Petycja w obronie polskiej szkoły

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Petycja w obronie polskiej szkoły


Gość

#151

2016-07-15 10:31

Zmiany, a raczej ich co chwila zmieniające się wersje, powstają w gabinetach rządzących polityków słabo znających współczesne bolączki oświaty, mają na celu jej rozmontowanie przez wprowadzenie swoich słabych, ślepo wykonujących monopartyjne instrukcje (powrót PRL) dyrektorów. Kompletnie nie liczy się zdanie nauczycieli, rodziców i samorządowców, którzy przez ostatnie kilkanaście lat wyasygnowali miliardy złotych na infrastrukturę placówek oświatowych, które mają ulec likwidacji. Likwidacja przyniesie również falę zwolnień w większości typów szkół od dyrektorów po woźne szczególnie na terenach wiejskich

Gość

#152

2016-07-15 10:37

Ponieważ uważam, że należy dofinansowań szkoły, a nie zmieniać cały system. Jako rodzic i nauczyciel jestem przerażona tym co zaproponowano. Nie rozumiem jak w rok można zmienić cały system. A co z tym co jest??? Darmowe podręczniki wyrzucimy na śmieci??? Poza tym moi uczniowie mają słuszność mówiąc, że nikt ich nie pytał o zdanie, a to oni kończyli gimnazjum, a głównie wypowiadają się ludzie, którzy kończyli tak wynoszoną pod niebiosa osmioletnia szkole podstawową.
Mama 10- i 8-latka

#153

2016-07-15 10:38

Edukacja wczesnoszkolna przez 4 lata to dramat. Mamy mądre dzieci, więc wspierajmy ich rozwój. Szkoła podstawowa to nie przechowalnia. Pozwólmy dzieciom dalej zdobywać wiedzę.


Gość

#154

2016-07-15 10:40

bo jestem chora na mysl, ze moje dzieci beda indoktrynowane jak dzieci w Chinach. Przysiegam, to jest moj powod.

Gość

#155

2016-07-15 10:43

Nie potrzebujemy szkół rodem z PRL- u. Na każdym obecnym poziomie nauczania spotykamy świetne dzieciaki, dobrych neuczycieli i programy autorskie. Młodzież osiąga doskonałe wyniki. Nie wolno tego zaprzepaścić.

Gość

#156

2016-07-15 10:49

Nie pochwala tak raptownych, nieprzemyślanych kosztownych rozwiązań w edukacji. Szkoła potrzebuje rozsądnych zmian, nie zaś przeprowadzanej na wariackich papierach rewolucji.

Gość

#157

2016-07-15 11:43

Uwazam, że zmiany proponowane przez PIS są zmianami czysto politycznymi i nie mają nic wspólnego z poprawa edukacji. Chcą udowodnić, że wszystkie dotychczasowe reformy były złe, źle tylko dlatego, że były formowane przez PO. Bardzo się boje o nauczanie historii w stylu dawnego komunistycznego zakłamania

Gość

#158

2016-07-15 11:52

Pracuję w gimnazjum, obawiam się utraty pracy

Gość

#159

2016-07-15 11:56

Mam dosyć dobrej zmiany i w nią nie wierzę.
Ci ludzie wywracają wszystko do góry nogami.
To populisci i żałośni klamcy.
Ludzi nie powinno się kupować! A od dzieci trzymać ich z daleka e szczególności panią minister edukacji która prowadzi monolog sama z sobą. Kto wybrał PIS.?

Gość

#160

2016-07-15 11:57

Kolejne zmiany w edukacji nie są potrzebne. Co chwila zmienia się podstawa programowa, podręczniki a gdzie stabilność i dbanie o rozwój ucznia? Nauczyciele zamiast skupić się na pracy, zastanawiają się czy pracę będą mieli.

Gość

#161

2016-07-15 12:04

Gimnazja w systemie oświaty już okrzepły, dobrze kształcą, zatrudniają nauczycieli uczących nowatorskimi metodami. Gimnazja stały się szkołami innowacyjnymi, nastawionymi na przyszłość.

Gość

#162

2016-07-15 12:10

Podpisałam bo chcę aby moje wnuki i prawnuki uczyły się rzeczywistej historii w Państwie wolnym światopoglądowo i bez Panów w sukienkach w kręgach decyzyjnych władz polskich.

Gość

#163

2016-07-15 12:28

Ewolucja w kierunku innowacyjności - TAK! Rewolucja PiS w kierunku indoktrynacji partyjno-katolickiej - NIE! Szkoła obiektywna, wolna politycznie, świecka!

Gość

#164

2016-07-15 12:34

Ponieważ nie można wprowadzać ciągłych zmian w edukacji. Obecny system dopiero co przeszedł cały cykl .... Zbyt duże koszta , zbyt duża niewiedza co dalej , zbyt wiele chaosu.... Kosztem MOICH dzieci !

Gość

#165

2016-07-15 12:38

Między innymi dlatego ,źe uczniowie potrzebują uczyć się spokojnie.Ciągłe zmiany tego nie gwarantują, wprowadzają niepokój i bałagan.To samo dotyczy nauczycieli, którzy tracą energię i czas na ciągłe eksperymenty.Nowa władza reforma w szkołach gotowa.

Gość

#166

2016-07-15 12:44

Należy wspierać ,ewaluować i dofinansować obecny system a nie wywracać do góry nogami.W gimnazjach wypracowano narzędzia pracy z młodzieżą i nie widzę potrzeby powrotu do starego systemu.

Gość

#167

2016-07-15 12:46

Szkole polskiej jest potrzebny spokój, a nie reformy i reformy reform.Dać spokój nauczycielom, pozwolić im robić swoje. I dzieci też zostawić, zaufać polskiej szkole.

Gość

#168

2016-07-15 12:48

Zmian nie powinno się wprowadzać tak pośpiesznie. Jeśli chcemy coś zmieniać, powinno się zaczynać tylko od klasy I szkoły podstawowej

Gość

#169

2016-07-15 12:59

Do tej pory w wiejskich gimnazjach dzieci uczyły się w grupach o różnych poziomach zaawansowania. Taki podział na grupy był możliwy, bo było dużo uczniów spośród których można było wyodrębnić co najmniej dwie grupy. Jeżeli teraz dzieci zostaną w swoich macierzystych podstawówkach, będą chodzić do klas, których nikt nie podzieli na grupy, bo trzeba by za to dodatkowo zapłacić nauczycielom. Zamiast postępu będziemy mieć regres.

Gość

#170

2016-07-15 12:59

Jestem przekonany, że nawet z dobrą reformą trzeba się wstrzymać, jeśli jej koszty przekraczają aktualne możliwości państwa. Wszelkim zaś siłami trzeba się bronić przed reformą tak wszechstronnie złą, jak ta. Zło jest już w tym, ze burzy istniejący system od podstaw. Jest to elementarz filozofii politycznej, że reformy totalne wprowadzają skrajny chaos informacyjny z powodu złożoności zadań, której nie mogą ogarnąć informacyjnie ani najmocniejsze komputery ani ludzkie umysły (podobny błąd dotyka systemy centralnego planowania gospodarczego). Po drugie, oczywista jest intencja polityczna: wymienić kadrę nauczycielską na wyznawców ideologii PiS i kół skrajnie nacjonalistycznych, ksenofobicznych, antyeuropejskich, antyoświeceniowych itp., a w szczególności ukształtować naukę historii w duchu tzw. "patriotycznym" czyli mitologii martyrologicznej, pseudo-bohaterskiej, antyniemieckiej itd.,
To nie koniec dramatycznych zagrożeń dla kraju, ale niech wystarczą te przykłady.

Wielkie uznanie dla ZNP za tę inicjatywę protestu.

Witold Marciszewski
prof. dr hab. nauk humanistycznych w zakresie logiki
em. nauczyciel akademicki w UW, UwB i Collegium Civitas
blog "Polemiki i Rozmówki w Cafe Aleph"

Gość

#171

2016-07-15 13:18

Jestem emerytowaną nauczycielką. Mam pięcioro wnucząt w wieku szkolnym na wszystkich poziomach nauczania. Pilnie obserwuję reformę szkolnictwa, pozytywne przemiany, rozwój szkół i osiągnięcia. Uważam, że nie należy niszczyć tego, co już okrzepło i idzie ku dobremu w edukacji.

Gość

#172

2016-07-15 13:22

Bo uważam, że propozycje rządu są BEZSENSOWNE.

Gość

#173

2016-07-15 13:30

dość psucia Polski przez amatorów!!

Gość

#174

2016-07-15 13:54

Uważam, że obecny model edukacji wymaga doskonalenia, a nie burzenia. Nie jest doskonały, ale jest dobry i bez wątpienia lepszy od 8+4. To powrót do PRL .

Gość

#175

2016-07-15 14:23

Bowiem w pełni podzielam stanowisko Związku Nauczycielstwa Polskiego zawarte w uchwale z dnia 8 lipca br.