05-28)

#139

Kocham zieleń, a w mieście jest jej coraz mniej.

(Izabelin , 2018-05-28)

#158

Lasu nie będzie a samolotów tyle co w Radomiu

(Kośmidry, 2018-05-28)

#160

Chrońmy zieleń

(Bialystok, 2018-05-29)

#163

Kazego obowiązkiem jest dbać o nasze środowisko, o czyste powietrze i zdrowie mieszkańców.Zbyt drogim kosztem społecznym jest tak ogromna wycinka!!!Władze powinny znaleźć takie rozwiązania, które nie przyniosą takich strat! Chcę przypomnieć, że tak bardzo wiele osób wpierających Władzę Białegostoku krytykowało wycinkę w Puszczy Białowieskiej!DLACZEGO teraz siedzą cicho?!Stanowczo należy uratować Zielone Płuca Białegostoku bo zapewne ten las daje wiele świeżego powietrza dla miasta, a jego mieszkańcom radość i zdrowie!

(Izabeli, 2018-05-29)

#164

Zostawmy naszym dzieciom i wnukom chociaż namiastkę tego co dostaliśmy od naszych rodziców i dziadków - miejsca gdzie można śmiało oddychać. Ten las to nasze PŁUCA!

(Białystok, 2018-05-29)

#166

Zostawmy płuca miasta!

(Bialystok, 2018-05-29)

#168

Jestem przeciwna bezmyślnemu niszczeniu lasu.
To prostackie zachowanie władz miasta, brak szacunku dla przyrody, widać na każdym kroku. A poza tym nikt rozsądny nie robi lotnisk w mieście. Warszawa chce zamknąć "Okęcie" - dlatego są plany budowy portu centralnego. Wycinka lasu solnickiego ma inne, głębsze dno.

(Białystok, 2018-05-29)

#170

Podpisuję, ponieważ często uprawiam tam rekreację.

(Białystok, 2018-05-29)

#176

Uważam, wycinki za skandal! Jakim prawem ingerujemy jak szkodnik w naturalne środowisko. Unikatowe!

(Bibrowiec, 2018-05-29)

#185

Brak komentarza,

(Białystok, 2018-05-29)

#198

Jest coraz mniej zieleni w naszym mieście. Powinniśmy chronić to co jeszcze zostało

(Białystok, 2018-05-30)

#200

bo las daje nam tlen do Życia

(Białystok, 2018-05-30)