Petycja w obronie polskiej szkoły
Skontaktuj się z autorem petycji
Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Petycja w obronie polskiej szkoły
Gość |
#5762016-08-02 09:26Reformowanie szkoły wymaga spokoju, pogłębionych badań, co i jak należy poprawić, a nie BURZENIA. Zmiana systemu na 8+4 niczego nie załatwi. Problemy nie znikną, a koszty będą ogromne; zarówno społeczne jak i finansowe. |
Gość |
#5772016-08-02 11:40Jest zbyt kosztowna! Nie chodzi tylko o finanse związane z dostosowaniem budynków i sprzętu (toalety, ławki muszą być dostosowane do wzrostu - wymogi SANEPIDu). Również ucierpią dzieci. Nauczyciel (JEŚLI NIE BĘDZIE ZWOLNIONY) zawsze się dostosuje. Od wielu lat ciągle podlega jakimś "modyfikacjom". I znów wyda "kupę kasy" na doszkalanie w wolnym czasie - czyli "zero" życia rodzinnego i czasu dla własnych dzieci. Czas nauki w liceach można wydłużyć przesuwając terminy matur. Rozumiem, że tradycją są matury w maju. Kiedyś było to związane z egzaminami wstępnymi na studia. Dziś moim zdaniem nie ma logicznego uzasadnienia. Matury mogą być w czerwcu, a nawet w lipcu. Przecież sprawdzenie egzaminatorom zajmuje najwyżej 4 dni (2sesje sobotnio niedzielne). Może zatem popracować nad lepszym systemem opracowywania wyników. A przygotowanie do matury można zacząć w gimnazjum, tworząc profile od powiedzmy 2 klasy. Już na wejściu często widać, które dzieci chcą się uczyć w jakimś kierunku, a inne tylko "przetrwać gimnazjum" i dobyć zawód. Można wiele zrobić dla poprawienia systemu, bez robienia rewolucji w szkołach, |
Gość |
#5782016-08-02 11:47Kończyłam gimnazjum jako pierwszy rocznik i jestem człowiekiem sukcesu. |
Gość |
#5812016-08-02 14:29Czekałam na takie działłanie Związku Nauczycielstwa Polskiego.Nie można pozwolić na zniszczenie polskiej oświaty. |
Gość |
#5822016-08-02 15:35Pracowałem całe życie jako nauczyciel, a potem dziennikarz. Zawsze starałem się mówić i pisać prawdę, nawet jeśli prawda była przykra. Tego uczyłem też moich uczniów i studentów i tego wymagałem. Często drogo za to płaciłem, ale nie żałuję. Niczego nie można budować na kłamstwie czy zatajaniu prawdy, bo one prędzej czy później szkodzą. |
Gość |
#5832016-08-02 17:04Pomysł reformy nie podoba mi się z powodów już podanych. Osobiście jestem nauczycielem z 10-letnim stażem. Z powodu w wykształcenia ogólnopedagogicznego pracę rozpoczynałam w świetlicy. Zdobywałam kwalifikacje, aby zacząć uczyć. Skończyłam oligofrenopedagogikę oraz zdobyłam kwalifikacje do nauczania przyrody. W tym roku szkolnym miałam w końcu zacząć uczyć tego przedmiotu. Ministerstwo zrobiło mi niemiłego psikusa. Przyrody od roku szkolnego 2017/2018 ma już nie być. To nagroda dla mnie za chęć zdobywania kwalifikacji. Z powodu wykształcenia ogólnopedagogicznego będę musiała skończyć kolejne studia. Dziękuję |
gość |
#584 #576 Wielka reforma nie tego co trzeba2016-08-02 17:33Jestem za utrzymaniem dotychczasowej struktury szkolnictwa. Obecnej młodzieży potrzebna jest właśiwa pomoc i opieka pedagogiczno-psychologiczna, ale nie taka, że jeden pedagog i psycholog zatrudniony jest na wszystkie np 4 szkoły gminne i jeździ po tych szkołach próbując uzdrowić sytuację jak przysłowiowy dr Judym. Szkołom potrzebny jest pedagog i psycholog zatrudniony na normalnym etacie w szkole (pensum 20 godz.), a nie 35 i wszystkie szkoły. Wtedy wiadomo, że ten człowiek sam jest wykończony, to jak ma pomóc innym. Dlaczego okłamuje się mówiąc, że jest pedagog, czy psycholog jak czasami nie wiadomo, w której szkole go szukać. Pani ministra obiecała ujednolicić pensum godzin specjalistów w szkołach, ale jak widać zabrakło jej chęci na te działania i dalej w gminnych szkołach jest dyskryminacja dla tych specjalistów. W jednej gminie jest 20 godz, w innej 30, jeszce w innej 35, czy takie traktowanie nie jest dyskryminacją. poza tym dzieciom i młodzieży w obecnej dobie technologii informacyjnej, gier, nawału informacji, szumu, chaosu naprawdę coraz częściej potrzebny jest psychiatra- nie tylko pedagog czy psycholog. Obserwujemy na szeroką skalę różnego rodzaju dewiacje, agresje, zaburzenia i są to przypadki psychiatryczne wymagające często hospitalizacji. Dlaczego w tak trudnych czasach nie dba się o dzieci i młodzież i nie zapewnia się właściwej opieki psychologiczno-pedagogicznej, która niejednokrotnie jest tak samo ważna jak lekcje języka polskiego czy też matematyki. Niech pani minister spojrzy na ten fakt, jeżeli juz tak dużo chce zrobić dla dobra dziecka, ale niech nie robi tego kosztem specjalistów, bo znowu trzeba oszczędzać. Secjaliści wykonują cięższą pracę od niejednego nauczyciela. Nie dostają gotowych podręczników i scenariuszy lekcji tylko podejmują najcięższe przypadki musza się zmierzyć z najtrudniejszymi zadaniami. Nie mają wskazówek w postaci dodatkowych pytań z podręcznika, kluczy do rozwiązania, musza się opierać na swojej wiedzy, doświadczeniu i intuicji, a także kompetencjach. Każdy przypadek jest inny i specyficzny, każdemu należy poświęcić dużo czasu, uwagi i zrozumienia. Niezrozumiałe jest takie traktowanie pedagoga, psychologa w szkole, gdzie czasami jest to najważniejsza osoba, która niesie dziecku pomoc. A spotyka się z taką ignorancją przez władze rządzące. Przecież jak dzieje się coś złego z dzieckiem to wszyscy kierują się od razu do pedagoga czy tez psychologa, żeby pomógł, zaradził, podpowiedział, znalazł rozwiązanie i ten zawsze znajduje i zawsze pomaga. Jest jak lekarz, do którego biegniemy, żeby wyleczył. jednak w zamian za to spotyka się ze zwiększoną liczbą godzin i wysyłaniem po wszystkich szkołach, a za tym nie ida dodatkowe pieniądze, tylko sam musi ponosic koszty dojazdu do innych szkół. Przypomina to trochę "Siłaczkę". Jak długo specjaliści (psycholog, pedagog, logopeda) będą tak w szkołach traktowani? |
Gość |
#5852016-08-02 19:03Zgadzam się z postulatami związków. Trzeba doskonalić a nie burzyć. |
gość |
#586 Nie! dla reformy2016-08-02 19:17Nie! dla reformy, która wyeliminuje małe szkoły. Dotychczas funkcjonują szkoły podstawowe 6 klas w mniejszych miejscowościach, a później uczniowie dojeżdżają do gimnazjum gminnego. Jeżeli wejdzie reforma to w małych miejscowoSciach zostaną klasy 1-4, czyli nauczanie zintegrowane, a od klasy 5-8 dzieci będą dojeżdżać do szkoły zbiorczej. Tak było już w latach 70-90. Narażamy małe dzieci na jeszcze większy trud niż dotychczas. Przecież nikt zdrowo myślący nie będzie uczył dzieci do klasy 8, w której jest 4 lub 5 uczniów, a tak jest w małych miejscowościach, są tak mało liczne klasy. Pozostawiając tak mało liczną klasę i ucząc ją do klasy 8 w grupie pięcioosobowej z góry skazujemy te dzieci na porażkę. W dzisiejszej dobie potrzebna jest dzieciom rywalizacja, bodźce, poznawanie innych zwyczajów, nowych rówieśników, wymiana poglądów- co chcemy zaoferować dzieciom trzymając je w małej wyludnionej miejscowości i skazując na pięcioosobową grupę dzieci prawie tak samo myślących? Uważam, że uczniowie przechodząc do gimnazjum otrzymywali szansę zmiany środowiska, poznania nowych rówieśników, rywalizacji, wymiana myśli, poglądów, stawanie się bardziej dojrzałym młodym człowiekiem ponieważ uczniom wpaja się, że nie jest juz małym dzieckiem tylko uczniem gimnazjum i oczekuje sie od niego dojrzalszej postawy. Uczniowie w gimnazjum poczuwają się do tego, że nie są już dzieciuchami. Są odpowiedzialni, pomocni, zaangażowani ponieważ jest to dla nich już wyższy poziom edukacji niż tylko szkoła podstawowa. Na pewno nie jestem za burzeniem obecnego systemu szkolnictwa, a za wzmocnieniem tego systemu w pedagogów i psychologów w kadej szkole na normalnym etacie i pensum godz 20, a nie jak to od roku 2013 zaczęto praktykować, że zwiększa się etat pedagoga i psychologa do 30, 35, 37 godz i wysyła do wszystkich szkół gminnych, bo gmin rzekomo nie stać na zatrudnienie w szkołach pedagogów i psychologów tylko jedna osoba za te same pieniądze musi tyrać. Wstyd, żeby w dzisiejszej dobie w ten sposób traktować tę grupę zawodową i tak wyzyskiwać. Ale na inne niepotrzebne wydatki to pieniądze posiadają. Nie wiem dlaczego minister jeszcze nie przyjrzała się tej samowoli w szkołach i gminach. Przecież to jedna Polska, a różne prawa w niej rządzą, czas by było jakoś to wyprostować. Tak wszystko się naprawia to może na ten zapis też trzeba zwrócić uwagę, a nie udawać, że nic się nie stało. |
Gość |
#5872016-08-02 19:36Uważam, że reforma ta spowoduje tylko chaos, a wychowanie i nauczanie potrzebuje spokoju. Dlaczego tak się dzieje, ze zamiast poprawiać, doskonalić to, co już się zbudowało tak łatwo burzy się wszystko? Czy tylko dlatego, by zaznaczyć swoją wolę, zapisać się jako "wielcy reformatorzy", zniszczyć to, co poprzednicy zrobili, bo "my wiemy lepiej". W ten sposób nigdy do niczego nie dojdziemy. Ta "dobra zmiana" w edukacji to cofanie szkolnictwa do tego, co już "przerabialiśmy". Żyjemy w innych czasach, inne wyzwania stoją przed współczesną szkołą. |
Gość |
#5892016-08-02 20:34Bo absurdem jest powrót do czasów komuny kiedy rozwój dzieci i młodzieży zrównano mimo ogromnie różnych warunków psychologicznych tego przedziału wiekowego. System sprawdzał się a teraz zrobi się bałagan i szycie edukacji do ideologii byle było! |
Gość |
#5902016-08-02 21:58Jestem przeciwna wprowadzaniu kolejnych tak radykalnych zmian,lepiej ulepszyć to co jest obecnie, a nie znów na nowo mieszać. |
Gość |
#5912016-08-02 23:14Uważam, że dotychczasowy system (włącznie z edukacją sześciolatków) był całkiem dobry i wymagał dalszego doskonalenia, a nie zmiany. Na domiar złego zmiany polegają na prymitywnym powrocie do przeszłości, nie są porządnie przemyślane, nie ma jeszcze programów nauczania, a w dodatku w 1 klasie liceum zderzą się dwa roczniki. To jest skrajna nieudolność i niekompetencja, która spowoduje zapaść naszej nauki na wiele lat, podczas gdy podobno chcemy rozwijać innowacyjność. |
Gość |
#5922016-08-03 05:59Nie uważam żeby gimnazja były dobrym rozwiązaniem, ale nie popieram chaosu który wprowadza rząd, a ucierpią na tym przede wszystkim najmniej mające wpływ na to co się dzieje czyli nasze dzieci. |
Gość |
#5942016-08-03 07:48jestem nauczycielką z 30 letnim stażem i to co chce zrobić nowa Minister Oświaty zaburza edukację naszych dzieci a także zagraża zwolnieniom nauczycieli z pracy. w ten sposób chcę zaprotestować przeciw likwidacji ówczesnego systemu edukacji. |
Gość |
#5962016-08-04 09:34Dość eksperymentów na polskiej oświacie w imię snów o potędze rodem z "Szatana z siódmej klasy". |
wendy |
#597 Re:2016-08-04 09:37a ja uważam, że kiepskie licea, które przyjmują uczniów od 80 pkt, mają zdawalność matur poniżej 50 %, a które są w moim mieście ( i sądzę, że nie tylko w moim) dostaną jeszcze w prezencie jeden rok - co przekłada się na etaty i - niestety- korepetycje. Kwal zawinił- Cygana powiesili ? |
Gość |
#5982016-08-04 13:14jestem za rozwojem polskiej oświaty, burzenie modelu dobrze funkcjonującego prowadzi do regresu i nieodwracalnych zmian |
|
OTWARTY LIST DO PREZYDENTA DONALDA J. TRUMPA
DELEGALIZACJA PiS – podpisz obywatelski projekt ustawy! Powiedz NIE Kaczyńskiemu i partii Ziobry | checkPRESS.pl
Wniosek o postawienie Premiera Donalda Tuska przed Trybunałem Stanu
APEL O WSPARCIE DLA MEDYCYNY NATURALNEJ I ZIELARSTWA
NIE dla wyburzenia "Pałacyku pod Pszczółką" w Limanowej
Poprawa prawa! Nieuczciwym najemcom mówimy Nie
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
Ustanowienie dnia 22 września Dniem Pamięci o Zagładzie Osób z Zaburzeniami Psychicznymi na terenach okupowanej Polski podczas II wojny światowej
NIE farmom fotowoltaicznym w okolicy Źródeł Łyny #RatujmyŁynę
Apel o kontynuację budowy CPK
POMÓŻ NAM URATOWAĆ BIAŁY BUDYNEK !
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
List otwarty do Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego w związku ze stwierdzeniami przedstawionymi publicznie w trakcie posiedzenia Zespołu Parlamentarnego ds. Cukrzycy w dniu 02.04.2025r.
3535 Utworzone: 2025-04-07
Petycja w sprawie zapewnienia rodzicom dzieci hospitalizowanych w oddziałach intensywnej terapii całodobowego towarzyszenia rodzica.
64138 Utworzone: 2025-02-13
Wniosek dotyczący zmian w komunikacji zbiorowej we Wrocławiu po uruchomieniu TA na Jagodno
220 Utworzone: 2025-04-10
STOP likwidacji Poradni Seksuologicznej
207 Utworzone: 2025-04-09
Prezydencie, dość kpin z mieszkańców Klin(ów)!
175 Utworzone: 2025-04-09
Nie dla zabudowy otuliny rezerwatu "Łosiowe błota" w Lesie Bemowskim (działka 180, 0010 Janów, gm. Stare Babice, teren dawnej Bazy Radarowej)!
1005 Utworzone: 2025-04-06
STOP dla lokalizacji kamieniołomu Jurczyce w Krainie Wygasłych Wulkanów
2517 Utworzone: 2025-03-18
Petycja w sprawie transportu zbiorowego na trasie Złotoryja -Legnica
129 Utworzone: 2025-04-10
Petycja w sprawie BUDOWY LINII TRAMWAJOWEJ DO URSUSA
207 Utworzone: 2025-04-01
Protest przeciwko planom wycinki lasów na Lublinku w Łodzi, co umożliwia przyjęty mpzp
122 Utworzone: 2025-04-10
Uratujmy Żorską Porodówkę.
441 Utworzone: 2025-04-08
PETYCJA W SPRAWIE DOSTĘPU DO POMP INSULINOWYCH DLA CHORYCH NA CUKRZYCĘ PO UKOŃCZENIU 26 ROKU ŻYCIA
18651 Utworzone: 2025-03-17
Lista poparcia projektu uchwały obywatelskiej „Dotyczącej zakazu zbiorowego i indywidualnego zakwaterowania cudzoziemców w nieruchomościach na terenie miasta Suwałki w ramach tzw. „paktu migracyjnego”
420 Utworzone: 2025-04-03
Zniesienie obowiązkowej matury z matematyki.
22629 Utworzone: 2025-01-05
Rewitalizacja linii kolejowej nr 103 Wadowice – Spytkowice – Trzebinia
68 Utworzone: 2025-04-09
Petycja do Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Andrzeja Dudy o weto dla Ustawy zmieniającej ustawę z 13 lipca 2023r. o zmianie ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
5687 Utworzone: 2025-03-25
Sprzeciw wobec projektu utworzenia Centrum Integracji Cudzoziemców w Toruniu.
2077 Utworzone: 2025-03-04
Świdnica - Zmiana nazwy Skweru Lecha Kaczyńskiego na Skwer Ksiecia Bolka II
68 Utworzone: 2025-04-08
PETYCJA w sprawie stanu i wyposażenia technicznego zasobu mieszkaniowego Miasta Łodzi - apel o podjęcie działań
71 Utworzone: 2025-04-02
UZNANIE PRZESZKODY W DZIAŁANIU STOLICY BENEDYKTA XVI I ZWOŁANIE KONKLAWE
18509 Utworzone: 2023-10-23