Razem dla gimnazjów! Jestem za utrzymaniem obecnego ustroju szkolnego. Oficjalna petycja ZNP.


Gość

/ #32

2015-12-07 19:08

Mój syn jest obecnie w III kl. podstawówki. Zatrzymanie w tej szkole dwóch roczników najstarszych uczniów doprowadzi do tego, że będzie się uczyć w gorszych warunkach. Kilka przykładów: syn teraz uczy się na dwie zmiany, bo klas I - III jest bardzo dużo, a wiadomo, że od IV klasy lekcji będzie 7 dziennie (obecnie od IV klasy jest tylko jedna zmiana). Pytanie, co będzie z nauką języków obcych (w gimnazjum obowiązkowo dochodzi drugi) - od której klasy będzie wprowadzony? Czy dzieci będą uczyć się geografii, fizyki i chemii bez pomocy dydaktycznych (obecnie w podstawówkach nie ma pracowni do nauki tych przedmiotów, a ich stworzenie - kosztem innych gabinetów - i wyposażenie to ogromne pieniądze)? Stołówka nie pomieści wszystkich uczniów, już teraz syna klasa je obiady podczas lekcji, bo na przerwach jedzą młodsi lub starsi. W szkole jest jedna duża sala gimnastyczna, która jest zajęta przez starsze dzieci, po utworzeniu klas VII i VIII będzie jeszcze mniej dostępna.
Oprócz tego nie sądzę, aby w dwa lata udało się przygotować dokładnie przemyślaną reformę a nie chcę, aby to mój syn był jednym z pierwszych roczników zmuszonych do nauki w okresie przejściowym, skoro ledwie udało mu się uniknąć bycia pierwszym rocznikiem sześciolatków w szkole (ur. 2006).