PETYCJA W SPRAWIE PRZYSPIESZENIA BUDOWY CAŁEGO ODCINKA S19!

Skontaktuj się z autorem petycji

Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji PETYCJA W SPRAWIE PRZYSPIESZENIA BUDOWY CAŁEGO ODCINKA S19!

Anty Wajrak

#26 Re: Re:

2014-04-11 11:08

#23: przytomny2 - Re:

Echh,chciałbym,zeby Druskienniki wróciły do Polski.


Gość

#27

2014-04-11 14:43

Zakładka "Komantarze" chyba powinna brzmieć "Komentarze";)

Gość

#28

2014-04-11 15:53

trzeba lobbować na wszystkie możliwe sposoby, ta petycja na pewno dużo pomoże

Gość

#29

2014-04-11 16:18

Popieram w 100 %

Gość

#30

2014-04-11 16:58

Jesteśmy beneficjentami unijnej polityki spójności,realizujmy zasadę spójności również w polityce wewnętrznej, w kraju. Budowa S-19 będzie tego konkretnym wyrazem.
Krzysztof Biskupski

Gość

#31

2014-04-11 21:19

Potwierdzam podpisanie petycji w sprawie zrealizowania budowy S19 w całości!

Pomijając oczywiste lokalne znaczenie takiej arterii dla regionów na wschodzie kraju, szybkie połączenie drogowe ze wschodnim obszarem regionu śródziemnomorskiego (Turcja, Grecja, Bliski Wschód, Kraje Maghrebu), a z drugiej strony - z krajami bałtyckimi i Skandynawią a nawet z Okręgiem Kaliningradzkim stwarza nową jakość i niepowtarzalne szanse gospodarcze dla wszystkich tak skomunikowanych regionów. (Ja wiem, że eksploatacją tego obszaru najchętniej zajęłoby się Pomorskie ale nie widzę powodu dlaczego na tym nie miałoby skorzystać również Podlaskie).
Dodam, że wbrew rozsiewanym na zachodzie kraju stereotypom, Polska Wschodnia nie jest żadnym "pariasem" jeśli chodzi o innowacyjność i potencjał intelektualny oraz zaplecze przemysłowe. Pierwszy polski samolot (1918) oraz pierwszy polski światłowód (1974) powstały w Lublinie. Nie przypadkiem to w Lubelskim i Podkarpackim skupia się CAŁY przemysł lotniczy kraju (Świdnik, Mielec, Dolina Lotnicza), druga największa grupa przemysłu chemicznego Europy (Azoty Puławy + Azoty Tarnów)oraz najnowocześniejsza i jedna z niewielu rentownych kopalnia węgla kamiennego w Bogdance. Nie ma tu natomiast pseudo-"innowacyjnych" montowni (typu Opel czy VW) oraz zdecydowanie nie-innowacyjnych centrów logistycznych jak pod Poznaniem czy Wrocławiem. Jest natomiast w Lublinie pierwszy w kraju sąd elektroniczny.
Największą przeszkodą dla inwestowania na wschodzie były braki struktury transportowej. Nawet jeśli obecny ruch na krajowej 19-stce na północ od Lubartowa jest dość niemrawy to jest to tylko kwestia czasu. Podobnie mało wykorzystywana jest dziś autostrada A1 (przykro mówić ale porty Trójmiasta straciły na znaczeniu po 1989!) a jakoś nikt nie kwestionuje jej sensowności, podobnie jak nie budzi wątpliwości budowa połączenia ekspresowego ze Szczecina do Wrocławia - niby po co skoro węgiel i tak spławia się głównie Odrą a inne związki gospodarcze pomiędzy Dolnośląskim, Lubuskim i Zachodniopomorskim są nader wątłe? Podobnie jak pomiędzy Zachodniopomorskim i Pomorskim - po co więc ta "niekwestionowana" Via Baltica? Czy tylko dlatego, że ma w W-wie lepszą prasę i to z powodów wyłącznie historycznych? Przypominam, że to Zchodniopomorskie NAJMNIEJ skorzystało na przemianach gospodarczych po 1989 (wzrost PKB o zaledwie 14%, w województwach wschodnich - o ponad 40%) mimo rewelacyjnego skomunikowania z Niemcami! Z tego wynika, że tzw "model polaryzacyjno-dyfuzyjny" rozwoju nadaje się prosto do kosza .... ale nawet jeśli nie do końca tak jest to dyfuzja kapitału wymaga takich długich pasków asfaltu .... za Via Carpatia trzymam kciuki!

Gość

#32

2014-04-12 20:21

Jak najszybciej S19!

Gość

#33

2014-04-14 07:59

Walczcie ze wszystkich sił o tę drogę. Jeżdżę tamtędy kilka razy w roku. Szczególnie niebezpieczny jest odcinek od Międzyrzeca do Siemiatycz (w Siemiatyczach skręcam na Kleszczele), droga tam wąska, a tiry i mniejsze ciężarówki jadą bardzo często. Odcinek należący do województwa mazowieckiego nie był remontowany od lat, pobocze asfaltowe obłamane, wąsko. Popieram z całego serca.

Gość

#34

2014-04-14 08:16

Dobra inicjatywa!

Gość

#35

2014-04-15 06:54

Bez dobrych dróg nie będzie rozwoju ściany wschodniej. To jest zemsta PO że tu głosują na PIS.

Gość

#36

2014-04-15 12:08

Popieram !

Gość

#37

2014-04-15 17:37

Konieczność budowy szybkiej trasy wzdłuż wschodniej granicy kraju widzi parę milionów ludzi tu zamieszkujących. Szkoda, że nie widzi tego paruset rezydentów ul. Wiejskiej.

Gość

#38 Re:

2014-04-18 05:53

#19: Suli -

No dobrze tylko dlaczego ma być budowana droga ekspresówka z tunelem bodajże o długości 2km na południe od Legnicy z takim średnim dobowym natężeniem ruchu.

WĘZEŁ LEGNICA-JAWOR 10842
JAWOR/PRZEJŚCIE/ 6646
JAWOR-BOLKÓW 3167!!!!

Gość

#39

2014-04-18 10:35

Bardzo potrzebna droga dla województwa Lubelskiego i krajów nadbałtyckich.
edus

#40

2014-04-27 23:13

Dajcie spokój...
A1 ma natężenie ruchu średnio 12 tys. pojazdów na dobę, S3 między Szczecinem a Legnicą (bo zapewne o to Panu powyżej chodzi - nie ma ekspresówki Szczecin - Wrocław) to też średnio 12 tys...
S19 między Lublinem a Białymstokiem ma sens obecnie tylko na krótkich odcinkach między Lublinem a Lubartowem oraz między Białymstokiem a Zabłudowem. Na reszcie trasy średni ruch to 4-5 tys, w tym zawrotne 2,7 tys. na północ od Międzyrzeca...

Piszecie, że ściana wschodnia jest taka olewana... Cała S17 Lublin - Warszawa jest już w przetargu i zaraz zaczyna się budować, tak samo S8 Warszawa - Białystok. S19 Rzeszów - Lublin też jest w oficjalnych planach aby rozpocząć to ją jeszcze w obecnym roku. Do tego kończona jest obwodnica Augustowa DK8/S61, obwodnica Lublina (już jest wybudowana i oddana reszta odcinka Kurów - Piaski) i bardzo możliwe, że jeszcze w tej perspektywie dojdzie całe S61! Rzeszów do tego ma (miejscami budowa jest kończona jeszcze) A4!
Jeśli według Was to jest olewanie ściany wschodniej to radzę spojrzeć co się dzieje w okolicach Piły, Koszalinu, Słupska (wschodnie Zachodniopomorskie i zachodnie Pomorskie), tam dopiero jest jedna, wielka czarna dziura w sieci dróg ekspresowych. Do tego nic nie wskazuje, aby np. Bydgoszcz w najbliższych latach miała połączenie ekspresowe z Warszawą (w porównaniu np. do mniejszych Rzeszowa, Lublina, Białegostoku).

Nie jestem przeciwnikiem ściany wschodniej, ale to, co większość osób tu wypisuje to nie poparte niczym narzekanie... Rzeszów, Lublin i Białystok naprawdę nie są olewane - dostaną S19 Lublin-Rzeszów, S17 Wawa-Lublin, S8 Białystok-Wawa, czyli drogi na których ruch jest naprawdę spory i te drogi są najbardziej potrzebne i dadzą najwięcej całej ścianie wschodniej. Na S19 Lublin - Białystok super, jeśli powstanie Lubartów - Lublin, ale reszta tego odcinka po prostu nie uzasadnia budowy ekspresówki w pierwszej kolejności. Co najwyżej remont w standardzie zwykłej drogi krajowej.

Gość

#41

2014-04-28 15:43

Popieram inicjatywę, budowa drogi s19 będzie silnym bodźcem dla rozwoju tej części Polski, szkoda ze lokalni posłowie tudzież politycy tak niby dbających o interesy mieszkańców nie podejmują powyższych inicjatyw. Powodzenia!

Gość

#42

2014-05-12 10:20

Byłem, jestem i będę za tą trasą.Za każdy wypadek ze skutkiem śmiertelnym powinien odpowiadać Rząd PO. POWODZENIA
janbasia

#43 Re:

2014-05-12 10:25

#40: edus -

Kolego, BYDGOSZCZ ma połączenie a-1. Jechałem , i nigdzie nie płaciłem. (3.5h), Cudowna trasa.


Gość

#44

2014-05-18 18:50

Ta droga powinna być już dawno odnowiona

Gość

#45

2014-05-25 17:09

Zgadzam się z petycją w 100 procentach
Robert K

#46 Upowszechnijmy to

2014-05-31 00:48

Gdyby każdy namówił 2 znajomych do poparcia petycji to akcja nabrała by znaczenia. Dużo osób które korzystały by z tej drogi nie wie o tej akcji, więc postarajmy się chociaż wspomnieć, udostępnić na facebooku. Im większe będzie poparcie dla akcji tym bardziej media ją nakręcą i może coś się ruszy. 2 znajomych, 4 ,8, 16, 32, 64, 128, 256 ,512 , 1024 i tak metodą piramidy akcja nabierze znaczenia.

Gość

#47

2014-10-13 13:56

Ilość ofiar wypadków zwłaszcza w południowej części obecnej DK-19 - stale rośnie. S-19 jest konieczna "na wczoraj".

Gość

#48

2014-12-01 09:31

W pelni popieram te inicjatywe, Polska wschodnia powinna juz dawno miec ta droge, chociazby ze wzgledu na ilosc wypadkow smiertelnych (potracenia pieszych) okolice Radzynia Podlaskiego itd. poza tym bylby to dobry sygnal dla partnerstwa wschodniego. Trzymam Kciuki powodzenia LSIS !!!

Gość

#49

2014-12-07 14:42

Polska wschodnia potrzebuje prawidłowego kręgosłupa komunikacyjnego - i s 19 taka własnie będzie! Obszary te wymagają S19 do przyśpieszonego i bezpiecznego pod względem uzasadnionym ekonomicznie rozwoju gospodarczego. Wszystkie dotacje która Unia Europejska daje na obszary wschodniej Polski nie będą wykorzystane w pełni bez drogi S19 !!! Proszę zoabczyć na mape drogową Polki południowo -wschodniej i nie tylko(cały blok wschodni) i widać że nie ma odpowiedniej komunikacji. Ta droga poprostu rozwiąże problemy komunikacyjne i zaprośi poniekąd nowych inwestorów w te rejony. www.ArchiformaArchitekci.pl
xyz

#50 Re:

2014-12-30 21:07

#19: Suli -  

 Może i masz rację, ale zapraszam do Siemiatycz o 15.00 i wyjedź w mieście z bocznej uliczki do obecnej 19. Katorga.