nie dla swiatel w krynicznie

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji nie dla swiatel w krynicznie


Gość

#1 iwonaj.

2011-09-23 10:33

podróż z wrocławia do trzebnicy - to droga przez mękę. W piątek wracałam dwie godziny! To skandal, że ktos w końcu z tym nie zrobi porządku ! Ale co tam mamy wybory może ktos cos obieca?????
Za te światła to już dawno powinien ktos ponieść konsekwencje!

Gość

#2 sprawa dla UM Trzebnica

2011-09-23 10:39

uważam, że temat powinien podjąć Burmistrz Trzebnicy - bardzo dużo ludzi z Trzebnicy pracuje we Wrocławiu czyli pokonuje codziennie tą drogę tracąc całe mnóstwo czasu kosztem pracy (spóxnienia), szkoły (spóźnienia ) , czasu dla rodziny , czasu na wypoczynek ....
korkowicz od 3 lat

#3 Argumenty dla GDDKIA do dyskusji

2011-09-23 12:14

Argumenty dla GDDKIA:

1. Sygnalizacja świetlna miała ułatwić dzieciom szkolnym dojście do szkoły
--> w godzinach pracy szkoły i tak na światłach stoi Pani "stopka", która zatrzymuje ruch samochodów i pomaga dzieciom przejść przez pasy
--> po zakończeniu zajęć w szkole, a także w sobotę i niedzielę sygnalizacja nie służy dzieciom szkolnym i może być wyłączona
--> istnieją przyciski, których można użyć w razie potrzeby przejścia przez pasy - warto rozważyć zamontowanie tekiego przycisku

2. Sygnalizacja świetlna miała ułatwić włączanie się do ruchu mieszkańcom Kryniczna, Rogoża i Malin.

--> w godzinach porannych faktycznie światła pomagają mieszkańcom włączyć się do ruchu, ale już w godzinach popołudniowych (powroty z pracy i szkoły) mieszkańcy Ci pokutują stojąc w korku. Jeśli rano mieszkańcy oszczędzają 5 minut, a po południu tracą w korku i nerwach godzinę, to czy warto?
--> przez ciągły korek mieszkańcy Kryniczna żyją w ciągłym smrodzie spalin i hałasie 

3. Inne

--> lewoskręt do Rogoża w znacznym stopnu zmniejszyłby problem korków w Krynicznie

--> czy interes małej grupy mieszkańców trzech miejscowości może brać górę nad interesem tysięcy mieszkańców i podróżnych, jadących każdego dnia na tarsie krajowej Wrocław-Poznań?

--> czy istnieje możliwość wprowadzenia sygnalizacji świetlnej "na fotokomórkę", która daje zielone światło mieszkańcom Kryniczna i Rogoża tylko wtedy, kiedy jest to konieczne?

--> czy istnieje możiwość ustalenia stałych godzin zielonego światła dla włączających się do ruchu z Kryniczna i Rogoża (na wzór mostu zwodzonego w Mikołajkach). Tzn. w godzinach porannego szczytu mają oni zielone światło przez np. 60 sekund co każde pełne 15 minut (np. 6.00, 6.15, 6.30, 6.45, 7.00 itd) - poza tymi ustalonymi godzinami zielona fala jest na trasie Wrocław-Poznań.

--> czy dopóki nie będzie lewoskrętu do Rogoża nie można wprowadzić zakazu skrętu w lewo do Rogoża i nakazać jadącym do Rogoża skręt w prawo, a tam na placu koło Kościoła zrobić małe rondo, na którym będą oni zawracać i ustawiać się na światłach czekając na zielone światło do jazdy na wprost? Zielone światło dostaną w stale ustalonych godzinach (patrz punkt powyżej), a poza szczytem i tak będzie sygnalizacja pomarańczowa-mrugająca. Jeśli każdy pozna stałe godziny zielonego światła, to będzie mógł zaplanować godzinę wyjazdu z domu i/lub bez nerwów, z wyłączonym silnikiem czekać na swoje zielone światło.

--> czy istnieje możliwość przyspieszenia budowy drogi S5 (na razie tylko pierwszy etap Wrocław-Trzebnica)?


Gość

#4

2011-09-23 18:28

Za te światła ktoś powinien zawisnąć za jajca

Gość

#5

2011-09-25 22:15

Ogromnie dziwną sprawą jest rozwiązanie komunikacyjne w Krynicznie. Wszędzie w zasadzie są tzw. lewoskręty. Tu ich nie ma. Codziennie stoję w korku juz od Psar, a czasami nawet od ronda. Ta sytuacja może się tylko zmienić po wybudowaniu drogi S5. Dlaczego zatrzymano te prace? Poniesiono już tyle kosztów - PUBLICZNYCH PIENIĘDZY. Czy to jest normalne? Są wszystkie uzgodnienia....TO JEST SKANDAL.


Gość

#6 To wyjątkowy skandal...

2011-09-25 22:20

Budowana jest droga do warszawy wzdłuż niedawno wybudowanej obwodnicy oleśnickiej....Tymczasem droga do Trzebnicy-Poznania się zatrzymała. Panowie....weźta się do roboty.

Gość

#7 Re:

2011-09-25 22:21

#4: -

To chyba niemożliwe. Gdyby je mieli, to pewnie budowa drogi byłaby w trakcie. Jeśli nie za jajca, to za łeb. Za cokolwiek, bo nas stojących w korkach szlag jasny trafi.


Gość

#8

2011-09-28 14:16

Ten co wybudował te światła powinien pracować w kamieniołomach łączną liczne straconych dni, godzin itd wszystkich kierowców którzy tam tracą czasz.

Gość

#9

2011-09-28 18:34

modyfikacja świateł

Gość

#10

2011-09-28 22:43

Masakra masakra i jescze raz masakra rozumiem że trzeba znależc kompromis z mieszkańcami Kryniczna i okolic ale oni też stoją w korkach i marnują czas i pieniądze.W naszym kraju sprawe załatwia sie szybko jest dziurawa jezdnia to stawia sie znak "uszkodzona nawieszchnia"lub nowy hit "uskok poprzeczny"i z głowy postawili światła i nie przejmuja sie czy są korki i czy komuś to pomaga czy nie po prostu wszystko sie robi kosztem kierowcy tak jest było i będzie a ty jedz, płać i płacz


Gość

#11

2011-09-30 08:54

Najwyższy czas coś z ty zrobić !!!

Gość

#12

2011-10-07 14:04

temu kto takie rozwiazanie zaproponowal ,zycze aby co dzien ta trasa jezdzil do pracy do wroclawia i z powrotem. kto przujal takie rozwiazanie i kto za ten bubel zaplacil.jezdze po swiecie ale takiego balaganu i brak kompetencji nie widzialam,jest i byla mozliwosc zrobienia dodatkowego pasa zjadu do rogoza.

Gość

#13 Re:

2011-10-07 14:47

#11: - Jestem za tym zeby zmienic te sytuacje bo codziennie dojezdzam do pracy we wroclawiu.

Delikatnie rzecz ujmujac jest to paranoja

wyobrazmy sobie sytuacje ze kazda wioska na drodze krajowej  stawia sobie sygnalizacje wowczas  jechalibysmy nad morze z wroclawia (450km)  mysle ze okolo minimum 30 godzin  skoro na trasie wroclaw -trzebnica (15km) jedziemy 1godzine

Chce skutecznie zmienic te  istniejaca sytuacje. Stad moje pytanie: co nam pomoze ta petycja? Sa inne mozliwosci?

 


Gość

#14

2011-10-11 14:26

Skoro jest taki problem z finansowaniem S5 (osobiście wątpię, no ale wiemy tyle ile nam zechcą powiedzieć), to może należy rozważyć na początek budowę przynajmniej odcinka Wrocław Północ - węzeł Kryniczno.
a

#15 Re:

2011-10-11 16:25

pomysł oczywiście doskonały. budowa jakiekokolwiek, nawet najmniejszego odcinka byłaby znacznym ułatwieniem i odciążeniem. moim zdaniem odcinek wrocław-kryniczno-trzebnica, gdyby mógł powstać wcześniej niż ta perspektywa 2015-2020 - byłoby MEGA SUPER. Tylko czy to możliwe? Może ktoś umiałby odpowiedzieć.

zero korka

#16 Re: Re:

2011-10-11 16:28

trudno powiedzieć, czy są jakieś inne możliwości skutecznego (skuteczniejszego) wpływu na rozwiązanie tego problemu. może na tej stronie lub forum pojawi się ktoś, czyja wiedza jest większa niż przeciętna i coś podpowie. moim zdaniem dobrze, że taka inicjatywa w ogóle jest i można się w tym temacie jakoś publicznie wypowiedzieć (i też dać wyraz naszej frustracji i bezsilności, po codziennym staniu w tym korku).

a propo's - kto zauważył, jak było w ostatni piątek 7.10.2011. jechałem z pracy po godzinie 17.30, światła były całkowicei wyłączone (nie żółte, mrugające, tylko całkiem nic) i.... ZERO KORKA!!!


Gość

#17 Re: Re: Re:

2011-10-11 20:42

#16: zero korka - Re: Re:

fakt myślałem że to sen pózniej zobaczyłem że światła są wyłączone jechałem pare minut po 15 to był prawdziwy cud zero korka


Gość

#18

2011-10-13 20:13

Szanowna GDDKiA, codziennie przemierzam tempem spacerowym drogę między Trzebnicą a Wrocławiem. Chwalicie się Państwo wspaniałą Autostradową Obwodnicą Wrocławia i faktycznie jest się czym chwalić, jednak do momentu zjechania z niej w kierunku Poznania. Wówczas normy europejskie i światowe zderzają się z normami azjatyckimi (i nie mam tu na myśli Japonii). NIesety podróż w kierunku POznania po zjechaniu z AOW i dotarcie do AOW poprzez skrzyżowanie w Krynicznie przyprawia o ból głowy, dodatkowe koszty paliwa i stratę czasu ogromną rzeszę kierowców, którzy codziennei przemierzają tę drogę do pracy oraz z powrotem. Szanowni Państwo, to nie jest dopuszczalna jakimikolwiek normami i zdrowa sytuacja, w której w godzinach porannych my jadący do pracy do Wrocławia powoli toczymy się w korku od Ligoty do Kryniczna a czas owej "wycieczki krajobrazowej" zajmuje niekiedy 15-20 minut. Nie jest normalne, by tak jak dziś op zjechania z AOW przemieszczać się slimaczym tempem w kierunku Kryniczna przez ok. 25-30 minut!!! Proponiuę zamiast, jak to powiedziała Wasza Rzecznik na łamach Nowej Gazety Trzbnickiej, "badać sprawę po zakończeniu remontu ulicy Żmigrodzkiej" udać się w podróż do Wrocławia w godzinach porannych lub wyjechać z Wrocławia w kierunku POznania w godzinach 16-18. Gwarantuję, iż żadne Wasze badania i ekspertyzy nie będą potrzebne. Prpoponuję byście Państwo tę podróż odbyli oznakowanym samochodem, wówczas macie szansę wysłuchć opinii i rad kierowców, skoro sami nie potraficie tego problemu rozwiązać.
Trzebniczanin

#19 Re: sprawa dla UM Trzebnica

2011-10-14 00:05

#2: - sprawa dla UM Trzebnica

Tylko co ma do tego burmistrz Trzebnicy, jeżeli Kryniczno leży na terenie gminy Wisznia Mała?

----------------------

 

W zeszły piątek, 7.10 jechałem między godziną 13 a 14 do Wrocławia, patrzę a tu światła wyłączone, chyba nie muszę opisywać swojego ogromnego zadowolenia z tej sytuacji i miałem nadzieję, że jak będę wracał po godzinie 18 to światła będą nadal wyłączone, jednak dojeżdżam do skrzyżowania w Psarach na Krzyżanowice a tu... korek :/ i tak się ciągnąłem aż do kryniczna bo akurat dziady światła włączyli... GDDKiA powinna sobie pojeździć tą trasą przynajmniej przez tydzień, rano do Wrocławia z Trzebnicy, najlepiej w poniedziałek a po południu tak od 15:00 do 19:00 w piątek i niech się sami przekonają, nie trzeba będzie żadnych ekspertyz ani niczego, wszystko będzie czarne na białym.


Gość

#20

2011-10-14 19:05

Brak lewoskrętu. Za krótki cykl świateł kierunku Wrocław - Trzebnica
gość

#21 Inny punkt widzenia

2011-10-15 11:38

Poniżej link do tekstu znalezionego na necie - ciekawy głos w dyskusji, merytoryczny, inny punkt widzenia: http://www.wiszniamala.net/nie-dla-swiatel-w-krynicznie-zanim-podpiszesz-petycje-przeczytaj-uwaznie.html#more-6296

Gość

#22

2011-10-15 18:52

Jeżdżę bardzo często ta trasa, prawie zawsze jest korek

Gość

#23

2011-10-15 22:49

Obecna sytucja to ewidentny bubel urzędniczy. Jak można realizować projekt remontu drogi nr 5 nie uwzględniając aktualnej sytuacji m.in natężenia ruchu na danym odcinku. Wszystkich odpowiedzialnych należy bezwzględnie pociągnąć do odpowiedzialności.

Gość

#24 nawet w niedziele

2011-10-17 10:06

Wczoraj (tj. niedziela) korek do świateł w Krynicznie od strony Wrocławia zaczynał się na moście w Psarach!!! O godz. 19.15......


Gość

#25 Re:

2011-10-19 14:56

#14: -

Dokładnie jestem tego samego zdania. Spróbujmy choć małymi kroczkami. Na początek odcinek węzeł AOW-Kryniczno.

Ciekawe, czy któremuś szanownemu urzędnikowi przyszło to do głowy.

A tak naprawdę to myślę, że jak wiele rzeczy, budowa drogi to sprawa polityczna i jak stamtąd nie pójdzie sygnał to może być ciężko. Wydawałoby się, że mamy kilku skutecznych posłów z ziemi dolnośląskiej:Zdrojewki, Schetyna, Ujazdowski. Teraz dołączy do nich poseł z ziemi trzebnickiej, Łapiński. Panowie, pokażcie swoją skuteczność i to, że zależy Wam na rozwoju regionu. A może chodziło tylko o ciepłą posadę na kolejnych kilka lat????