📣 Wniosek Stowarzyszenia Ekrany Akustyczne dla Wawra do GDDKiA 📣

Komentarze

#801

Mieszkam na terenie dotkniętym hałasem z POW w Wawrze

Jowita Wieczorek (Warszawa, 2021-02-09)

#802

Mieszkam na ulicy Chylickiej, kilkaset metrów od autostrady i niestety mocno ja słychać w domu.

Paweł Juszczyk (Warszawa, 2021-02-09)

#805

Podpisuję ponieważ hałas jest w istocie. Ponadto warto wspomnieć że w przypadku niespełnienia oczekiwań mieszkańców jednostki pamiętliwe (czyt. mi podobne) pogonią was przy byle okazji ze stołków na dobre. Założysz się?

Jacek Dalecki (Warszawa, 2021-02-09)

#811

Ponieważ liczę na to, ekrany poeinny pojawić się w miejscach zamieszkałych jeżeli są ustawione w lasach. Poza tym jest hałas

Łukasz Rachocki (Warszawa Wawer, 2021-02-09)

#814

Jest głośno na osiedlu ptaków leśnych Aleksandrów

Sylwia Rogowska (Warszawa, 2021-02-10)

#815

Bo straszny hałas jest już dzisiaj, a co będzie jak ruszą tiry

Sebastian Maroń (Warszawa , 2021-02-10)

#816

Hałas z obwodnicy południowej Warszawy jest już dziś tak duży, ze w nocy budzi a w dzień nie można spokojnie przebywać w ogrodzie

Agnieszka Świsulska (Warszawa, 2021-02-10)

#820

Nonsensem są bariery na terenach leśnych i ich brak tam gdzie są zabudowania.

Piotr Paduszyński (Warszawa, 2021-02-10)

#825

Jest za głośno kolo obwodnicy❗

Paweł Roszkowski (Warszawa , 2021-02-10)

#826

Podpisuję, ponieważ hałas z drogi S2 jest bardzo uciążliwy. Nie można normalnie korzystać z ogródka, wyjść na spacer do lasu. Szum drogi słychać również w domu i czasem ciężko zasnąć. Dodatkowo brak ekranów powoduje, iż duża część spalin trafia do naszych płuc.

Liliana Kowalik (Warszawa-Miedzeszyn, 2021-02-10)

#830

Poziom hałasu jest nieakceptowalny.

Jan Kaszuba (Warszawa, 2021-02-10)

#839

Podpisuje!!!

Marcin Kwasnica (Warszawa, 2021-02-10)

#845

jestem mieszkańcem Radości i dostrzegam wzrost hałasu po otwarciu obwodnicy

Łukasz Dolny (Warszawa, 2021-02-10)

#846

Uważam, że podczas projektowania a potem budowy POW na odcinku C poczyniono oszczędności kosztem zdrowia mieszkańców. Oszczędności w postaci braku budowy ekranów, pełnych tuneli, filtrów spalin są skandalem i godzą w zdrowie ludzi zamieszkujących i w bezpośredniej bliskości POW i w pewnym oddaleniu.

Agnieszka Bednarkiewicz-Sowińska (Warszawa, 2021-02-10)

#854

podpisuję ponieważ mieszkam w bliskiej odległości od autostrady i hałas jest bardzo uciążliwy.

Magdalena Gapińska (Warszawa Radość, 2021-02-11)

#865

Mieszkam obok, słyszę ją cały czas.

Monika Trusiak (Warszawa , 2021-02-11)

#867

uważam, że jest w okolicy nawet dalszej jest bardzo głośnio

Barbara Sadowska (Warszawa, 2021-02-11)

#874

Słychać uciążliwy hałas na osiedlu aleksandrow

Monika Prasek-Wieteska (Warszawa , 2021-02-11)

#877

Dodatkowe ekrany są niezbędne, gdyż obecnie mamy dziury akustyczne pogarszające sytuację okolicznych osiedli. Brakuje ekranów w miejscach skrzyżowań, wiaduktów szybciej trasy z lokalnymi drogami. Ponadto istniejące ekrany są zbyt niskie, przez co nie izolują dźwięku w sposób dostateczny.

Paweł Chilimoniuk (Warszawa , 2021-02-11)

#878

Nie zgadzam się na narażanie ludzi i zwierząt na uciążliwość akustyczną POW przekraczająca obowiązujące normy !

Barbara Wielowieyska (Warszawa, 2021-02-11)

#879

Podpisuje poniewaz mieszkam na celulozy i jest bardzo głośno.

Paulina Gralińska (Warszawa, 2021-02-11)

#880

Uważam, że to chroni ludzi i przyrodę

Anna Szczurek (Warszawa, 2021-02-11)

#884

Jestem mieszkanką nowego osiedla wybudowanego w 2017 roku w Miedzeszynie. Nasze osiedle położone jest 200 metrów od nowo powstałej obwodnicy.
Wcześniej była to cudowna, zalesiona i przede wszystkim bardzo cicha okolica. Teraz nie ma już ani tego pięknego lasu, ani spokoju. Strach pomyśleć, co będzie się działo jak ruch na obwodnicy zostanie puszczony na "całego".
Podpisuję tą petycję licząc na konkretne działania w tej sprawie, które zapewnią nam mieszkańcom tej okolicy komfort do życia, jak również będą zgodne z prawem i wcześniej ustalonymi warunkami budowy obwodnicy.

Katarzyna Szymborską (Warszawa, 2021-02-12)

#886

Podpisuje poniewaz mimo ze mieszkam 3 km w linii prostej od obwodnicy południowa S2 - słyszymy szum i hałas przejeżdżajacych ta trasa aut.

Katarzyna Kwaśnica (Warszawa, 2021-02-12)

#915

Słyszę hałas.

Agnieszka Winek (Warszawa, 2021-02-13)

#920

Dbam o ciszę w zielonej części Warszawy

Rafal Komarmicki (Warszawa, 2021-02-14)

#933

Podpisuje ponieważ mieszkam w tej okolicy i hałas bardzo negatywnie wpłynął na moje życie.

Bożena Gierszewska-Mroziewicz (Warszawa , 2021-02-15)

#943

Hałas jest szkodliwy

Paweł Kowalczyk (Warszawa, 2021-02-15)

#944

Przeszkadza mi hałas, ekrany są za niskie, kończą się na wysokości budynku, z okna widzę samochody zamiast ekranów. Jeszcze przed otwarciem autostrady za tych niby ekranów było słychać rozmowy robotników, jak taka prowizorka może wyciszyć tira?

Beata Mierzyńska (Warszawa , 2021-02-15)

#949

Petycja dotyczy ochrony środowiska naturalnego oraz ochrony przed hałasem, jest to bardzo ważne dla wszystkich mieszkańców Warszawy.

Beata Michalec (Warszawa, 2021-02-16)

#964

Chce chronić Mazowieckie Park Krajobrazowy i mieszkańców, którzy w jego otulinie mieszkają.

Agnieszka Wójcik (Warszawa, 2021-02-17)

#965

Jestem mieszkańcem Warwra osiedla Radosc

Monika Górecka (Warszawa , 2021-02-17)

#967

Mieszkam w odległości niecałych kilkudziesięciu metrów od POW. Pomimo, że na wysokości mojej posesji są ekrany o wysokości 3,5 m (nasz wniosek o podwyższenie ekranów, złożony na etapie wydawania decyzji środowiskowej został odrzucony) to brak ekranu za moją posesją powoduje, że hałas jest nie do zniesienia.
Zdarza się, że pomimo obecnego zakazu, trasą jedzie TIR. Na podstawie hałasu który generuje mogę powiedzieć, że to co zafundowano nam obecnie, to nic wielkiego w porównaniu z tym co nas czeka po zniesieniu zakazu dla samochodów ciężarowych.
Co do nawierzchni betonowej to zgodnie z zapewnieniami, które padały podczas konsultacji i dokumentami zawartymi w czasie wydawania decyzji środowiskowej miała być ona dużo cichsza od nawierzchni asfaltowej.

Joanna Targańska (Warszawa, 2021-02-17)

#968

Odchylone od pionu ekrany zmieniają kierunki odbić fal akustycznych tym samym zwiększają poziom i zasięg izofon
Nawierzchnia betonowa na etapie konsultacji - w oparciu o a jakże przywoływane linki do badań - generowała mniej hałasu. Na etapie po realizacyjnym: rzeczywistość jest inna.
Ścieralność opon na nawierzchni betonowej jest wielokrotnie większa niż na nawierzchni bitumicznej. Drobne frakcje cząstek startego ogumienia wdychamy.
Ponadto przeprowadzone przez RDOŚ Warszawa postepowanie administracyjne w sprawie Oceny oddziaływania na środowisko prowadzone było w oderwaniu od merytorycznej zawartości opracowania i polegało na przesyłaniu zapytań do wykonawcy i akceptowaniu odpowiedzi wykonawcy. Zero własnego wkładu merytorycznego. Dochodziło do sytuacji w których GDOŚ przyjmował opracowania w których sumy liczb przejeżdżających samochodów wymienione w Tabelach.
Był taki moment, że rozpatrywałem podanie do NIK sposobu prowadzenia postępowania przez RDOŚ Warszawa

Więcej "fascynujących" szczegółów merytorycznych i wynikających z postepowania administracyjnego na maila

Maciej Wronko (Warszawa, 2021-02-17)

#969

Mieszkam kilkadziesiąt metrów od trasy i już teraz mimo niewielkiego ruchu hałas jest b. duży. Co będzie po jej pełnym uruchomieniu przy przewidzianym ruchu 100 tys. samochodów i dopuszczeniu tirów? Szczegółowe uwagi zgłoszone w czasie konsultacji do Raportu Oddziaływania na środowisko nie zostały uwzględnione. Inwestycja została zrealizowana w systemie projektuj i buduj. Cały czas obserwowaliśmy jak zmieniane są założenia w czasie budowy. Wszystko w kierunku zmniejszenia kosztów ( np rezygnacja z ekranów między jezdniami, obniżenie ekranów). Te wszystkie działania odbywały się kosztem zdrowia okolicznych mieszkańców.
Proponuję by Rada Warszawy podjęła również działania mające na celu przyspieszenie budowy dużej obwodnicy Warszawy .

Barbara Wronko (Warszawa, 2021-02-17)

#973

Wykonane ekrany"akustyczne"spelniaja tylko rolę płotków przeciwśnieżnych. Wysokość ca. 2 mb i brak wzdłuż istniejącej zabudowy jest lekceważeniem mieszkańców zarówno przez wykonawcę jak i Inwestora. Będzie miało wpływ na stan zdrowia mieszkańców jak i negatywny wpływ na faunę i florę.

Marek Frankowski (Warszawa , 2021-02-18)

#974

nie mieszkam co prawda w zasięgu oddziaływania tej inwestycji, ale w pełni solidaryzuję się z mieszkańcami - to bardzo przykre jak przedmiotowo są traktowani obywatele przez instytucje państwowe - inwestor, w imię oszczędności, nie przeprowadził prawidłowo wstępnych analiz hałasu i teraz przez wiele lat mieszkańcy będą musieli walczyć o coś, co tak naprawdę należało wg obowiązujących norm hałasu zaprojektować na początku. Wstyd! Nie liczą się zupełnie kryteria społeczne, a jedynie ekonomiczne.
Poza tym obwodnica z założenia powinna obwodzić miasto, a nie centralnie przecinać jego ciche i zielone dzielnice!!!

Marzena Jońska (Warszawa-Wesoła, 2021-02-18)

#975

Decyzje inwestycyjne podejmowane na skutek poszukiwania oszczędności, które w sposób bezpośredni i znaczący negatywnie wpływają na środowisko naturalne, obniżając jednocześnie jakość życia mieszkańców Wawra a co za tym idzie ceny nieruchomości, należy ocenić, jako bulwersujące tym bardziej, gdy weźmie się pod uwagę skalę realizowanej inwestycji oraz jej umiejscowienie w bezpośrednim sąsiedztwie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Zapewnienie właściwej ochrony akustycznej wzdłuż odcinka POW powinno stanowić absolutny priorytet w ramach działalności podejmowanej przez władze lokalne, a brak ekranów w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej (doskonale uwidoczniony w ciągu ulicy Zabawnej w Falenicy, gdzie z tejże drogi lokalnej widać samochody jadące po POW) świadczy o dużych zaniedbaniach w tym zakresie.

Maciej Majewski (Warszawa, 2021-02-18)

#978

Podpisuję, ponieważ mimo niewielkiego jeszcze natężenia ruchu hałas dobiegający na osiedla przy ulicy Celulozy jest znaczny

Alicja Domysławska (Warszawa, 2021-02-18)

#981

Halas jest nieznosny

Monika Rucinska (Warszawa, 2021-02-18)

#986

Zgadzam się w całej rozciągłości z treścią petycji.

Piotr Kopel (Warszawa, 2021-02-19)

#988

Brak ekranów akustycznych powoduje wysoki poziom hałasu na terenie Miedzeszyna

Daniel Karpiński (Warszawa, 2021-02-19)

#992

Mieszkam niedaleko obwodnicy i jest straszny chalas od strony gdzie nie ma ekranow.

Magdalena Śnieżek (Warszawa , 2021-02-19)

#999

Zgadzam się w pełni z argumentacją przedstawioną w Petycji, POW jest bardzo potrzebna ale musi być zaopatrzona w ekrany akustyczne, gdyż hałas jest na prawdę bardzo uciążliwy

Magdalena Karpińska (Warszawa, 2021-02-20)



Płatne ogłoszenie

petycja zostanie rozreklamowana wśród 3000 os.

Dowiedz się więcej...