Wprowadzenie fotoradarów na Al. Warszawskiej w Olsztynie
Skontaktuj się z autorem petycji
Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Wprowadzenie fotoradarów na Al. Warszawskiej w Olsztynie
Gość |
#12014-11-28 17:35Zachęcam wszystkich do wsparcia tej akcji. Wierzę, że poprawa bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych, gdzie tragicznemu wypadkowi uległa moja Studentka, pozwoli uniknąć kolejnych takich dramatów. |
gość |
#32014-11-29 09:01Jak zwykle musi stać się coś tragicznego, żeby podjęto jakiekolwiek kroki w stronę zwiększenia bezpieczeństwa. |
Gość |
#42014-11-29 09:27Byłam poniekąd świadkiem tego co się stało, nie mogłam potem dojść do siebie i zaczęłam szczególniej uważać. Z uwagi na to, że nie był to pierwszy wypadek na tym przejściu dla pieszych, uważam, że powinien on być zdecydowanie bardziej widoczny, proszę o zainstalowanie odpowiednich lamp i ostrożniejszą jazdę. |
gość1 |
#52014-11-29 09:44Nie lepiej byłoby apelować o światła w tym miejscu? Jestem kierowcą i przy dozwolonej prędkości na ul. Warszawskiej czasami ciężko jest się zatrzymać gdyż piesi wychodzą wprost pod nadjeżdżający samochód. Akurat teraz piesi też muszą trochę ruszyć głową i zastanowić się czy kierowca na mokrej jezdni da radę się zatrzymać a niektórzy idą i nie patrzą czy coś nadjeżdża. Rozumiem, że zginęła młoda osoba akurat z tego co wiem, nie było tu jej winy no ale zamiast karać tylko kierowców może niech policja popatrzy co robią piesi. Myślę dlatego, że najlepszym rozwiązaniem byłyby światła w tym miejscu. |
Gość |
#6 Re:2014-11-29 10:05Uważam, że każde rozwiązanie, które poprawi bezpieczeństwo i pozwoli uniknąć chociaż jednej, podobnej do tej, tragedii, jest warte tego, by o nie zawalczyć. A na drodze uważać muszą wszyscy: piesi i kierowcy. |
Maja Kozłowska |
#7 Re:2014-11-29 11:38Wielu kierowców obawia się fotoradarów, ale jeśli jeździ się zgodnie z przepisami, to naprawdę nam one w żaden sposób nie zaszkodzą. Apelujemy o fotoradary, bo wprowadzenie świateł to większy koszt dla miasta.
Dziękuję wszystkim za poparcie naszej petycji. |
Gość |
#112014-11-30 14:00Życia nie przywróci ale może zmusi kierowców do zdjęcia nogi z gazu |
studentxxxx |
#122014-11-30 15:24Według mnie bez sensu... rozumiem że śmierć koleżanki to dla Was szok ale fotoradar nic tu nie pomoże tylko oskrobie studentów dojeżdzających na zajęcia samochodem. Nawet jeżeli ktoś będzie jechał przepisowe 70km/h i ktoś wejdzie na jezdnie jak ta dziewczyna to będzie to samo. Jeżeli już to apelujcie i oznaczenie przejścia światłami itp. tak jak zrobiono to na dworcowej na wysokości OZGRAFu. Poza tym tam nie ma nawet świateł, jak sie widzi że coś jedzie to się nie wchodzi albo zachowuje chociaż ostrożność. Sam jeżdze przez to miejsce od 4 lat i widziałem różnych samobójców na tym przejściu. Ja zrozumiem że przystanki itp ale nawet w przedszkolu uczyli że patrzy sie czy coś jedzie. |
Gość |
#13 Re:2014-11-30 15:38Kierowca też jest zobowiązany zachować ostrożność, zwłaszcza wtedy, gdy zbliża się do przejścia dla pieszych. W starciu z rozpędzonym samochodem ktoś, kto jest już na pasach, nie ma żadnych szans. Uwaga potrzebna jest więc zarówno po stronie kierowców jak i pieszych. |
Helena Pociechina |
#142014-11-30 15:54Jeszcze należy zlikwidować znak, ktory dozwala na jazdę z prekością do 70 km na godzine ul. Warszawską na poziomie UWM - znak stoi na skrzyżowaniu Warszawska/Dybowskiego. Należy również zainstalować oświetlenie na przejściu, gdzie została potrącona Paulina. |
Maja Kozłowska |
#15 Re:2014-11-30 17:21Nic nie pomoże jedynie bierność. Fotoradary na pewno nikomu nie zaszkodzą, a mogą pomóc. Jeśli jeździ się zgodnie z przepisami, to fotoradar nie zaatakuje ani kierowców, ani pieszych. |
Ina |
#162014-11-30 19:36Akurat na Warszawskiej praktycznie żaden kierowca nie jeździ przepisowo, nawet kierowcy autobusów mpk. Często zaskakuje mnie prędkość, jaką osiągają tam uczestnicy ruchu drogowego. Fotoradar na pewno nie zaszkodzi, jest bardzo dobrym pomysłem. Argument o oskrobywaniu biednych studentów to w ogóle żaden argument - to, że są biedni to znaczy, że co, że mogą jeździć szybko i nie ponosić tego żadnych konsekwencji? Błagam ;) |
studentxxxx |
#18 Re: Re:2014-11-30 21:28Powiedz mi co dałby fotoradar jeżeli stałby przed przejściem? Do wypadku by nie doszło? Doszłoby, nawet jeżeli jechałby przepisowo. Petycja kompletnie bez sensu, nie przemyślana. Piszesz że jesteś zawodowym kierowcom. Wybacz ale tego nie widać, wybrałaś najgorszą opcje, rozumiem kładka, doświetlenie przejścia, ok, taka petycje sam bym podpisał bo widzę od 4 lat co na tym przejściu ludzie wyczyniają. Swoją drogą jeżeli ktoś tam musiał hamować przed przejściem by Wasza koleżanka przeszła to musiała dość odważnie wejść na przejście bo rzadko kiedy widzę tam że ktoś zwyczajnie zatrzymuje się i przepuszcza kogos bo stoi. Pieszy to nie święty, też musi zachować ostrożność bo to on wchodzi na ulice pod samochód i musi liczyć się z tym że nie zatrzyma się on z 70km na odcinku 5 metrów. Moim zdaniem Wasza koleżanka nie zachowała ostrożności bo przecież widać jak coś jedzie, nie ma innej opcji. Wiem że wiele osób ma takie zdanie jak ja, widać to po komentarzach na spotted dlatego radzę jeszcze raz przemyśleć petycje. |
Maja Kozłowska |
#19 Re: Re: Re:2014-11-30 21:35 Pisząc petycję musiałam podać proponowany sposób rozwiązania problemu niebezpiecznej Al. Warszawskiej. Wybrałam fotoradary, bo są najtańszym z możliwych sposobów na poprawę bezpieczeństwa i można je szybko wprowadzić. Kilku internautów twierdzi, że lepsze będą światła czy przejścia podziemne... jasne, ale czy miasto ma na to pieniądze i czy jest w stanie to wprowadzić od razu? Technicznie jest to niemożliwe. Może za parę lat się to uda, bardzo bym tego chciała, ale na razie takie argumenty zostaną od razu odbite przez władze miasta, a pomysł z fotoradarami prawdopodobnie będzie musiał zostać przedyskutowany. Tych kilka negatywnych komentarzy na spotted naprawdę nie zniechęca przy ponad 400 (na razie) pozytywnych. Pozdrawiam. |
Gość |
#20 Re: Re: Re:2014-11-30 21:42Uważam, że dywagowanie na temat zachowania osoby, która nie żyje, jest co najmniej niestosowne. Dlatego bardzo proszę o zaniechanie takich komentarzy i skupienie się na merytorycznej dyskusji na temat tego, jak poprawić sytuację na tej ulicy, uczynić to miejsce bezpiecznym i przyjaznym dla wszystkich użytkowników. |
Ul |
#212014-12-01 10:17Fotoradary akurat dają bardzo dużo. Wprowadzenie ograniczenia prędkości do 40 i fotoradar na Warszawskiej podniesie z pewnością bezpieczeństwo nie tylko dla pieszych, lecz również dla samych kierowców. Powinni dopiep**ać mandat od 3000zł za przekroczenie dozwolonej prędkości i wzorem krajów skandynawskich liczba wypadków spadłaby do absolutnego minimum, by następnie snuć realne plany na oniżenie ich liczby nawet do zera. Kierowca, który nie dostosowuje się do przepisów ruchu drogowego w ogóle nie powinien być kierowcą. Nie rozumiem oburzenia niektórych komentujących - jeżeli jeździcie zgodnie z przepisami to jaką Wam to robi różnicę? |
Gość |
#22 Re:2014-12-02 00:14Od razu ograniczenie do 20.W każdym cywilizowanym kraju taka ulicą jedzie się od 70 wzwyż, oczywiście tylko jakiś janusz w Polsce chciałbym wprowadzić ograniczenie do 40 i progi. Proponuje pojeżdzić samochodem po Polsce i nie tylko, obeznać się trochę w sytuacji. Poza tym po co ograniczenie? Ile jest przejść nieoznakowanych na warszawskiej? Co da ograniczenie do 40 i fotoradar jak nawet przy takiej prędkości taki wypadek miałby miejsce. Nie macie zielonego pojęcia o czym piszecie |
Ul |
#23 Re: Re:2014-12-02 08:05"Od razu ograniczenie do 20" to żaden argument, proszę Pana/i :) pod co pisać w ogóle takie rzeczy. Na ulicy, przy której mieszkam dopóki nie zostały postawione hopki ludzie jeżdzili nawet czasami wicej niż 100km/h i często zdarzały się wypadki, nawet śmiertelne. Po postawieniu hopków i ograniczeniu prędkości (fotoradar nie był nawet brany pod uwagę, odcienek ulicy ma około kilometra i nie jest bardzo ruchliwą drogą) już od dawien dawna jest spokój. Nikt nie szaleje na drodze. A już Pański tekst "taki wypadek miałby miejsce" jest po prostu bezczelny. Pan/i sam po prostu nie wie o czym pisze, jest różnica przy ewentualnym uderzeniu przy 40 i 70km/h no i czas reakcji też jest raczej zróżnicowany. Odnoszę wrażenie, że to Pan/i nie wie, o czym pisze (bez złośliwości). |
Gość |
#24 Re: Re: Re:2014-12-02 10:19Nikt ale to nikt nie wprowadzi ogarniczenia na warszawskiej do 40 bo był wypadek, wypadków dziennie jest mnóstwo. Jestem realistą, zarówno przy 40 jak i 70 dziewczyna byłaby poszkodowana. Proszę sie zapoznać jak do wypadku doszło. Pomijam fakt że trzeba być ułomnym umysłowo żeby wyprzedzać inny samochód przed pasami, jeżeli ktos jeździ nawet kilka lat to gdy widzi że samochód zwalnia przed przejściem na drugim pasie to od razu zapala się czerwona lampka! Tak samo pieszy. Akurat bardzo dobrze wiem o czym pisze i nie trzeba się powtarzać, fotoradar nic tam nie da, tym bardziej że będzie aktywował się dopiero przy 80km lub 90. |
yeti |
#25 Re: Re: Re: Re:2014-12-02 15:00Ludzie! Po co te uwagi? Tam, gdzie osoba poniosła śmierć trzeba działać, by taki przypadek nie powtórzył się np. WASZYM znajomym czy rodzinie! Skoro radar uaktywnia się dopiero przy prędkości 90km/h to po co każdy "lubiący pędzić" się burzy? Przecież to nie umniejszy komfortu szybkiej jazdy. Fotoradar ma przypominać kierowcom, że tą trasą uczęszczają studenci i należy zwolnić! Niejeden pewnie by tak zrobił, ale póki co nie ma żadnego tam znaku, który mógłby gwarantować bezpieczeństwo! A to nie prawda, że ludzie wchodzą na ulice jak święte krowy.. Proszę także wziąć pod uwagę, iż jest ciemno. Nie trzeba się "wpychać" na pasy, wystarczy iść bez świadomości zbliżającego się niebezpieczeństwa. |
|
Apel o kontynuację budowy CPK
Petycja w sprawie uwolnienia księdza Michała Olszewskiego
Komitet Obrony Gietrzwałdu
List do Prezydenta Władimira Putina
Wniosek o postawienie Premiera Donalda Tuska przed Trybunałem Stanu
Petycja o udostępnienie profilaktyki krwawień emicizumabem dla wszystkich dzieci chorych na hemofilię A w postaci ciężkiej od urodzenia do 18 roku życia
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
Ustanowienie dnia 22 września Dniem Pamięci o Zagładzie Osób z Zaburzeniami Psychicznymi na terenach okupowanej Polski podczas II wojny światowej
POMÓŻ NAM URATOWAĆ BIAŁY BUDYNEK !
DELEGALIZACJA PiS – podpisz obywatelski projekt ustawy! Powiedz NIE Kaczyńskiemu i partii Ziobry | checkPRESS.pl
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
Petycja w sprawie wprowadzenia zakazu reklamy piwa
43816 Utworzone: 2024-04-25
Pozostawienie kawiarni na Wzgórzu Zamkowym w Szczebrzeszynie
1178 Utworzone: 2024-12-21
NIE dla końca vapowania w Polsce
1352 Utworzone: 2024-12-12
Petycja ortodontów i lekarzy dentystów do PTO nt. "Ortotropii"
267 Utworzone: 2024-12-17
Petycja w interesie publicznym mająca na celu podjęcie przeciwdziałań w przypadku tworzenia na terenie województwa Centrów Integracji Cudzoziemców, oraz ośrodków dla imigrantów
246 Utworzone: 2024-12-24
PKP - powrót pociągów dalekobieżnych na stację „Mława”
372 Utworzone: 2024-12-17
Wyślijmy Burka z powrotem do szkoły
223 Utworzone: 2024-12-20
PETYCJA W SPRAWIE PRZEDŁUŻENIA LINII TRAMWAJOWEJ OD PĘTLI FRANOWO DO OSIEDLA KOBYLEPOLE
183 Utworzone: 2024-12-19
Poparcie projektu ustawy o przeciwdziałaniu wtórnej wiktymizacji ofiar przemocy
581 Utworzone: 2024-11-25
Utworzenie zadania inwestycyjnego - Przedłużenie II linii metra do Ursusa, które wynika z II Tomu Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy.
5405 Utworzone: 2024-09-23
W obronie Galerii Pod Arkadami w Łomży
461 Utworzone: 2024-12-15
Apel do Premiera Donalda Tuska w sprawie mieszkań i domów ze wsparciem dla osób z autyzmem i innymi niepełnosprawnościami
2764 Utworzone: 2024-11-15
Filharmonia Częstochowska dla Społecznej Szkoły Baletowej
96 Utworzone: 2024-12-20
Uruchomienie dodatkowej pary połączeń na trasie Warszawa - Celestynów /Pilawa
371 Utworzone: 2024-12-18
Petycja w sprawie budowy przystanku kolejowego w powiecie rawskim
240 Utworzone: 2024-12-17
Ocalmy księgarnię Tarabuk
1572 Utworzone: 2024-11-28
Żądamy PUBLICZNEJ stołówki w BUWie! List otwarty do władz Uniwersytetu Warszawskiego
1087 Utworzone: 2024-11-06
Równy dostęp do leczenia niepłodności i zabezpieczania płodności dla wszystkich kobiet!
66 Utworzone: 2024-12-17
Sprzeciwiamy się budowie wieży widokowej na Magurze Małastowskiej
569 Utworzone: 2024-10-17
Petycja do Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie odwołania ze stanowiska obecnego dyrektora Zarządu Transportu Publicznego
350 Utworzone: 2024-12-03