NIE dla 500 nowych aut na ul. Literackiej!
Komentarze
#4
Mieszkam przy ul. Literackiej i nie wyobrażam sobie, żeby ta mała uliczka mogła obsłużyć ruch generowany przez budowę oraz użytkowanie nowego osiedla.Katarzyna Kosarewicz-Jędruszuk (Warszawa, 2023-02-13)
#8
Mieszkam przy ul. Literckiej i realizacja tej inwestycji , bez powyższych rozwiązań, pogorszy znacząco komfort mojego życia.Małgorzata Szczypek (Warszawa, 2023-02-13)
#9
Odkąd zlikwidowano nam wyjazd na al. Armii Krajowej jedynym wyjazdem z osiedla jest skrzyżowanie ulic Kochanowskiego i Rudnickiego. Juz tylko to dzialanie pogorszylo znacznie warunki komunikacji. Radykalne zwiększenie liczby mieszkańców i co najistotniejsze samochodów bez nowych rozwiązań komunikacyjnych zasługuje na miano patodeweloperki. Oczekuję od władz miasta systematycznego poprawiania moich warunków życia a nie decyzji, które będą te warunki pogarszać.Grzegorz Szczypek (Warszawa, 2023-02-13)
#10
Mieszkam na Ul. Rudnickiego i bez przebudowy skrzyzowania z Gen. Maczka oraz Broniewskiego juz teraz wyjazd w godzinach porannych jest niemal niemozliwy. Dolozenie ruchu kolejnych kilkuset aut z ul. Literackiej jest co najmniej nieracjonalne.Sergiusz Plachecki (Warszawa, 2023-02-14)
#14
i tak ruch na literackiej i kochanowskiego jest spory a po zamknieciu wyjazdu na trase ,powstanie jeszzce wiekszy kocioł i bedzie jak na Wilanowie gdzie nie mozna wyjechac z garazu i żadne rondo tego nie rozwiązePaweł Kucisz (Warszawa, 2023-02-15)
#21
Zbyt duże osiedle z dojazdem jedną ulicąMarcin Makarewicz (Warszawa , 2023-02-19)
#22
Wstrzymanie inwestycji do czasu podania technologii: -wyburzenia"rosyjskiego" bunkra bez szkody dla sąsiednich budynków, - wywozu tysięcy ton gruzu, - projektu komunikacji odciażajacej skrzyżowanie Kochanowskiego/ Rudnickiego.Jacek i HubaJacek Bojkow (Warszawa, 2023-02-19)
#23
Mieszkam w tym miejscu od 23 lat i znam realia panujące w swoim otoczeniu. Ponadto, z wykształcenia jestem gospodarzem przestrzennym i zgadzam się z zawartą w petycji argumentacją dot. przeciążenia osiedla i niewydolnością jego infrastruktury.Artur Dziubiński (Warszawa , 2023-02-19)
#25
Za duży ruch na tak małej ulicyAnna Makarewicz (Warszawa , 2023-02-19)
#27
Popieram petycjęJakub Czarnecki (Warszawa, 2023-02-19)
#29
Dołączam ( jeśli się to uda) szkic ruchu porannego ruchu kumulujący sie na skrzyżowaniu Kochanowskiego i Rudnickiego. Biorą w tym udział samochody z całej ulicy Kochanowskiego wraz z Gala Anonima oraz Literackiej. Dorażne plany miasta w postaci miniaturowego turboronda nie załatwią sprawy. Nawet jesli dodamy poranne prawo pierwszeństwa skretu z Rudnickiego w Maczka w kierunku sródmiescia.Ten protest pomoże w egzekwowaniu od inwestora nowego osiedla rozwiązania nie tylko ekspertyzy geologicznej wpływu na okoliczne budynki procesu wyburzania betonowego bunkra Europolgazu. Problemem będzie wywiezienie tysięcy ton betonowego gruzu!!
Może należy przyjrzeć się dwupoziomowemu skrzyżowaniu Broniewskiego z autostradą. Może da się przekształcić w eliptyczne o pięciu wlotach. Piątym może byc wlot z Literackiej ? To nic nowego - np 12 wlotów paryskiego placu De Gaulle'a wokół łuku tryumfalnego .
Jacek Bojkow (Warszawa, 2023-02-22)
#40
Zamieszkuje w pobliżu. I jestem przeciwna powstaniu tego blokuSylwia Leszczyńska (Warszawa, 2023-02-22)
#44
Podpisuję się bo mieszkam przy ulicy Literackiej, już teraz brakuje miejsc parkingowych dla mieszkańców i popołudniami trwa polowanie na puste miejsce parkingowe a rano są problemy z wyjazdem z osiedla.Katarzyna Kalinowska (Warszawa, 2023-02-22)
#46
Jestem mieszkańcem budynku przy zbiegu ulic Literackiej, Kochanowskiego i Rudnickiego i stwierdzam, że już aktualnie jedyne połączenie ogromnego osiedla jest całkowicie niewydolne, co poważnie zagraża bezpieczeństwu mieszkańców - nowe osiedle winno otrzymać dostęp drogowy z ul. MaczkaWaldemar Rajchel (Warszawa, 2023-02-22)
#47
Ulica Kochanowskiego i Literacka i tak jest dzisiaj zapchana samochodami, a wyjazd, nie tylko w godzinach szczytu, jest utrudniony. Dodatkowo zanieczyszczenie powietrza oraz hałas od samochodów oczekujących na światłach jest uciążliwe i szkodliwe dla zdrowia.Grzegorz Lachowicz (Warszawa, 2023-02-22)
#48
Jestem mieszkańcem ulicy Literackiej o obawiam się że nowa inwestycja doprowadzi do paraliżu komunikacyjnego w tej okolicy.Wojciech Bandurewicz (Warszawa , 2023-02-22)
#50
Podpisuję, ponieważ mieszkam przy Literackiej i skutki kretyńskiej decyzji jakiegoś urzędasa o zamknięciu wjazdu i wyjazdu w osiedle od strony Trasy Armii Krajowej odczuwamy od kilku lat. Teraz chcą nas całkiem zablokować. Dosyć już tego!Krzysztof Siemieński (Warszawa, 2023-02-22)
#53
Po modernizacji trasy AK zlikwidowano drugi wjazd na osiedle od strony trasy AK. Obecnie cały ruch z osiedla Piaski A jest prowadzony wąska lokalną uliczką Kochanowskiego co powoduję codzienny poranny i popołudniowy korek. Podłączenie tak dużego osiedla do tej uliczki bez wykonania dodatkowego wjazdu i wyjazdu w innym miejscu, spowoduje permanentny zator.Sławomir Niesłuchowski (Warszawa, 2023-02-22)
#54
Na skrzyżowaniu Rudnickiego i Kochanowskiego dochodzi do wielu wypadków. Przedostanie się do Broniewskiego czy Powązkowskiej często wiąże się ze staniem w korku. Zlikwidowanie wyjazdu do trasy przez Literacką utrudniło mieszkańcom już życie.Laura Papiernik (Warszawa, 2023-02-22)
#55
To skandal, że zamknięto wjazd i wyjazd na AK. Tak nie powinno być. Przepisy powinny być dla ludzi, a nie ludzie dla przepisów. Dobro mieszkańców powinno być najważniejsze.Piotr Wajda (Warszawa, 2023-02-22)
#57
Zgadzam się z inicjatywą. Obecnie mieszkam w okolicy, ale też rozważam zakup mieszkania na planowanym osiedlu. Zostawienie jednej drogi dojazdowej jest nie tylko niepraktyczne (korki - jak nie mieszkańcy, to kurierzy i dostawcy, którzy będą obsługiwać osiedle, zanieczyszczenie powietrza), ale też niebezpieczne (dojazd karetki czy straży pożarnej przez zapchane uliczki). Zrobienie dojazdu do Maczka, łącząc tylko z jezdnią północną, zdecydowanie nie będzie problematyczne. Jest miejsce na pas do skrętu na osiedle i włączenia się do ruchu przed ekranami - wystarczyłoby przedłużenie istniejącej zatoczki z przystankiem autobusowym. Analogiczne rozwiązanie mogłoby być zastosowane od strony Alei Armii Krajowej, na wysokości ulicy Kochanowskiego (gdzie w przypadku zbyt dużego ruchu zmieściłoby się rondo). Wiązałoby się to z likwidacją kilku miejsc parkingowych, które mogłyby być odtworzone na dawnym zjeździe z Literackiej (bliżej Broniewskiego).Michał Boruta (Warszawa, 2023-02-22)
#58
Mieszkam tam, S8 potrzebuje wlotu jak ŁabiszynskaMarcin Malinowski (Warszawa , 2023-02-22)
#62
Uważam, że projekt planowanej inwestycji jest kompletnie nieprzemyślany. W oczywisty sposób narusza prawa mieszkańców ul.Kochanowskiego, Literackiej i Rudnickiego. Wszystkie te ulice zaplanowane na spokojne osiedlowe ulice Bielan już powoli stają się przykładem ulicznych korków, Sprobuj już dziś kolego zaparkować się przy Przychodni lub Aptece - marzenie! Prosimy Szanownego Pana Burmistrza , b.czułego na potrzeby mieszkańców i dbającego o dobro Bielan o wsparcie naszej petycjiAndrzejLiliana Gierech (Warszawa, 2023-02-22)
#65
Parkuje swoje auto przy ul Literackiej.Mieszkam tu, jest i tak problem z parkowaniem, i poruszaniem się
Krystyna Golanka (Krystyna Golanka , 2023-02-22)
#74
Zgadzam się, że tyle niwych aut sparaliżuje wyjazd z literackiej.Karol Olszewski (Warszawa , 2023-02-22)
#75
Uważam, że dodatkowych 500 aut to nie tylko korki na osiedlowych uliczkach, ale bardzo poważne zagrożenie w przypadku konieczności pilnej ewakuacji mieszkańców z osiedli położonych w kwadracie: Maczka, trasa , Broniewskiego, Rudnickiego. Już dziś w godzinach szczytu zdarzają się zatoryJolanta Król (Warszawa, 2023-02-22)
#79
Podpisuję, ponieważ chcę zapobiec paraliżu komunikacyjnemuIgor Lipiec (Warszawa, 2023-02-23)
#81
Nie wyrażam zgody, by jedyna droga dojazdowa z nowego osiedla - budynek Europolgazu - odbywał się wyłacznie ulica Literacka.Magdalena Dousek (Warszawa, 2023-02-23)
#84
Jestem przeciw budowie osiedlaKonrad Paniec (Warszawa , 2023-02-23)
#86
Już dziś jest zbyt duże natężenie ruchu.Martyna Szerszeniewska (Warszawa, 2023-02-23)
#95
Nie zgadzam się na włączenie nowego osiedla do ruchu na ul. Literacką, już w tej chwili jest trudno wyjechać,a zrobi się horror.Małgorzata Starnawska (Warszawa, 2023-02-23)
#96
Popieram kwestię treści petycjiKatarzyna Barszczowska (Warszawa, 2023-02-23)
#97
Już teraz gdy odwiedzam syna mieszkającego na ul. Rudnickiego, dojezdzajac Literacką obok "szkieletora" stoi się w korku. Nie wyobrażam sobie co to może być przy tak dużym zwiększeniu natężenia ruchu. Masakra.Jaroslaw Rudolf (Jelenia Góra, 2023-02-23)
#98
utrudnienia w ruchJoanna SIDORUK (Warszawa, 2023-02-23)
#100
Znam to osiedle i Autor petycji ma dużo racji.Agnieszka Borys (Warszawa , 2023-02-23)
#104
Mieszkam LiterackaAgnieszka Kondrat (Warszawa, 2023-02-24)
#105
Jestem mieszkańcem ulicy LiterackiejMateusz Kwiatkowski (Warszawa , 2023-02-24)
#106
Uważam, że to istotny problem, ktory deweloper powinien wziąć na siebie.Patryk Bernardelli (Warszawa , 2023-02-24)
#110
this is yet another joke on pedastriansLucyna Zasępa (Wrocław, 2023-02-24)
#113
Nie zgadzam się na puszczenie ruchu samochodowego do nowego osiedla ul. Literacka, mala oaiedlowa uliczka skąd nawet dziś trudno wyjechać na skrzyżowaniu Rudnickiego-KochanowskiegoMałgorzata Rajca (Warszawa, 2023-02-25)
#115
Jest to dla.mnie ważny tematAnna Komorowska (Warszawa, 2023-02-25)
#116
.Olga Koseła (Warszawa , 2023-02-25)
#119
Mieszkam na ul literackiej i sprzeciwiam się takiemu zwiększeniu ruchu na ul LiterackiejMaciek Czyż (Warszawa, 2023-02-25)
#122
Wyjazd z osiedla Piaski B jest ograniczony do dwóch wąskich, a ilość miejsc parkingowych już w obecnej chwili jest niewspółmierna do ilości pojazdów.Alexandra Bata-Bocian (Warszawa, 2023-02-25)
#123
Mieszkam na Literackiej i wyrażam sprzeciw ,już teraz w godzinach szczytu rano i ok 16/17 nie można się wydostać i stoi się w korku do skrzyżowania z RudnickiegoMałgorzata Głowacz (Warszawa , 2023-02-25)
#125
Podpisuję ponieważ już jest problem z wyjazdem i parkowaniem na osiedlu PiaskiArtur Goździk (Warszawa , 2023-02-25)
#126
Mieszkam przy tej ulicy i nie życzę sobie na niej samochodozy.Adrianna Pawelec (Warszawa , 2023-02-25)
#127
Zwiekszanie liczby miejsc parkingowych niszczy BIELANY. Konieczne jest jej gwaltowne zmniejszenie polaczone z intensywna promocja transportu zbiorowego, ktory w tej dzielnicy jest swietny oraz infrastruktury rowerowej, ktora ma ogromny potencjal rozwojowy. Pomysly przeznaczania coraz wiekszej przestrzeni dla samochodow sa horrendalne i destrukcyjne dla naszej dzielnicy. Obnizaja nie tylko jakosc zycia i powietrza, ale i wartosc nieruchomosci w poblizu.Rafal Kosmal (Warszawa, 2023-02-25)
#128
STOP CHAMSTWU DEWELOPEROW!!NIE DLA NOWEGO OSIEDLA !!
NIE DLA SAMOCHODOW CIEZAROWYCH!!
NIE DLA R.TRZASKOWSKIEGO !!
Adrian Rowiński (Warszawa, 2023-02-25)
#129
Literacka ma zbyt małą przepustowośćMarcin Gliński (Warszawa, 2023-02-25)
#132
Malutka, prawie osiedlowa ulica Literacka nie udźwignie takiej ilości ruchu wygenerowanego przez tak dużą inwestycję. Ulica Rudnickiego, stanowiąca jedyna drogę dojazdową do trasy w godzinach szczytu jest zakorkowana, dopływ aut z ulicy Kochanowskiego i Literackiej zablokuje na amen te skrzyżowanie. A stan nawierzchni ulicy Rudnickiego jest gorszy niż stan drogi polnej.Agnieszka Markowska-Dłubak (Warszawa, 2023-02-25)
#134
Już teraz ulice Rudnickiego i Kochanowskiego się zatykają w godzinach szczytu. Trudno o miejsce parkingowe. A może być tylko gorzej… zatrzymajmy to.Mateusz Jarosławski (Warszawa , 2023-02-25)
#143
Ulica Literacka jest drogą wewnątrzosiedlową i jako taka nie stanowi obecnie zagrożenia ani komunikacyjnego (brak przejść dla pieszych, sygnalizatorów), ani środowiskowego (bliskość i gęstość zabudowy mieszkaniowej). Z chwilą przyjęcia na siebie regularnego codziennego ruchu dodatkowych co najmniej 500 samochodów te parametry zostaną przekroczone i obniżą jakość życia mieszkańców. Jedyne słuszne rozwiązanie to dojazd od ul. Maczka.Joanna Górska (Warszawa, 2023-02-25)
#145
mieszkam na Literackiej od czerwca 1973r. i obserwuję jak niszczy się korytarz napowietrzający centrum Warszawy budując te okropne molochy z "atrakcyjnymi" opisami ażurowe balkony jako akustyczna elewacja,wieża widokowa jako zmyłka, ze Literacka kończy sie na rondzie.Popieram inicjatywę przeciwstawiająca się pazerności deweloperów oraz nieroztropności projektujących i decydentów.
Bożenna Gutweter (Warszawa, 2023-02-25)
#150
Protest jest zasadny.Andrzej Włodarczyk (Warszawa, 2023-02-25)
#154
Jestem mieszkańcem i widzę zbliżający się paraliż osiedla...Joanna Trzos (Warszawa, 2023-02-25)
#161
To nie jest dobre rozwiązanie. Skrzyżowanie Literackiej i Kochanowskiego już jest "korkowane". Literacka jest zbyt wąską ulicą, aby poprowadzić nią wyjazdy. Proszę zrobić ciąg komunikacyjny do ul. MACZKA I DO alei Armii Krajowej.Maryla Puternicka (Warszawa, 2023-02-26)
#167
Mieszkam przy ul. Literackiej która jest spokojną, osiedlową uliczką. Zwiększenie natężenia ruchu spowoduje kolejny korek, który na ul. Kochanowskiego tworzy się każdego ranka. Nie chcemy wdychać spalin od aut stojących w korku pod oknami!!!Bielany są piękną zieloną dzielnicą, z kameralnymi ulicami - nie zepsujemy tego!!! Usytuowanie mowo powstałego osiedla ma możliwość utworzenia dodatkowego dojazdu do niego, odciążając ulicę Literacką.
Józefiak Małgorzata (Warszawa , 2023-02-26)
#169
Zostawcie pierdolnik na literackiej w spokojuJędrzej Wasko (Warszawa, 2023-02-26)
#175
Mieszkam w okolicy i jeśli ma powstawać osiedle, to powinno brać pod uwagę zwiększenie natężenia ruchu drogowego!Adrian Racki (Warszawa, 2023-02-26)
#181
Podpisuję, ponieważ nie mam zamiaru by na Literackiej powstały korki! Żeby doszło jeszcze więcej pojazdów a miejsc do parkowania aut brak. ..,( tu na powstać nowe osiedle z przedszkolem, szkołą , sklepami podobno na 3000 osób- KOSZMAR) Proszę Państwa, żeby teraz zaparkować samochód w okolicy rozbieranego kompleksu Pana Guzowatego to trzeba mieć szczęście ! A i ruch samochodów nauki jazdy to na Literackiej porażka ! Także zamknięty wjazd i wyjazd z S8 na Literacką przez jakiegoś urzędasa to też utrudnienie i to spore! Komu to przeszkadzało !!! Pytam! Wiec mówię i krzyczę NIE 500 pojazdom dodatkowym na Literackiej.Adam Rybak (Warszawa, 2023-02-26)
#184
Mieszkam przy ul. Rudnickiego i zgadzam się z przedmiotem petycji.Dorota Brzuska-Kamoda (Warszawa, 2023-02-26)
#185
Brak innego wyjazdu z osiedla całkowicie zablokuje okolicę. Już teraz jest ciężko!Agnieszka Kalińska-Brzuska (Warszawa , 2023-02-26)
#188
Istniejący kiedyś wjazd na Literacką z jezdni rozprowadzającej Trasy AK (tuż za skrzyżowaniem z Broniewskiego) został zlikwidowany pod pretekstem remontu, mimo tego, że w żadnym stopniu nie spowalniał ani nie ograniczał ruchu. Dla decydentów nie była ważna wygoda mieszkańców. Jeżeli jakieś ustalenia czy wytyczne nie pozwalają na ponowne otwarcie tego połączenia, należy zmienić te wytyczne albo wymienić ludzi, którzy podejmują takie ustalenia.Dariusz Brzuska (Warszawa, 2023-02-26)
#191
Jestem mieszkanką tego osiedla i już teraz mam stały ruch samochodowy za oknem.Marta Sokół-Rosłon (Warszawa, 2023-02-26)
#193
Ulica Literacka już teraz jest niewydolna, wręcz trudno przejechać na światłach na skrzyżowaniu z Rudnickiego.Artur Górski (Warszawa , 2023-02-27)
#194
Skrzyżowanie Rudnickiego/Kochanowskiego jest niewydolne, zwiększanie liczby samochodów spowoduje w tym miejscu jeszcze większe zatory.Paweł Skrodzki (Warszawa, 2023-02-27)
#195
Mieszkam przy ul. Literackiej 17 A. Moje 3 okna wychodzą na tę ulicę, więc nie zgadzam się na znacznie zwiększony ruch przy ul. Literackiej w związku z budową nowego osiedla przy ul. Maczka.Hanna GAWRYLCZYK (Warsaw, 2023-02-27)
#198
Podpisuje bo już teraz ciężko jest wyjechać w godzinach szczytu rannego a co dopiero po oddaniu do użytku dużego osiedla.Zbigniew Porodzyński (Warszawa, 2023-02-27)
#199
Zgadzam się z założeniami petycjiAnna Dudkiewicz (Warszawa, 2023-02-27)