Protest przeciwko traktowaniu pasażerów linii kolejowej Łódź-Wawa

Katrina

#76 Awarie i itp.

2014-08-02 14:16

W ostatnim czasie (mam na myśli rozpoczęcie wakacji) rozkład był zmieniany już chyba z pięć razy. Często wchodzę na stronę KM i praktycznie codziennie są informacje o awarii urządzeń sterowania ruchem kolejowym na tej właśnie trasie. Honorowanie biletów jest owszem przedłużane na kolejne okres ale ta informacja pojawia się ostatniego dnia i to w późnych godzinach wieczornych. Ostatni tydzień dojeżdżania do pracy totalnie mnie dobił. Spędziłam w pociągach średnio dziennie ok 4 godzin.
Tomasz Miodek
Autor petycji

#77 Strona z korespondencją

2014-08-02 22:00

Witam
Zgodnie z zapowiedzią utworzyłem stronę, na której umieszczać będę pisma (w formacie mającym maksymalnie ułatwić ich wysyłanie), prowadzoną w ramach naszej sprawy korespondencję, linki itp.
Na razie strona jest bardzo prosta i zawiera tylko dwa pisma (list otwarty i skargę do UOKiK), ale obiecuję - będzie coraz więcej ;-) W szczególności wkrótce postaram się wrzucić całą historię korespondencji.

Adres strony:

http://tmiodek.bplaced.net/kolejlodzwawa/

Pozdrawiam

PS

Chwilowo strona nie działa. Dam znać jak już będzie ok.

Już działa ;-)

Tomasz Miodek
Autor petycji

#78 Może taki sposób zaczniemy stosować?

2014-08-03 17:08

http://fishki.pl/fishka,Bileciki-do-kontroli,74775.html#iwa_item=3&iwa_img=1&iwa_hash=19555&iwa_block=below
;-)
Generalnie fishki mają słabe dowcipy, ale ten jest wyjątkowo... hmm... adekwatny ;-)
GP

#79 Sorry, taką mamy kolej w Polsce. "Niezwykłe" perypetie czytelnika

2014-08-04 12:31

Tomasz Miodek
Autor petycji

#80

2014-08-05 07:06

Poproszę o przesłanie mi opisu co działo się wczoraj w Wiedence i ewentualnie późniejszych pociągach (ponoć 17:40 z Warszawy Centralnej stał gdzieś w Błoniu, Łodzianin też był opóźniony), a także dziś rano w Wiedence. Piszcie przez "skontaktuj się z autorem petycji". W szczególności jeśli ktoś zrobił zdjęcia/filmiki i chciałby, żeby posłużyły sprawie to poproszę o linka/przesłanie (z prawem publikacji - wykorzystam wyłącznie na potrzeby korespondencji z adresatami i z mediami w zakresie obecnych problemów z koleją, autora podam lub umieszczę jako anonimowe zależnie od oczekiwań).
 
-------------------
 
List wysłany wczoraj z pociągu...
 
Szanowni Państwo!

Miałem dziś napisać, że doceniamy ostatnie Państwa starania. Że widzimy, że już po 2 tygodniach udało się uruchomić autobus umożliwiający dojazd do stacji Mokra do pociągów PKP IC. Wprawdzie pierwszego dnia kursowania autobusu znów nie było żadnej informacji, ale trzeba przyznać, że teraz informacja jest. Poprawiła się także informacja o zmianach rozkładu. To nic, że jeden z kierunków (przynajmniej na stacji Mokra) został umieszczona na czarno-białej odbitce, przez co godziny przyjazdu na stacji Mokra napisane są czarnym tekstem na czarnym tle (w oryginale chyba czarny na zielonym). I dalej miałem wspomnieć, czego nadal oczekujemy, w szczególności o obniżkach cen biletów, które uważamy słusznie się nam należą.
Niestety, kolej po raz kolejny nie dała szansy. Znowu przekonaliśmy się, że nie doceniliśmy Państwa możliwości pod względem bałaganu, niedotrzymywania zobowiązań i dezinformacji.
Siedzę właśnie w pociągu TLK "Baczyński", planowy odjazd 16:40/16:45 (odpowiednia Warszawa Centralna/Zachodnia) w relacji... no właśnie. Według rozkładu i informacji na pociągu pociąg jedzie z Warszawy Wschodniej do Wrocławia Głównego m.in. przez stacje Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew, Łódź Chojny, Łódź Kaliska. Na stację Warszawa Centralna pociąg jak zwykle wjechał spóźniony. Ale komunikat zwykły nie był. Otóż informował on, że pociąg TLK "Baczyńskie jedzie trasą Warszawa Zachodnia, Sochaczew, Łowicz Przedmieście, Zgierz, Łódź Żabieniec, Łódź Kaliska, z pominięciem stacji Żyrardów, Skierniewice, Koluszki.
Tytułem przypomnienia: jest to jedyny pociąg po godzinie 16 firmy PKP IC jadący przez Żyrardów Skierniewice i Koluszki. Oprócz tego pociągu jest jeden pociąg osobowy (odjeżdża planowo minutę po TLK "Baczyński", przy czym oczywiście jedzie przez stację Warszawa Śródmieście, czyli na Centralnej nie ma szansy się przesiąść. Zresztą przy opóźnieniu pociągu TLK na Zachodniej takiej szansy też już nie było) oraz jeden pociąg przyspieszony KM "Wiedenka" odjeżdżający 5 minut po Baczyńskim i jadący do Skierniewic. Poza tym jeden pociąg (odjazd około 17:30/17:35) jedzie do Łodzi z pominięciem stacji Żyrardów i Skierniewice, ale z dodatkowym postojem w Mokrej i "normalnym" w Koluszkach - dla osób z Koluszek to byłoby prawie godzina oczekiwania, dla Skierniewiczan i Żyrardowian jeszcze dłużej!
W chwili ogłoszenia informacji pasażerowie zaczęli pytać się konduktora, którędy jedziemy i czy rzeczywiście jedziemy tak jak podaje ogłoszenie. Konduktor najpierw informował, że jedziemy normalną, planową trasą przez Koluszki i Skierniewice. Po chwili i po rozmowie telefonicznej (prawdopodobnie z dyspozytorką) zmienił zdanie i powiedział, że jedziemy przez Skierniewice i Koluszki, ale z pominięciem stacji Żyrardów. Ponieważ w tym czasie na ten sam peron (na szczęście! bo zazwyczaj jest na innym peronie) wjechał pociąg "Wiedenka" większość osób przesiadła się do pociągu Kolei Mazowieckich, "zapychając" do całkowicie (proszę pamiętać, że wsiąść do niego jeszcze muszą osoby na Warszawie Zachodniej). Ponieważ komunikaty megafonowe nadal informowały o trasie przez Łowicz z pominięciem Skierniewic, a konduktor zarzekał się, że jedzie przez Skierniewice, część osób w napięciu wyczekiwała jaka będzie faktyczna trasa. W końcu po kilkuminutowej dyskusji telefonicznej konduktor postawił na swoim (w tym czasie "Wiedenka odjechała, a pozostali pasażerowie do Skierniewic i Koluszek pozostali w niepewności - przy czym jeśli od razu nie zdecydowali się przesiąść, nie mieli już szans na "wbicie się") i ostatni raz potwierdził, że jedziemy przez Skierniewice, a ominiemy jedynie (sic!) Żyrardów.
Ostatecznie z Warszawy Centralnej wyjechaliśmy z opóźnieniem pół godziny. Na stacji Warszawa Zachodnia było o tyle lepiej, że od razu podano komunikaty, że pociąg omija Żyrardów, a jedzie przez Skierniewice. O dziwo komunikat ten podany był przed odjazdem "Wiedenki", co pozwoliło najbardziej zdesperowanym osobom mimo wszystko wsiąść do kompletnie nabitego pociągu (liczę, że pojawią się dziś filmiki z tego przejazdu, nie omieszkam podesłać jutro linki). Jednak na Warszawie Zachodniej po raz kolejny staliśmy, przepuszczając (jeszcze bardziej) opóźniony pociąg "Fregata" do Krakowa. Na trasę wyruszyliśmy z opóźnieniem 40 minut.
Oczywiście pociąg KM "Wiedenka" nabiera teraz opóźnienia na standardowej trasie, a ludzie są całkowicie przegrzani. W tych warunkach (temperatura na zewnątrz i ilość osób w środku) klimatyzacja nie ma szans poradzić sobie i zapewnić choćby w miarę komfortowych warunków. Okien oczywiście nie da się otworzyć.
Dodatkowo warto zaznaczyć, że wprowadzona zmiana trasy pociągu TLK "Baczyński" powoduje konieczność dwukrotnej zmiany kierunku jazdy, co przy "klasycznych" składach oznacza konieczność przepinania lokomotywy. Dla pasażerów do Skierniewic to nieistotne, ci jadący do Koluszek i tak się cieszą, że w ogóle jadą. Ale jadący dalej niż do Łodzi będą mieli wyjątkowo "objazdową" trasę i dwa wydłużone postoje.
W całej sytuacji można wskazać tylko dwie pozytywne osoby - kierownika pociągu i maszynistę, którzy uparli się, żeby jechać do Skierniewic i dopięli swego, wykłócając się o zmianę trasy z dyspozytorką. Dzięki nim część pasażerów (w tym ja) dojechała do domów.
Najbardziej jednak obawiam się (i obym był złym prorokiem), że dzisiejsze problemy oznaczają, że są jakieś problemy podczas testów nowego systemu sterowania, co oznaczać będzie przedłużenie bałaganu (to najłagodniejsze słowo, jakim mogę to określić, reszta jest zdecydowanie niecenzuralna i nie nadaje się do ewentualnego druku) o kolejne tygodnie.
Obym się mylił.
Licząc na pilną interwencje łączę wyrazy szacunku

W imieniu pasażerów linii Łódź - Warszawa

Tomasz Miodek

Tomasz Miodek
Autor petycji

#81

2014-08-05 08:10

Dostałem pierwszą odpowiedź. Wojewoda Mazowiecki poinformował, że generalnie nie on tylko samorząd Województwa Mazowieckiego jest właścicielem KM, a poza tym nadzorem zajmuje się UTK. W związku z tym przekazał skargi (piszę prawie codziennie ;-) ) do UTK.

Jak dla mnie sygnał mimo wszystko pozytywny. Mam nadzieję, że jak UTK dostanie od Wojewody Mazowieckiego, to może się trochę bardziej zainteresować. Ale mogę się mylić.

Pozdrawiam

PS

Miałem wczoraj pracować nad stronką, żeby wrzucić pełną dotychczasową korespondencję, ale kolejarze mi po raz kolejny nie dali, dając temat na bogatego maila...


Gość

#82

2014-08-05 15:07

Z tymi podziękowaniami za busa po 2 tygodniach, to nie tak szybko;) Wczoraj, aby dotrzec ze Skierniewic do Mokrej, aby wsiąść w coś popołudniowego do Łodzi, można było być skierowanym w okolice pksowe, nawet w asyście "pani z informacji", a odjazd był spod głównego. Bus odjechał pusty. Ponoć dnia poprzedniego było odwrotnie. Konduktorzy nadal nie zgadzają się na jazdę z biletem innego przewoźnika, niż przez nich reprezentowanego. Na prośby i pytania odpowiadają po prostu "nie". W komunikacji pisemnej nie potrafię oddać "profesjonalnego" tonu tych reakcji. 

Tomasz Miodek
Autor petycji

#83 Re:

2014-08-06 06:40

#82: -  

 

Dzięki za informację. O problemach z busem nie wiedziałem.

Swoją drogą ciekawe, dziś na Mokrej było ze 2x więcej ludzi niż zazwyczaj, a i autobus jakiś taki bardziej wypasiony rzucili ;-)

GP

#84 Re: Re:

2014-08-06 12:07

#83: Tomasz Miodek - Re:  

Korzystałem kilka razy z komunikacji zastępczej:

1.08 po południu (17:15)

4.08 rano (6:10) i popołudniu (17:15) w tym dniu w podstawionym busie przeciekał dach:)

5.08 rano (5:45) i popołudniu (17:15) 

6.08 rano (5:45) 

Rano autobus stoi przed wejściem głównym do budynku dworca. Dzisiaj został podstawiony trochę później niż poprzednio.

Popołudniu zatrzymuje się na prośbę pasażerów na przystankach MZK znajdujących się na trasie.

Rano podróżują pojedyncze osoby większość dojeżdża innym pociągiem lub samochodem, który zostawia na przystanku Mokra.

Po południu jest lepsza frekwencja.

Tomasz Miodek
Autor petycji

#85

2014-08-06 20:03

Z pozytywnych informacji:

- Wojewoda Łódzka też podjęła temat, nawet z większym zaangażowaniem niż Wojewoda Mazowiecki (info od pasażerki, dzięki).

- w Wyborczej w dodatku Stołeczna informacja o proteście dziś na pierwszej stronie. Także o profilu "Łódź - Warszawa ciężka przeprawa" (informacje dostałem z kilku źródeł, co pozwoliło mi zaopatrzyć się w gazetę - wszystkim dziękuję).

- z informacji w Wyborczej wynika, że UTK zaczyna się poddawać. Na razie wspominają, że "będą nakłaniać przewoźników do obniżki cen, a spółkę PKP PLK, by zmniejszyła opłaty za korzystanie z torów". Ja mogę im podpowiedzieć prosty sposób: kara 2 % zeszłorocznego przychodu plus jakaś kwota do czasu zrealizowania postulatów.

Zaczynam dojrzewać do zaproponowania ostrzejszego protestu.

 

Pozdrawiam


Gość

#86

2014-08-07 07:59

3 mln pasażerów ubyło w pierwszym półroczu tego roku spółce PKP Intercity....

http://www.rynek-kolejowy.pl/53433/tchorzewski_wyniki_pkp_intercity_za_pierwsze_polrocze_dramatem.htm


Gość

#89

2014-08-10 08:41

Bez komentarza. Arogancja PKP nieskończona.

Ten wpis został usunięty przez autora petycji (Pokaż szczegóły)

2014-08-10 09:59


Ten wpis został usunięty przez autora petycji (Pokaż szczegóły)

2014-08-10 10:13


Grzesiek

#92 Re: PR

2014-08-10 10:54

#50: - PR 

 Gdy okna są pozamykane na klucz przy braku klimatyzacji i ekstremalnych warunkach pogodowych, w przypadku gdy obsługa pociągu nie reaguje na prośby, bierze się kierownika pociągu za frak albo ucho i do okna prowadzi, aby je otworzył.

Nie wyobrażam sobie braku rozwiązania tej sytuacji, jakby dane mi było dusić się w tym pociągu.

W ostateczności, w przypadku niemożliwości dostania się do obsługi pociągu, pozostaje wybicie okna, na jej koszt oczywiście. W takich warunkach jest to działanie konieczne i sankcjonowane prawnie, w celu ratowania zdrowia i być może życia bardziej słabszych pasażerów (KLIENTÓW ich pracodawcy !)

W przypadku jakichkolwiek pretensji wnoszonych przez kogoś z obsługi i próby zrzucenia odpowiedzialności na interweniującego pasażera (KLIENTA ich pracodawcy !), najlepiej powiadomić policję i poprosić o przyjazd patrolu w celu spisania protokołu, który następnie jest podstawą do oskarżenia kierownika pociągu o umyślne doprowadzenie go groźby utraty zdrowia i życia.

Najczęściej takie postawienie sprawy szybko otrzeźwia co bardziej chamskiego i gburowatego "Jaśnie pana na włościach swojego pociągu".

A jak nie, zawsze może zdecydować się na wyrok i odsiadkę ;)

 

Tomasz Miodek
Autor petycji

#93 Re: Zmieniony rozkład jazdy na linii łódzkiej utrzymany do końca sierpnia

2014-08-11 05:11

#88: GP - Zmieniony rozkład jazdy na linii łódzkiej utrzymany do końca sierpnia 

 No cóż, przewidywałem to przy akcji z Baczyński. Szkoda, że już wtedy nie poinformowali, że testy nie idą jak trzeba i będzie wydłużony rozkład. Ale i tak jest postęp, 3 dni przed, a nie 8 godzin ;-)

Swoją drogą testy wydłużyły się już z niecałego 1 tygodnia do 6 tygodni. Kierownika projektu, który przestrzeli termin 6-krotnie i nie informuje z wyprzedzeniem o najważniejszych ryzykach zwyczajnie się zwalnia.

Ten wpis został usunięty przez autora (Pokaż szczegóły)

2014-08-11 05:16


urban

#95 Re: Nie karmić trola

2014-08-11 05:57

#94: Tomasz Miodek - Nie karmić trola 

 zamiast wchodzic w dyskusje i uczyć powinieneś skasować od razu te bzdurne posty by nie mieszały w merytorycznej dyskusji i już. Generalnie otrzymałem pare pism z plk odnośnie opóźnień (napisałem skargę i wysłałem także Twój list do wszystkich) i to wygląda mniej więcej tak że sie przerzucają odpowiedzialnością. czekam aż ktoś konkretnie mi odpowie. Pisanie bzdur w stylu "opóźnienia są spowodowane remontem...." już od dawna nie kupuje... - z resztą pewnie nie tylko ja...

Tomasz Miodek
Autor petycji

#96 Re: Re: Nie karmić trola

2014-08-11 06:50

#95: urban - Re: Nie karmić trola 

 W sumie masz rację ;-)

Mnie PLK nie raczyło odpowiedzieć. Na razie ze spółek kolejowych tylko KM, ale też nic szczególnego. Oprócz tego Wojewoda Mazowiecki (nie jest właścicielem, ale mimo to skierował sprawę do UTK). No i prasa zaczyna dostrzegać temat.

Szukam pomyslów, jak przyciągnąć telewizję ;-)

Generalnie - jak ktoś dostaje odpowiedź na ten list - prosiłbym o podesłanie/informację. Zbierzmy to w jednym miejscu i przygotujemy odpowiedź podnosząc konkretne argumenty.

Tomasz Miodek
Autor petycji

#98 KM zaczyna pękać.

2014-08-11 08:46

http://www.rynek-kolejowy.pl/53485/km_sytuacja_na_linii_skierniewickiej_szkodzi_naszemu_wizerunkowi.html

Teraz UTK musi się przyznać do błędu i zgodzić na obniżenie cen. A potem zaczniemy bombardować, żeby prace były realizowane 24/7 a nie 8/5.


Gość

#99 głos Prezydenta Żyrardowa

2014-08-11 10:59

urban

#100 Re: Re: Re: Nie karmić trola

2014-08-11 19:01

#96: Tomasz Miodek - Re: Re: Nie karmić trola 

A moze by sie skrzyknać i np. postanowić nie okazywać biletów do kontroli w ogóle. tylko żeby to nie była tylko jedna osoba tylko np cały przedział. przecież całego wagonu podróżnych nie zamkną. Moznaby tez zrobić jakis protest typu pewnego dnia wogóle nie jechać do pracy - i  zbojkotować pociąg przynajmniej na 1 dzień.

 

fajnie że coraz więcej ludzi z "góry"wie o problemie - podobno nawet jest trochę w najnowszym ITS-ie. Zróbmy w końcu coś bardziej konkretnego!!