Protest przeciwko traktowaniu pasażerów linii kolejowej Łódź-Wawa

Tomasz Miodek
Autor petycji

#201 Re: Re: Re: stanowisko prezesa UTK a rzeczywistość

2014-11-04 22:50

#200: urban - Re: Re: stanowisko prezesa UTK a rzeczywistość 

 Czyli standard. Nie bo nie, a stanowisko Prezesa UTK mamy w d...

urban

#202 Re: Re: Re: Re: stanowisko prezesa UTK a rzeczywistość

2014-11-06 14:51

#201: Tomasz Miodek - Re: Re: Re: stanowisko prezesa UTK a rzeczywistość 

 No własnie. To po co taki prezes? Za moje podatki gość siedzi na stołku, dostaje pewnie kupe kasy i go wszyscy olewają. W sumie ja też bym mógł pisać że jestem zbulwersowany (lub popularne słowo: zaniepokojony) sytuacją na kolei itp itd. Może ktoś mi zaproponuje takie stanowisko? Jestem otwarty na propozycje... :)

Tomasz Miodek
Autor petycji

#203 Re: Re: Re: Re: Re: stanowisko prezesa UTK a rzeczywistość

2014-11-07 11:52

#202: urban - Re: Re: Re: Re: stanowisko prezesa UTK a rzeczywistość 

 W sumie, ja Cię mogę na prezesa UTK wziąć. Tylko najpierw załatw mi fuchę ministra infrastruktury :-p Ja też umiem powiedzieć "taki mamy klimat" ;-)

urban

#204 Re: Re: Re: Re: Re: Re: stanowisko prezesa UTK a rzeczywistość

2014-11-07 12:36

#203: Tomasz Miodek - Re: Re: Re: Re: Re: stanowisko prezesa UTK a rzeczywistość 

 Dobra a tak na poważnie: Czy masz w zanadrzu kolejny krok by w jakiś sposób PLK i przewoźnicy odczuli że sytuacja na kolei nam sie nie podoba?? Jak tam z twoim zbieraniem podpisów?

Tomasz Miodek
Autor petycji

#205 Re: stanowisko prezesa UTK a rzeczywistość

2014-11-12 08:11

#204: urban - Re: Re: Re: Re: Re: Re: stanowisko prezesa UTK a rzeczywistość 

 Tak. Ja zawsze jestem przygotowany na kilka kolejnych kroków.

Na ten moment prowadzimy rozmowy. Podpisy są właśnie przekazywane do wszystkich zainteresowanych stron, byliśmy już w IC, MIR, dziś jeśli dobrze pamiętam jest spotkanie w KM, a równolegle spotkanie władz z Wojewodą Łódzkim i chyba z PR.

Ze względu na te rozmowy ja się jeszcze powstrzymuję z uruchomieniem kolejnego kroku - skargi to UTK w której domagamy się kar. Pismo jest gotowe, ale dopóki ze spotkań wynikają jakiekolwiek szanse na postęp, jeszcze je wstrzymuję.

Czekam też na wynik reklamacji w sprawie taksówki. Wygląda wstępnie na to, że uda mi się uzyskać zwrot za taksówkę, przy okazji będę zgłaszał do UOKiK i UTK nieprawidłowości w tym zakresie.

Kai

#206 KM dniach 07/11 , 12/11 opoznienia ponad 120 min

2014-11-13 18:18

Witam, 

chciałam poprzec wszystkich protestujacych.

W ostatnich dniach - nowy rozkład jazdy od 07/11 - Trasa Warszawa -Skierniewice ( dojezdzam na odcinku Warszawa Włochy  Jaktorów) KM 19976 odjeżdżający z Warszawa Włochy 15:36 jechał ponad 120 min !!! i tak kazdego kolejnego dnia.

To naprawdę koszmar. Rozkład jazdy nijak ma się do realiów.

Czy mozna gdzieś ubiegać się o zwrot - choć w części za bilet miesiączy?

 

 

 

urban

#207

2014-11-13 19:26

13 listopada miały odbyćsie znowu jakieś rozmowy. Ktoś zna jakieś szczegóły??

Tomasz Miodek
Autor petycji

#208 Re: KM dniach 07/11 , 12/11 opoznienia ponad 120 min

2014-11-14 06:17

#206: Kai - KM dniach 07/11 , 12/11 opoznienia ponad 120 min  

 Można próbować zwrócić bilet miesięczny jako przyczynę wskazując nie dotrzymanie warunków przez przewoźnika. Wtedy powinni oddać proporcjonalnie kwotę do pozostałego czasu bez pobierania odstępnego. Niestety trudno ocenić co ostatecznie zrobi przewoźnik.

15:36 to nie jest czasem Bolimek? Przecież jego wywalili z aktualnego rozkładu (do końca listopada)?

Przypominam też, że rozkład na stronie rozkla-pkp.pl ma się nijak do rzeczywistego rozkładu. Staramy się utrzymywać w 100% prawidłowy rozkład (ale nadal nie uwzględniający opóźnień ;-) ) na naszej stronie, pod adresem http://kolej.miodek.net/rozkladJazdy

Pozdrawiam

Tomasz Miodek
Autor petycji

#209 Re:

2014-11-14 06:19

#207: urban -  

 Tak, były rozmowy z KM oraz ponowne z IC. Niestety jestem w tej chwili za granicą, postaram się z lotniska coś więcej napisać.


Gość

#210 Re: Re: KM dniach 07/11 , 12/11 opoznienia ponad 120 min

2014-11-14 06:59

#208: Tomasz Miodek - Re: KM dniach 07/11 , 12/11 opoznienia ponad 120 min  

 Witam,

dziękuję za odpowiedż. Ten pociąg o którym pisałam - to zwykły osobowy KM.

W dniu wczorajszym przesiadłam się na  Wiedeńkę ( 16:51 W.Zachodnia), może tochę lepiej się jechało, ale róznież był postój w Grodzisku Mazowieckim.

A ztym biletem powalczę , choć po kilku moich próbach reklamacyjnych KOLEJ gra na zwłokę, prosząc ciągle o uzupłnienie braków formalnych.

 

urban

#211 Re: Re:

2014-11-16 15:55

#209: Tomasz Miodek - Re:  

 no i dalej nic nie wiadomo co ustalono 13 listopada..... ech.....

Tomasz Miodek
Autor petycji

#212 13 listopada

2014-11-17 08:39

Pozwolę sobie przekleić (zaznaczam, że nie moje)

Dodam, że z odbyć się miało jeszcze spotkanie władz Koluszek z Wojewodą Łódzkim odnośnie honorowania biletów PR-IC (ze strony PR), ale tu na razie jeszcze nic do mnie nie dotarło.

13.11.2014 odbyło się spotkanie z przedstawicielami grupy Łódź – Warszawa Ciężka Przeprawa, a przedstawicielami spółki PP InterCity.

W spotkaniu ze strony dojeżdżających udział wzięli:
- Anna Płocka, reprezentująca dojeżdżających z Koluszek;
- Krzysztof Szmigielski reprezentujący dojeżdżających z Żyrardowa;
- Krzysztof Jażdżyk, skierniewicki radny;
- moja skromna osoba, czyli Jędrzej Lenarcik, reprezentujący dojeżdżających ze Skierniewic.

Niestety w spotkaniu po raz pierwszy nie wziął udziału wicemarszałek województwa łódzkiego Pan Dariusz Klimczak. Powstrzymały go obowiązki zawodowe. Taki czas, musimy to zrozumieć.

W spotkaniu ze strony PKP IC udział wzięli:
- Pani Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP IC;
- Pan Marek Mazurek;
- Pan Marcin Pająk;
- Pan Krzysztof Szymański;
- Pan Andrzej Mikołajewski.

Niestety funkcji nie zapisałem, były to osoby od rozkładów jazdy oraz oferty. Mieliśmy usłyszeć konkrety, a spotkanie miało charakter bardzo roboczy, dlatego nie funkcja jest tu ważna a wypowiedziane słowa.

Rozmowę podzieliliśmy na kilka głównych segmentów:
- HONOROWANIE BILETÓW KM-PKP IC NA TRASIE SKIERNIEWICE - WARSZAWA
- FINALNY KSZTAŁT ROZKŁADU JAZDY PO 14.12.2014
- ZASTĘPCZA KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA
- CENY BILETÓW MIESIĘCZNYCH
- HONOROWANIE BILETÓW PR-PKP IC NA TRASIE SKIERNIEWICE - ŁÓDŹ

Przechodzimy do ustaleń:

HONOROWANIE BILETÓW KM-PKP IC NA TRASIE SKIERNIEWICE - WARSZAWA
Otrzymaliśmy informację, że obydwie spółki są po wyliczeniach, czy spina im się to biznesowo i wymianie korespondencji na ten temat. W chwili obecnej ze strony pracowników PKP IC obsługujących tę sprawę, wyszła rekomendacja do Zarządu spółki by honorowanie przedłużyć... UWAGA! DO KOŃĆA REMONTU! Chcieliśmy dokładnie poznać, jak wygląda ta sprawa i na jakim etapie jesteśmy. W chwili obecnej jest to kwestia dwóch – dwóch i pół tygodnia, aby wszystko było jasne. Przełom listopada i grudnia to moment w którym dowiemy o tym ostatecznie, ale na spotkaniu usłyszeliśmy, że w praktyce jest to już formalność (tutaj dziękuję szczególnie Panu Krzysztofowi Jażdżykowi, który wyraźnie przycisnął drugą stronę by takie jasne deklaracje padły i sytuacja w jakiej się znajdujemy była jasna dla każdego). Między wierszami dowiedzieliśmy się, że chcieli przedłużyć honorowanie ewentualnie o jakiś krótszy okres, ale po naszym ostatnim spotkaniu i wytłuszczeniu problemów oraz niepewności z tym związanych, zmienili podejście do bussines case'u, policzyli wszystko i przedstawiają Zarządowi rekomendację z datą „do końca remontu”.

FINALNY KSZTAŁT ROZKŁADU JAZDY PO 14.12.2014
Tutaj potwierdziliśmy sobie, to co zostało powiedziane na ostatnim spotkaniu. Teraz są to już oficjalne informacje:
- W Skierniewicach, Koluszkach i Żyrardowie w trakcie dobry w obydwie strony zawita 12 pociągów.
- średnio czas podróży skróci się o 25 minut, deklarowane czasy to 40 minut do Żyrardowa, 60 do Skierniewic, 80 do Koluszek. Ja bym jednak w chwili obecnej za pewnik bardziej brał po prostu odjęcie 25 minut od czasu jaki teraz zajmuje Wam podróż. Liczę na czasy poniżej 70 minut, co i tak już będzie dobrym wynikiem ze Skierniewic.
- Łodzianin z Warszawy Centralnej do Łodzi Widzewa ma jeździć w 1h 26 minut.
- Ze Skierniewic pociągi poranne będą odjeżdżać (w nawiasie godzina przyjazdu na Centralny) o 5:30 (6:25); 6:03 (7:00); 6:32 (7:26); 7:20 (8:15); 7:42 (8:39)
- Z Centralnego do Skierniewic pociągi będą odjeżdżać o godzinach – 15:30; 16:10; 16:35 (Baczyński); 17:10 (Łodzianin); 17:25 (Roździeński); 17:30 (przez Sochaczew i Mokrą); 17:40; 18:50.
- Jeśli chodzi o Roździeńskiego i Baczyńskiego. Ten pierwszy jedzie do Katowic i składać się będzie z 6-7 wagonów, z czego 2-3 będą dla nas i UWAGA! Nie będą objęte miejscówkami. Jeśli chodzi o Baczyńskiego, to ten jedzie do Wrocławia, będzie złożony z 10 wagonów z czego 6 nie będzie objętych miejscówkami.
- informacje o ulokowaniu w powyższych pociągach wagonów bez miejscówek dla nas, będą podawane najprawdopodobniej megafonowo i na tablicach świetlnych. Ten temat będzie dogadany, ale zwracaliśmy uwagę, że potrzebujemy jasnej informacji w jakich miejscach będą te wagony w składzie. Otrzymaliśmy też zapewnienie, że będą one stałe, czyli np. będą to kolejne wagony od czoła pociągu.
- Niestety ze względu na zamknięcie torowe między Grodziskiem a Zyrardowem i tzw. priorytetyzacją ruchu (więc ludzi jedzie do Warszawy niż w drugą stronę) pierwszeństwo w godzinach szczytu będą miały pociągi pospieszne wożące osoby pracujące w Warszawie. Niestety pierwszy pociąg do Łodzi wyruszać będzie z Warszawy o 10:10 jeśli dobrze zanotowałem.

ZASTĘPCZA KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA
W związku ze skróceniem czasów przejazdów oraz powrotem na trasy większej ilości pociągów, PKP IC deklaruje, że od 14 grudnia nie będzie kursować zastępcza komunikacja autobusowa. Oczywiście zadeklarowano, że jeśli rozkład nie będzie realizowany wg założeń z poprzedniego akapitu, to wracamy do rozmów i uruchamiamy autobusy. My jednak podnieśliśmy temat od drugiej strony, co zrobiła już Ania i Krzysztof na spotkaniu w Ministerstwie w zeszłym tygodniu, by przynajmniej na pierwszy tydzień nowego rozkładu utrzymać autobusy i by ludzie jednak mieli alternatywę. By nie przeprowadzać eksperymentu na ludziach. Przedstawiciele PKP IC zadumali się i chyba argumentacja do nich trafiła bo obiecali to sprawdzić i potwierdzić, czy uda im się przedłużyć umowy z przewoźnikami na tydzień. Wydaje się to fair układ. Jeśli pociągi będą jeździć 60-70 minut do Centralnego, to będzie to wynik lepszy niż autobusy z Zachodniej. Mi się już nudzi wystawanie w kolejkach w coraz chłodniejszych warunkach. Zatem tutaj nie rozrywałbym szat, jeśli nie będzie problemu z realizacją rozkładu jazdy. Jeśli będzie, ja już się postaram z ekipą wymienioną wyżej, żeby te autobusy znów zawitały u nas na stałe ). Macie moje słowo.

CENY BILETÓW MIESIĘCZNYCH
Do ich obniżki, podobnie jak do honorowania biletów, pracownicy PKP IC muszą przygotować bussines case. Do tego z kolei, muszą znać ilość pasażerów w konkretnych pociągach na biletach miesięcznych. W związku z powyższym podjęliśmy zobowiązanie o wdrożeniu w najbliższych tygodniach narzędzi, dzięki którym przy naszej współpracy będą oni mogli to zrobić a w następstwie policzyć i być może obniżyć ceny. W tym zakresie będziemy działać, a ja, gdy narzędzia zostaną wdrożone, poinformuję Was o tym i poproszę o współdziałanie we wspólnej sprawie.

HONOROWANIE BILETÓW PR-PKP IC NA TRASIE SKIERNIEWICE – ŁÓDŹ
Tutaj sprawa ruszyła się o tyle, że na początku przyszłego tygodnia PKP IC i PR spotykają się na pierwszej rundzie rozmów i będziemy wiedzieć, co my jako grupa musimy zrobić (jakie naciski wywrzeć, dane dostarczyć, rozmowy odbyć) by pomóc im w porozumieniu się.

To chyba tyle z rzeczy najważniejszych. Jeśli coś pominąłem (a było kilka tematów pobocznych typu obsługa osób niepełnosprawnych czy bilety elektroniczne/karty) to proszę Krzyśka i Anię o dopowiedzenie, bo ja już padam z nóg. Mam szalony dzień za sobą.

Jeszcze raz dziękuję całej ekipie za poświęcony czas.


Gość

#213

2014-11-23 16:15

Ja dojeżdżam codziennie do Warszawy z Grodziska Mazowieckiego. Pociąg osobowy jadący zgodnie z rozkładem jazdy powinien tę odległość pokonać w ciągu 1 godziny. Biorąc pod uwagę odległąść wynoszącą 30 km daje to niezbyt imponującą prędkość 30 km/godzinę. Zanim rozpoczęto modernizację linii kolejowej pociągi jeźdżiły 2 razy prędzej i udawało im się dojechać do warszawy w ciągu 30 minut. Teraz pociągi często się opóżniają i zdarza się, że pociąg jedzie z Warszawy do Grodziska ponad 2 godziny, czyli jego przeciętna prędkość to 15 km / godz. Taką prędkość osiąga średnio sprawny rowerzysta. Nie rozumiem dlaczego tak złe funkcjonowanie kolei jest tolerowane. Czy nikt nie nadzoruje funkcjonowania tej firmy?
banacha

#214 Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione....

2014-11-24 08:57

....słyszeliście o tym, podobno TLK planowane zmiany rozkładu jazdy na 13.XII (kiedy już przynajmniej teoretycznie miało to przyzwoicie wyglądać) przenosi na luty 2015.

Tomasz Miodek
Autor petycji

#215 Re: Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione....

2014-11-24 10:42

#214: banacha - Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione.... 

 Nie, pierwsze słyszę. Jest to o tyle ciekawe, że tak od IC jak i od PLK cały czas mamy (względnie) pozytywne informacje. Masz jakieś publiczne źródło (media, stanowisko rzecznika, informacja na stronie)?

Tomasz Miodek
Autor petycji

#216 Rozkład 1-13 XII 2014 gotowy

2014-11-24 10:44

Opracowaliśmy kolejny okres rozkładu (1 - 13 XII 2014). Rozkład dostępny jest do pobrania pod adresem http://kolej.miodek.net/rozkladPrzyszlyTab.

banacha

#217 Re: Re: Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione....

2014-11-25 09:13

#215: Tomasz Miodek - Re: Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione.... 

 Dostałam info, że w "trojce" w piatek w porannej audycji mowili o tym ;-(. I to nie TLK zmieni swój rozkład, tylko że PLK go zmieni, czyli TLK będzie chciało jeździć ok, ale PLK na to nie pozwoli ;-)

Jerzy Brzywczy

#218 Re: Re: Re: Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione....

2014-11-25 09:50

#217: banacha - Re: Re: Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione.... 

 Witam,

Uważam, że PLK cierpi na nadmiar pieniędzy, które dostało na inwestycje. Im więcej pieniędzy tym więcej prac na torach i tym mniej pociągów. Czy uważacie, że jest możliwe, żeby ten strumień pieniędzy chociaż trochę przykręcić pisząc protesty do instytucji finansujących tę absurdalną modernizację? Jeśli tak to do kogo?

To co robią na torach musi kosztować majątek. Marnotrawią pieniądze podatników, a w zamian uniemożliwiają ludziom dojazd do pracy. To trzeba jakoś ograniczyć.

 

Tomasz Miodek
Autor petycji

#219 Re: Re: Re: Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione....

2014-11-25 13:20

#217: banacha - Re: Re: Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione.... 

Warto zdawać sobie sprawę, że ogólnie działa to właśnie w ten sposób - przewoźnicy (w tym IC) zgłaszają do PLK swoje potrzeby, a PLK na tej podstawie układa rozkład, do którego przewoźnicy muszą się dostosować. Dlatego zaznaczałem, że o skróceniu czasu przejazdu zarzekają się nie tylko IC, ale też (a może raczej przede wszystkim) PLK.

Tomasz Miodek
Autor petycji

#220 Re: Re: Re: Re: Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione....

2014-11-25 13:30

#218: Jerzy Brzywczy - Re: Re: Re: Zmiany rozkładu od 13.XII przeniesione.... 

 To nie tak. Problem polega na tym, że PLK przy pracach inwestycyjnych widzi tory i jeżdżące po nich pociągi. Ale co jest w tych pociągach - to już ich nie obchodzi. Więc planując prace ignorują ten "drobny szczegół". Druga sprawa to sposób prowadzenia prac. Od jakiegoś czasu próbuję przekonać PLK do upublicznienia planu projektu. Informacja dla pasażerów miałabyć poprawiona - mieliśmy być poinformowani o tzw. kamieniach milowych oraz o tym, czy prace dzieją się zgodnie z planem czy nie. Jeśli są opóźnienia - to ile się spodziewać.

Tymczasem moim zdaniem dla naszej linii plan projektu w ogóle nie powstał. Tzn ktoś rozpisał ogólnie co jest do zrobienia, ale bez niskopoziomowej weryfikacji. Nie uwzględnia to też informacji np. jak mocny wpływ będzie mieć dane działanie na pasażerów (żeby np. działania najbardziej uciążliwe przerzucać na spokojniejsze okresy, maksymalnie skracać itp.). W efekcie nikt nad tą modernizacją nie panuje, nikt nie wie tak naprawdę na jakim realnie etapie jesteśmy, ile jeszcze to zajmie i jak mocno my, pasażerowie dostaniemy po tyłkach.

Zakręcenie kurka z kasą dobrym pomysłem nie jest, bo te inwestycje są potrzebne. To jednak co musimy zrobić to domagać się, żeby warunkiem finansowania inwestycji był odpowiednio przygotowany i na bieżąco monitorowany i aktualizowany plan projektu. Plan, który powinien być tak dobrze przygotowany, żeby nikt nie bał się upublicznić go. Sęk w tym, że tu niestety rozbijamy się o mur prawny, który jest dla nas skrajnie niekorzystny. Usłyszymy, że nie ma przepisów, na podstawie których podobny wymógłby się pojawić, więc wymogu nie będzie.

Próbować warto, ale to pole na osobną batalię. Ja nie czuję się na siłach takiego kolejnego tematu w tej chwili podjąć, bo wiem, że niestety na naszej linii efektów ewentualnego sukcesu już nie odczujemy. Nawet jeśli uda się przepisy wprowadzić, to na bank będzie to z zaznaczeniem, że dotyczy jeydnie nowo uruchamianaych inwestycji...

urban

#221 czyli to samo...

2014-11-26 07:21

podsumowując: pisanie podań o 50% zwrotu biletu nie skutkuje, protesty itp nic nie dadzą . czyli cierpliwie czekamy na zakończenie remontu bo i tak nic nie zdziałamy... spoko

Tomasz Miodek
Autor petycji

#222 Re: czyli to samo...

2014-11-26 07:51

#221: urban - czyli to samo... 

Tak jak napisałem - jeśli nie będzie istotnej (zapowiadanej) poprawy od 14 grudnia, zaczynamy wysyłać wnioski o ukaranie.

Ja osobiście nie wierzę w znaczącą poprawę, ale w tej chwili zebrało się więcej osób, które wspólnie podejmuje podobne decyzje i taka była decyzja większości.

Tomasz Miodek
Autor petycji

#223 Autobusy utrzymane po 13 XII

2014-11-27 16:33

Mimo wcześniejszej zapowiedzi PKP Intercity, że autobusy będą kursować do 13 XII, a później ze względu na przewidywaną znaczącą poprawę znikną, udało się wynegocjować pozostawienie autobusów również na początek nowego rozkładu, to jest od 14 XII. Na razie nie wiadomo, jak długo autobusy zostaną utrzymane, decyzja o ich likwidacji zależeć będzie od tego, na ile zakończenie remontu na odcinku Warszawa - Grodzisk faktycznie poprawi regularność kursowania pociągów. Jednak ważne jest to, że koleje zaakceptowały zaproponowaną przez Nieformalną grupę pasażerów Łódź - Warszawa propozycję odwrócenia podejścia - zamiast likwidować połączenia i siadać do rozmów jeśli będzie źle - pozostawić, sprawdzić czy jest dobrze i dopiero wtedy zlikwidować.
Życzymy miłego korzystania :-)

Jerzy Brzywczy

#224

2014-12-01 14:41

Na poprawę to nie ma co liczyć. Właśnie patrzę na tabele rozkładów jazdy Kolei Mazowieckich i wyraźnie widać, że ilość pociągów będzie się zmniejszać, czyli remont na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Warszawa przybrał na sile. Świadczy o tym chociażby brak peronu numer 1 w Grodzisku. Kiedyś był.

To nie jest remont. Likwidacja połączenia kolejowego byłaby lepszym określeniem tego co się dzieje na torach.

Tomasz Miodek
Autor petycji

#225 Nowe zasady reklamacji PKP Intercity

2014-12-03 19:14