TAK dla TUNELU na GĄSINIE

Quoted post

Andrzej Kurzela z-ca Prezydenta

#5 Tak dla tunelu

2014-08-21 09:24

W całości zgadzam się z postulatem wybudowania tunelu łączącego ul. Działkową , Gomulińskiego  z ul. Błońską . Modernizacja linni kolejowej Wa-wa- Łódź i Wa-wa- Grodzisk Maz. stwarza niepowtarzalną okazję do wykonania co najmniej jednej bezkolizyjnej przeprawy przez tory o co od wielu lat zabiega Prezydent i Samorząd Powiatowy. Uzgonienia na spotkaniach w Ministerstwie Infrastruktury oraz PKP PLK spowodowały, że UM  opracował wariantową koncepcję tunelu i kartę informacyjną przedsięwzięcia która zostanie przekazana  do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Po uzyskaniu pozytywnej opini RDOŚ inwestycja zostanie włączona do projektu modernizacji lini 447 Wa-wa- Grodzisk realizowanego ze środków UE. Należy również dodać, że w prowadzone są prace budowlane związane z budową tunelu dla pieszych łączącego ul. Sienkiewicza i Waryńskiego przystosowanego dla osób niepełnosprawnych.Termin zakończenia I półrocze 2015,  a na deskach projektantów jest projekt obwodnicy Pruszkowa t. zw. Paszkowianki zlecony przez Samorząd Województwa Maz. We wszystkich tych projektach Pruszków bierze czynny udział.

Odpowiedzi

pat

#7 Re: Tak dla tunelu

2014-08-21 21:43:19

#5: Andrzej Kurzela z-ca Prezydenta - Tak dla tunelu 

 Ale o "Paszkowiance" czytam od 10 lat i nadal tej drogi nie ma i nie prędko będzie. A o tunel  i wiadukt zamiast przejazdu na Przejazdowej warto powalczyć z PKP PLK bo take rozwiązanie jest również w interesie kolei - nie wyobrażam sobie kolizji pociągu jadącego z prędkością 160 km/h z Tirem, który ugrzązł na przejeździe. To jest linia 4 torowa - mogą ucierpieć 4 pociągi. PKP PLK podczas modernizacji linni kolejowej do Gdańska jakoś może wybudować wiadukty - a w Pruszkowie jakoś się nie udaje. Istniejący wiadukt wytrzyma może 10 lat - a co dalej?

dajan55

#10 Re: Tak dla tunelu

2014-08-30 13:41:38

#5: Andrzej Kurzela z-ca Prezydenta - Tak dla tunelu 

 Panie Prezydencie !. Paszkowianka to mit - obaj wiemy że za naszego życia raczej nie powstanie a tunel jest potrzebny  na wczoraj od momentu likwidacji przejazdu na Działkowej jak również - przy okazji nie mniej potrzebny jest podobny na Papierni . Przy okazji pytam - czy kolej nie konsultuje z miastem likwidacji przejazdów - jeśli tak to gdzie były w tym czasie władze Pruszkowa ?. Była to niepowtarzalna okazja budowy tunelu !. Nie jestem ani wysoko uczony ani nie mam wpływu na decyzje ale wydaje mi się że budowa tunelu powinna zakończyć się w chwili zamknięcia przejazdu !!!.