Protest przeciwko traktowaniu pasażerów linii kolejowej Łódź-Wawa

Łysy

#101 Re: Re: Re: Re: Nie karmić trola

2014-08-11 20:57

#100: urban - Re: Re: Re: Nie karmić trola 

 A ja nadal proponuje blokadę, wyjście na tory i zablokowanie ruchu kolejowego. Oczywista po uprzednim zawiadomieniu odpowiednich służb. Myślę, że i TV by się zainteresowała. 2 - 3 godzinki i cała Polska by się dowiedziała o pięknym traktowaniu podróżnych przez ex spółki PKP.

Tomasz Miodek
Autor petycji

#102 Odpowiedź KM

2014-08-12 13:10

Dostałem w piątek odpowiedź z KM, a wczoraj od Wojewody Łódzkiej. Oczywiście odpowiedź KM mnie w najmniejszym stopniu nie zadowala, ale z ciekawostej do listopada 2015 wszystki EZT mają przejść generalny remont, z instalacją klimy włącznie :-D

piotr michalak

#103 PKP, czy przewoźnik kantuje pasażerów?

2014-08-12 16:18

z nieco innej beczki ale też, na szkodę pasażera...

polecam ostatnie wydanie Głosu Żyrardowa i okolicy z tekstem opisującym jak to PKP intercity, sprzedaje bilety w różnych cenach natej samej trasie ... mozna stracić jakieś 25% ceny biletu.

eglos.pl

 

internauta

#104 Re: Re: Re: Re: Re: Nie karmić trola

2014-08-12 16:27

#101: Łysy - Re: Re: Re: Re: Nie karmić trola 

"(...) Myślę, że i TV by się zainteresowała. (...)"

 hmm, myślisz że zainteresują się te media, które żyją z ogłoszeń o realizacji projektów unijnych? 

zdajesz chyba sobie sprawę, że taki projekt modernizacji linii kolejowej to setki mln euro, każdy taki projekt ma też stosowny budżet na ogłoszenia, np. lecące w radio/tv ( ... zaraz w jakim regionalnym radio słyszałem takie reklamy, chyba w polskim regionalnym dlamazowsza) o modernizacji linii kolejowej, za te ogłoszenia płaci kto ...? Zgadnij? 

Już wiesz, dlaczego media (radia, tv i dzienniki ogólnopolskie) nic nie mówią? No, czasami coś przebąkną ale z dużym umiarem.

Łysy

#105 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nie karmić trola

2014-08-12 20:26

#104: internauta - Re: Re: Re: Re: Re: Nie karmić trola 

 Zawsze warto spróbować. Jeśli coś takiego miało by dojść do skutku... I inni podróżni zostaliby poinformowani o takiej akcji, to większość przesiadła by się w alternatywne środki komunikacji. Czyli co?... Strata przychodów dla kolei. Tak jak działo się przed planowanym otwarciem obwodnicy Żyrardowa. Ludzie wyszli na ulicę... Zablokowali 50-tkę, wszystko poszło w eter (inwestycja też wspólfinansowana ze środków EU) i jakoś przyniosło to efekty.

Ten wpis został usunięty przez autora (Pokaż szczegóły)

2014-08-12 21:22


GP

#107 Cztery godziny nocnego postoju pasażerów InterCity Czytaj więcej na http://fakty.interia.pl/lodzkie

2014-08-13 06:02


Gość

#110 portal Nakolei.pl

2014-08-13 11:49

#108: Tomasz Miodek -  

Panie Tomaszu, jestem redaktorem portalu kolejowego Nakolei.pl . Bardzo chcemy dużo pisać o Państwa inicjatywie. Napisałam do PKP PLK z prośbą o ustosunkowanie się do petycji, niestety nie otrzymałam odpowiedzi. Proszę o kontakt: rekakcja@nakolei.pl lub sczauderna@bobc.pl lub tel. 22 828 49 90 Sylwia Czauderna

Tomasz Miodek
Autor petycji

#112 Re: Dodatkowy postój pociągu 19111 „Łodzianin” na stacji Bełchów

2014-08-14 06:56

#111: GP - Dodatkowy postój pociągu 19111 „Łodzianin” na stacji Bełchów 

 W celu??? No przecież kogoś równo i dokładnie porąbało :-o

Tomasz Miodek
Autor petycji

#113

2014-08-14 06:57

Na Zachodnim dziś TVP Warszawa witała wysiadających z Podstoliny. Zaprosiłem ich na powrotne Baczyńskiego i Wiedenkę (16:40/16:45 na Centralnym) - zapraszam i Was :-)

Ten wpis został usunięty przez autora (Pokaż szczegóły)

2014-08-14 10:30



Gość

#116

2014-08-14 13:54

Na trasie Łódź-Skierniewice-Łódź (+Koluszki) i odwrotne konfiguracje też jeżdżą ludzie! Nie jest ich mało! Rozkład od 1.09. MASAKRA! Rano z Widzewa Telimena, a następne TLK o 9:55!!! Ponad 3 godziny różnicy! Podróż powrotna - pustynia w godzinach szczytu! Dupa, a nie koniec wymiany urządzeń, trzeba będzie doliczyć jeszcze minimum+25. 6 dni-6 tygodni-6miesięcy-6lat? Jaki to wzór matematyczny? Bilety różnych przewoźników nadal niehonorowane, a ceny te same!!!

Tomasz Miodek
Autor petycji

#117 Chwilowe problemy ze stroną

2014-08-17 13:26

Niechcący usunąłem stronę. Próbuję odzyskać ją z backupu, ale jeśli się nie uda, będzie niedostępna przez jakieś 2 dni.

Tomasz Miodek
Autor petycji

#118

2014-08-18 22:30

GP

#119 Stanowisko Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w sprawie utrudnień na linii kolejowej nr 1 na odcin

2014-08-19 06:47

Tomasz Miodek
Autor petycji

#123 Odpowiedź UTK

2014-08-22 19:58

Poniżej cytuję odpowiedź UTK w całości. Otrzymałem ją dziś mailowo. Ciekawią mnie Wasze wnioski.

 

Szanowny Panie,

 

W dniu 13 sierpnia br. Urząd Transportu Kolejowego wystąpił pismem do zarządcy infrastruktury kolejowej, PKP Polskie Linie Kolejowe, o podjęcie działań mających na celu realną poprawę sytuacji na linii łódzkiej. Jednocześnie pragnę poinformować, że UTK zobowiązał pisemnie spółkę PKP Intercity do podjęcia działań mających na celu opracowanie skróconej procedury wypłaty rekompensat dla podróżnych odbywających przejazdy na ww. linii. Ponadto zasugerowano przewoźnikowi obniżenie o 50% cen wszystkich rodzajów biletów dla osób korzystających z trasy Warszawa-Łódź (z uwzględnieniem pasażerów ze stacji pośrednich). Rozwiązania takie chociaż w małym stopniu pozwoliłyby zrekompensować niedogodności dla pasażerów.

W tym miejscu pragnę równocześnie zapewnić, że zagadnienia niewywiązania się przewoźnika z zawartej z podróżnym umowy przewozu bądź nienależyte jej wykonanie czy niewywiązywanie się zarządcy infrastruktury z przyjętych i podanych do publicznej wiadomości założeń do rozkładu jazdy pociągów są przedmiotem stałego zainteresowania UTK. Skargi i reklamacje pasażerów, obok przeprowadzanych przez UTK kontroli, stanowią cenne źródło informacji, pozwalając na sprawniejsze przeciwdziałanie i eliminowanie występujących nieprawidłowości na rynku pasażerskich usług kolejowych.

W tym miejscu pragnę także wskazać, że w dniu 12 czerwca br. wobec PKP PLK zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej za niezachowanie zakładanych parametrów technicznych linii w okresie obowiązywania umowy o udostępnienie infrastruktury kolejowej. Ponadto w dniu 23 czerwca br. UTK rozpoczął kontrolę zarządcy dotyczącą bezpieczeństwa prowadzenia ruchu pociągów oraz stanu infrastruktury linii nr I i 447. Po zakończeniu postępowania administracyjnego w omawianej sprawie, informacja o treści decyzji Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zostanie zamieszczona na stronie internetowej Urzędu.

Na uwagę zasługuje również fakt, że wypłaty rekompensat z tytułu opóźnień pociągów regulowane są przez art. 17 Rozporządzenia 1371/2007. Polski ustawodawca skorzystał z możliwości wprowadzenia czasowych ograniczeń Rozporządzenia 1371/2007 (WE). Regulują to zapisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 maja 2011 r. w sprawie zwolnienia ze stosowania niektórych przepisów rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. W obecnym stanie prawnym, obowiązkiem wypłaty odszkodowania (w wysokości 25% lub 50% ceny biletu) są objęte wyłącznie pociągi Express InterCity, a także wszystkie pociągi międzynarodowe kursujące na terenie Unii Europejskiej (w ostatnim przypadku - przy przejeździe z przekroczeniem granicy państw UE).

Zgodnie z par. 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury wskazane ograniczenie utraci moc w dniu 3 grudnia 2014 r., i dopiero wówczas również pociągi TLK zostaną objęte analogicznymi zasadami wypłaty odszkodowania, jak obecnie pociągi Express InterCity. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, by przewoźnicy sami ustalili wcześniej i stosowali korzystniejsze zasady rekompensat niż ustawowe. Należy podkreślić, że ilość oraz charakter obecnie obowiązujących włączeń przepisów Rozporządzenia 1371 w opinii UTK nie tylko negatywnie wpływa na poziom ochrony praw pasażerów kolei w Polsce, ale również uniemożliwia Prezesowi UTK sprawowanie kompleksowego nadzoru nad przestrzeganiem tych praw. Rozszerzenie zakresu uprawnień przysługujących pasażerom korzystnie wpłynie na poziom ochrony tych praw, zwiększy konkurencyjność oraz atrakcyjność kolejowych przewozów pasażerskich, a także pozwoli na pełną realizację celów, dla których Rozporządzenie 1371 zostało przyjęte. W związku z powyższym UTK kilkakrotnie występował do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w celu nie przedłużania ponownego wyłączenia ze stosowania większości artykułów rozporządzenia.

W związku z wprowadzeniem zmienionej organizacji ruchu pociągów od dnia 22 lipca br., która została obecnie przedłużona do dnia 31 sierpnia br., przewoźnicy PKP Intercity, Przewozy Regionalne oraz Koleje Mazowieckie uruchomili zastępczą komunikację autobusową za odwołane bądź kursujące drogą okrężną pociągi.

Ponadto, na odcinku Skierniewice - Moka - Skierniewice zapewniona jest również komunikacja zastępcza (za pociągi TLK kursujące z pominięciem stacji Skierniewice i Żyrardów) pociągami innego przewoźnika, w tym przypadku Kolei Mazowieckich, z którym PKP Intercity uzgodniło honorowanie biletow.

Urząd Transportu Kolejowego jako organ administracji publicznej zobowiązany jest do działania w granicach i na podstawie prawa. Ramy kompetencyjne Urzędu wyznacza ustawa o transporcie kolejowym z dnia 28 marca 2003 r. (Dz. U. 2013. poz. 1594 j.t.). Biorąc pod uwagę powyższe, wyrażam nadzieję, że wszelkie działania Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego przyczynią się do poprawy sytuacji i wyeliminowania zaistniałych nieprawidłowość.

Zakłócenia w ruchu pociągów mają związek ze zwiększoną podatnością systemu kolejowego na zaburzenia z powodu przeprowadzanej modernizacji linii (planowane zakończenie prac – koniec 2015 r.). Powyższe skutkuje odwołaniem lub kursowaniem kolejnych pociągów drogą okrężną, w związku z powyższym Urząd Transportu Kolejowego wystąpił do przewoźników uruchamiających pociągi na odcinku Warszawa – Skierniewice - Łódź zobowiązując ich do uruchomienia w jak najszerszym zakresie zastępczej komunikacji autobusowej. Ponadto zasadne jest podjęcie innych działań rekompensujących podróżnym obecną sytuację, np. poprzez zaoferowanie pasażerom wspólnego biletu okresowego ważnego na przejazdy pociągami PR, PKP IC oraz KM.

Z informacji uzyskanych od spółki PKP Intercity wynika, że przewoźnik podjął decyzję o obniżeniu od dnia 15 września 2014 r. niektórych cen za bilety wg oferty specjalnej „BILET RELACYJNY", w szczególności zmianie ulegną ceny biletow w relacji:

1)                 Warszawa - Łódź z obecnie obowiązującej 30,90 zł. na 25, 00 zł (tj. ok. 19%),

2)                 Warszawa - Koluszki z obecnie obowiązującej 27,90 zł na 24, 00 zł (tj. ok. 14%),

3)                 Łódź - Skierniewice z obecnie obowiązującej 14,90 zł na 13, 00 zł (tj. ok. 13%).

Ponadto od dnia 1 lipca br. Spotka „PKP Intercity" podjęta decyzję o obniżeniu z 256,70 zł na
209,00 zł opłaty za bilety odcinkowe wydawane wg oferty specjalnej „Łódzki City Bilet"
w relacji Warszawa - Żyrardów.

Natomiast odpowiedzi w kwestii przyczyn opóźnień pociągów proszę oczekiwać  bezpośrednio od przewoźnika kolejowego świadczącego usługę przewozu.

Mam nadzieję, iż przekazane informacje okażą się dla Pana wystarczające.

W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu z infolinią pasażerską pod numerem 801 044 080 lub 22 460 40 80 (opłata według taryfy operatora) lub mailem pasazer(at)utk.gov.pl.

 

 

Z poważaniem

Magdalena Dydyszko

 

Starszy Specjalista

Departament Praw Pasażerów

 

Urząd Transportu Kolejowego

ul. Chałubińskiego 4

00-928 Warszawa

NIP: 526-26-95-081 REGON: 015481433

Tomasz Miodek
Autor petycji

#124 Inne odpowiedzi

2014-08-22 21:03

Otrzymałem też odpowiedzi od:

1. PKP IC, które stwierdza, że trwa postępowanie wyjaśniające (czyli nic nie napisali),

2. PKP PLK, którzy stwierdzli, że się starają i że bezpośrednio przed pasażerem odpowiada przewoźnik (to akurat prawda, ale generalnie też nic istotnego nie napisali)

3. W sumie już 4 odpowiedzi z KM, dość wymijające. Chociaż odnoszą się do konkretnych wydarzeń, o których pisałem. W sumie - nic konkretnego.

4. Już chyba wcześniej wspominałem, że otrzymałem odpowiedzi od Wojewodów Mazowieckiego i Łódzkiej. Oboje stwierdzili, że wprawdzie oni nie są właścicielami kolei (odpowiednio KM i PR), ale kierują sprawę do UTK.

Aga

#125 Re: Odpowiedź UTK

2014-08-22 21:40

#123: Tomasz Miodek - Odpowiedź UTK 

 Proszę o potwierdzenie, bo może nie umiem czytać ze zrozumieniem... obniżyli lub planują obniżyć ceny biletów (w zasadzie jednorazowych) wszystkim poza mieszkańcami Skierniewic jeżdżącymi do Wa-wy???