Petycja w sprawie podjęcia prac legislacyjnych w celu uchwalenia ustawy o świeckim charakterze Rzeczypospolitej Polskiej

Komentarze

#31202

Rzadzenie panstwem nie powinno miec nic wspolnego z religia (wiara jest osobista sprawa kazdego)

(Warszawa, 2019-01-10)

#31210

Państwo powinno być wolne od religii, to ludzie mogą być religijni, nie rząd.

(Łódź, 2019-01-10)

#31213

Zgadzam się ze wszystkimi postulatami. Religia i wiara to indywidualna sprawa każdego człowieka i nie może mieć wpływu na życie wszystkich obywateli państwa.

(Czaplinek, 2019-01-10)

#31218

Podpisuję ponieważ jestem za rzeczywistym a nie teoretycznym rozdziałem państwa od religii (jakiejkolwiek). Nie zgadzam się na pośrednie finansowanie z moich podatków indoktrynacji religijnej (jakiejkolwiek).

(Warszawa, 2019-01-10)

#31220

Mam DOŚĆ!!!

(Kraków, 2019-01-10)

#31221

Podpisuje

(Horsham, 2019-01-10)

#31226

Mam dość wtrącania się Kk do wszystkiego.

(Warszawa, 2019-01-10)

#31230

W!!! pełni zgadzam się na laickie państwo

(Inowrocław, 2019-01-10)

#31237

jestem absolutnie przeciwna ingerowania kościoła w politykę ,oraz narzucania obywatelom wiary,sposobu życia itp.narzucaniu religii w szkołach....

(Oława, 2019-01-10)

#31247

Podpisuję, ponieważ nie zgadzam się na finansowanie lekcji religii z podatków.

(New York, 2019-01-10)

#31249

W pełni zgadzam się z treścią i intencją petycji.

(Biskupiec, 2019-01-10)

#31251

Chcę Państwa świeckiego. Jestem za usunięciem lekcji religii ze szkół

(Ryn, 2019-01-10)

#31258

Podpisuje, ponieważ w pełni zgadzam się z tym dokumentem.

(Warszawa, 2019-01-10)

#31267

Podpisuję, ponieważ też mnie to drażni.

(Łódź, 2019-01-10)

#31269

Kościoły powinny być opodatkowane.

(Łódź, 2019-01-10)

#31275

Podpisuję :)

(Kącik, 2019-01-10)

#31277

Podpisuję ponieważ jestem za tolerancją, która nie narusza wolności innych ludzi.

(Łódź, 2019-01-10)

#31280

Uważam, że KK jest bardzo kosztowny w utrzymaniu oraz wpływ KK na życie Polaków jest zbyt duży. W szkołach powinny być lekcje historii z elementami religioznawstwa, zamiast jedynej słusznej. Obecnie to pranie mózgów młodych ludzi i wykluczenie dzieci, których rodzice są niewierzący lub są wyznawcami innych religii. Kościół powinien utrzymywać się ze składek wiernych.

(Warszawa, 2019-01-10)

#31290

jestem za całkowitym rozdzieleniem Państwa i kościoła

(Warszawa, 2019-01-10)

#31293

Mam dosyć niczym nieograniczonej czarnej mafii, która bezkarnie zabiera ziemie, szkoły, ogromne sumy pieniędzy i rości sobie prawo do ingerowania w życie innych ludzi. Mam też dosyć bezczynności każdej z władz, która niezależnie czy sytuuje się bardziej na prawo lub bardziej na lewo, tak samo grzecznie podporządkowuje się kościelnym hierarchom.

(Poznań, 2019-01-10)

#31308

poniewaz ta inicjatywa, bez wzgledu na to czy osiagnie swoj zamierzony cel, przypomina obyatelom RP, ze kazdy z nas ma konstytucjonalne potwierdzony przywilej wyboru i rownosci

(Krakow, 2019-01-10)

#31309

Jestem za rozdziałem państwa od kościoła

(Częstochowa, 2019-01-10)

#31319

Podpisuje, poniewaz powinno to sie stac wczesniej. Dlaczego my Polskinarod mamy utrzymywac darmozjadow. Koniec samowolki. Ksiadz jest zawodem, tak jak i kasjer, prokurator, lekarz itd

(Sopot, 2019-01-10)

#31326

Jestem przeciwna religii w szkole i finansowaniu kościoła przez panstwo

(Grodzisk Mazowiecki, 2019-01-10)

#31331

Nie chcę żeby z pieniędzy budżetu był utrzymywany kościół i kler.

(Toruń, 2019-01-10)

#31333

Bo nie chce religii w szkole

(Pruszków, 2019-01-10)

#31340

Czas na normalność.

(Gdynia, 2019-01-10)

#31343

Mam dość.

(Olsztyn, 2019-01-10)

#31348

...INWAZJA KOŚCIOŁA PRZERAŻA.

(BYDGOSZCZ, 2019-01-10)

#31355

Kościół Katolicki jest watykańską instytucją polityczną, która cały czas narzuca swoją wolę polskiemu prawu. Polska jest państwem świeckiem, a nie religijnym i trzeba w końcu wyraźnie tego przestrzegać.

(Edynburg, 2019-01-10)

#31362

To jest nie do pomyślenia, aby z budżetu państwa czyli z moich podatków były finansowane działania i życie ludzi z sekty watykańskiej powstałej w 364 roku n.e. i nie mającej NIC WSPÓŁNEGO Z NAUKĄ PISMA ŚWIĘTEGO. Owi fałszywi prorocy niech sobie okłamują tak zwanych parafian, przy czym ten wyraz oznacza etymologicznie zaściankową ciemnotę, ludzi głupich i niedouczonych, jeśli chcą słuchać kłamstw zamiast dowiedzieć się prawdy bezpośrednio z Biblii - poszę bardzo, ale NA KOSZT WATYKANU, A NIE Z MOICH PODATKÓW. Małgorzata Kwinta

(Kraków, 2019-01-10)

#31366

Uważam, kościół nie powinien być finansowany przez Państwo.

(Toruń, 2019-01-10)

#31367

Jest to niezbędne dla porządku.

(Siedlce, 2019-01-10)

#31376

Jako osoba niewierząca nie wyrażam zgody aby nauczanie religii katolickiej było finansowane z moich podatków. Ponad to totalnym nieporozumieniem jest fakt, iż w szkole, która z zasady powinna być świecka cały czas odbywają się wydarzenia o charakterze religijnym, a co bardziej wierzący nauczyciele podczas lekcji przedmiotów nie mających związku z religią robią religijne wtręty. Indoktrynacja religijna (bo nie nazwę tego ewangelizacją) nie powinna mieć miejsca w instytucjach publicznych, a szkoła pośrednio do takich należy.

(Elbląg, 2019-01-10)

#31379

Rozdział kościoła od państwa powinien być realny a nie papierowy.

(Lubań, 2019-01-10)

#31383

To chyba oczywiste. Opłacanie tylko jednego Kościoła jest zwykłą dyskryminacją. Albo wszyscy albo nikt. A , że nie można płacić wszystkim to znaczy, że KK też się nie należy.
Dzieci uczą się obserwując rzeczywistość stworzoną przez dorosłych. Teraz uczą się przymykania oka na hipokryzję i dyskryminację. A sprawiedliwość społeczną, jeśli przeszkadza, można wyłączyć.

(Wrocław, 2019-01-10)

#31399

Podpisuję oraz popieram Rozdział!!!! Już dawno powinno tak być. Ponadto kk należy opodatkować jak nas wszystkich .... Na Świecie istnieją rozwiązania. Nie trzeba drzwi wyważać....

(Skoraczewo, 2019-01-10)

#31400

Podpisuję ponieważ, świeckość państwa, poniekąd gwarantowana przez konstytucję, jest zwyczajną fikcją, a KK, stał się realną siła polityczną, kierującą partią rządzącą z tylnego siedzenia - każdy ma prawo do swoich poglądów i światopoglądu, ale nie powinny one dominować w trakcie pełnienia jakichkolwiek państwowych funkcji.

(Ostrołęka, 2019-01-10)