Petycja w obronie polskiej szkoły
Skontaktuj się z autorem petycji
Temat pod dyskusję został automatycznie utworzony do petycji Petycja w obronie polskiej szkoły
Gość |
#7512016-08-19 05:04Jeszcze nigdy nie było tak nic nie wiadomo na kilka dni przed rozpoczęciem roku szkolnego. Pracuję ponad 30 lat jako nauczycielka |
Gość |
#7532016-08-19 12:01Budujmy, a nie burzmy tego, co jest do zmiany! Dzieci są tego warte! |
Gość |
#7542016-08-19 13:15To jest WIELKI sprawdzian środowiska nauczycielskiego. Jeżeli podzieli ich polityka, to będą słabi ( nie tylko dzisiaj, ale i w przyszłości). Nauczyciele - bądźcie silni i zjednoczeni! |
Gość |
#7552016-08-19 14:13Uważam, że pomysł likwidacji gimnazjum będzie miał bardzo duże konsekwencje finansowe, które nie przełożą się na poprawę jakości edukacji. Ciągła zmiana podstawy programowej powoduje nieustanne eksperymentowanie na dzieciach i młodzieży, co nie może pozytywnie wpłynąć na poziom nauczania. |
Gość |
#7562016-08-19 15:25Nie ma nic gorszego w szkolnictwie niż reformy przygotowywane w pośpiechu i z powodów politycznych - bez akceptacji większości społeczeństwa i potrzebnych pieniędzy... |
Artur |
#7572016-08-19 18:13Witam, czytałem komentarze zarówno pozytywne i negatywne dotyczące tej zmiany i jestem zaskoczony brakiem merytorycznych argumentów w tej dyskusji. Jestem nauczycielem z prawie 25 letnim stażem, pracowałem w wielu szkołach: 14 lat w różnych liceach (zarówno takim które ma 4 miejsce w mieście jak i w liceach z tak zwaną "trudną" młodzieżą jak i w gimnazjum przez ostatnie 10 lat i takie argumenty jakoś do mnie nie trafiają. Czy 13 po szkole podstawowej umie stwierdzić co dla niego jest dobre nie znając jeszcze szkoły do której ma chodzić? Ja kończyłem 8-letnią szkołę podstawową i raczej nie było to miłe doświadczenie. W szkole "uczyło" się wielu tak zwanych spadochroniarzy, uczniów często po 17 i 18 lat i wynikały z tego olbrzymie problemy zarówno dotyczące nauki jak i bezpieczeństwa. Dopiero w liceum miałem możliwość przybywania u uczenia się z młodzieżą o podobnych zainteresowaniach i celach w przyszłości. Przy obecnej skali problemów dotykających już nie 17 ale 13-14 latków trudno mi wyobrazić sobie szkołę bezpieczną dla 8-10 latków, którzy na korytarzach, w szatni, na boisku i przed szkołą będą zapoznawać się z prawami i sposobem widzenia świata przez uczniów starszych (do 18 lat jest obowiązek szkolny). Zresztą P. minister sama kilka lat wcześniej widziała ten problem (interpelacja) a teraz jakoś o nim nie chce pamiętać. Druga sprawa to zapowiedź zwiększenia poziomu nauczania a właściwie powrót do programu nauczania z lat 70. Jestem matematykiem i skupię się na tym przedmiocie: w liceum rzeczywiście wówczas była trudniejsza matura, uczniowie nie tylko klas mat-fiz uczyli się o równaniach i nierównościach logarytmicznych, wykładniczych, trygonometrycznych, o pochodnych, całkach, a nawet liczbach zespolonych, tylko po co? Zdawalność matury z matematyki była na około 60% może nawet mniej, a matma na takim poziomie była zupełnie niepotrzebna w dalszym kształceniu oprócz matmy i kierunków technicznych na studiach. Pytanie uczniów "Po co mi to, kiedy mi się to przyda?" było jednym z najczęściej zadawanych na matmie. Odpowiedź na nie brzmiała "nie dyskutuj taki jest program - ty masz się uczyć". Więc według mnie taki powrót to totalnie porypany pomysł - inna sprawa to jak taki program wdrożyć w życie. P. minister mówi, że liczba godzin przedmiotów się nie mniejszy ale znacząco się zwiększy - no cóż kobieta jest polonistką. Przyjrzyjmy się problemowi. Obecnie nauka matematyki w klasach 4-6, w gimnazjum i liceum profil podstawowy to 3 godziny tygodniowo, razem więc 27 godzin, a dla klas matematycznych w liceach to 6 godzin tygodniowo czyli razem 36 godzin. Według planu P. minister klasy 5-8 3 godziny tyg i liceum profil podstawowy 3 godz tyg (?) [więcej raczej nie będzie, bo przecież w liceum ma być zwiększona liczba godzin historii, WOSu, j polskiego ma wrócić do liceum plastyka, technika, muzyka i wszystkie inne przedmioty uczone w gimnazjum o religii, etyce i zwiększonej liczbie godzin w-fu nie wspominając] (młodzież nie może uczyć się ponad 40 godzin tygodniowo) Zatem podsumowując będzie to 24 godziny - jak więc to wpłynie na nauczanie matematyki, to chyba każdy może sobie odpowiedzieć. Nie wspomniałem tu o klasach 1-3 obecnie i 1-4 w przyszłości ponieważ ma to być nauka na dywanie z elementami siedzenia w ławkach, przez jednego nauczyciela "omnibusa" więc raczej matma będzie na tym samym poziomie co obecnie po klasie 3. Co do dobra samych dzieci - będą musiały podejmować decyzję o wyborze kształcenia rok wcześniej niż dotychczas obecnie 3 klasa gimnazjum (15-16 lat) niż po reformie 8 klasa podstawówki (tfu szkoły powszechnej)(14-15 lat), proszę wyobrazić sobie obecnego 14-latka podejmującego decyzję o wyborze kierunku szkoły branżowej czy kierunku klasy w licem (szczególnie że do 10 roku życia (4 klasa) będą się uczone na dywanie przez jedną panią). Większoścś uczniów obecnej klasy 3 w gimnazjum ma z tym duży problem. Istnieje podobno propozycja likwidacji profili w liceum !! - to dopiero będzie "dobra zmiana" Dużo się rozpisałem, ale tych problemów jest znacznie więcej, nie wspominając o kosztach z tym związanych (szkoły branżowe czy też dostosowanie szkół podstawowych do nauczania przedmiotów ścisłych-laboratoryjnych). Pozdrawiam |
Gość |
#7592016-08-20 07:20Do nauczycieli! Błagam Was, we wrześniu wyjdźmy razem na ulice protestować przeciwko tej chorej reformie! Ten powrót do PRL-u nie może się stać, nie może się wydarzyć! Nie pozwólmy na to! Nauczycielka świetnie prosperującego gimnazjum. |
Gość |
#760 Re:2016-08-20 08:36Dziekuję za tę wypowiedź:) Dodam, że zapomniano o roczniku sześciolatków. Te dzieciaki będą musiały wybierać szkołę branżową lub profil w LO w 14 roku życia ( lub 13 o ile są z września/grudnia). |
Gość |
#761 Re: Re:2016-08-20 08:53Profile w LO też mają być zlikwidowane, ma być kształcenie ogólne, więc część nauczycieli z liceów też straci prace, bo będzie mniej godzin np. biologii, chemii czy geografii |
Gość |
#7632016-08-20 17:29Jako nauczyciel gimnazjum uważam, że system, który istnieje należy doskonalić i wspierać, a nie niszczyć bez żadnej konkretnej idei naprawy polskiego szkolnictwa. W szkole, gdzie pracuje udało nam się stworzyć coś naprawdę służącego uczniom i całemu społeczeństwu. W wyniku tzw. reformy edukacji wszystko to co stworzyliśmy i jest dobre zostanie zniszczone. W imię czego??? |
Gość |
#7652016-08-20 21:59Jestem zwolenniczką ewolucji, nie rewolucji. Poprawiajmy niedoskonałości istniejącego systemu, zamiast niszczyć dorobek ostatnich lat nieprzemyślanymi decyzjami. |
Gość |
#7662016-08-21 08:28Zmiany proponowany przez rząd doprowadzą do uwstecznienia osiagnięć polskiej edukacji, zamętu, marnotrawstwa zainwestowanych pieniędzy i bezrobocia wśród nauczycieli |
Gość |
#767 Re: #757: Artur2016-08-21 08:45Po przeczytaniu komentarzy, podobne wnioski nasunęły sią także i mi. Nie pojmę, a piszę to kolejny raz, dlaczego nauczyciele mają tak mało profesjonalne spokrzenie na zapowiadane zmiany. Iluż wśród nas jest i chce być kreatywnymi współtwórcami rzeczywistości? Politycy, jak widać, bez trudu rozszyfrowali nasze środowisko zawodowe i podrzucili społeczeństwu otwartą puszkę pandory, która ma skoncentrować uwagę, myślenie na "wygaszaniu" (?!) tego co jest. wdług ??? przyczyną wszelakiego zła w oświacie (?!) a przez to także podnieść sondaże PIS. To, że część połeczeństwa łyka taką papkę, mnie nie dzieiwi. Zaś nie tylko nie rozumiem, ale nie potrafię zaakceptowaćale tego, że środowisko pedagogiczne nie podejmuje poważnych decyzji, żeby oświecić rodziców i uczniów, czym pachną te zmiany, ani też nie prowadzi poważnych debat w grupe zawodowej. Moja próba pozyskania sojuszników do działania w minionym roku szkolnym spełzła na tym, że sama, jako osoba prywatna pisałam do MEN i ZNP. Planuję w nowym roku szkolnym dać młodziezy gimnajalnej podstawy do zajęcia przez nich stanowiska w sprawie wyrażanych o nich opiniach. Setki razy powtarzane kłamstwa, nie mogą zostać uznane za prawdę! Mam jeszcze inne pomysły i łatwo nie odpuszczę! Pozdrawiam. |
Ten wpis został usunięty przez autora (Pokaż szczegóły)
2016-08-21 15:41- Date of removal: 2016-08-21
- Powód usunięcia:
Gość |
#7702016-08-21 17:06Ponieważ: 1) mam dzieci w wieku szkolnym, 2) Sama uczyłam się 8 lat w podstawówce i w 6 klasie miałam dość nauczycieli i szkoły (obecnie robię habilitację), 3) Uważam, że wszystko na świecie się zmienia i absolutnie nie można wracać do czegoś, co było 30 lat temu, 4) Nie nawidzę głupoty |
Gość |
#7712016-08-21 17:54W obecnych czasach nie ma potrzeby reformy szkolnictwa, ale większej troski o uczniów, nauczycieli i rodziców. Potrzeba zmian i zarządzeń wewnątrzszkolnych, które poprawiłyby dyscyplinę i bezpieczeństwo. Potrzeba pedagogizacji rodziców - szczególnie tych młodych, którzy wykazują roszczeniowy stosunek do szkoły, nie zwracając uwagi na to, że dom wychowuje i kształtuje dziecko, a szkoła tylko wspiera te procesy. Warto też zwrócić uwagą na uzależnienia dzieci od sprzętu elektronicznego, Internetu oraz pornografii - o czym się jeszcze u nas w kraju milczy. Takich problemów jest wiele i nie pomoże w ich rozwiązaniu REFORMA?! O finansach i zwolnieniach nauczycieli nawet nie warto mówić, bo społeczeństwo wierzy w słowa pani minister. |
Gość |
#772 Re:2016-08-21 20:55Myślę, że ulicznymi demonstracjami nie przejmą się. Dobrze zintegrowane środowisko nauczycielskie ( a z tym jest problem!) ma inne możliwości. Był już taki moment, że rozważano brak świadectw i chyba problemy z przeprowadzeniem matur (przed ostatnimi podwyżkami, gdy i tak ktoś tanio sprzedał naszą skórę?). Do radykalnych kroków jednak potrzebna jest akceptacja społeczna, rodziców i uczniów uświadomionych o co chodzi. Czy chociaż my nauczyciele kiedyś przemówimy jednym głosem, bo społeczeństwo może mieć iróżną świadomośc zysków i strat zapowiadanych zmian? |
Gość |
#7732016-08-21 21:24Gdyż uważam, ze proponowane przez p.Zalewska zmiany bedą zarówno gorsze dla dzieci, jak i pracownikow szkoły. |
Gość |
#7752016-08-22 06:38Uważam , że burzenie całego systemu jest kosztowne i nie wniesie nic dobrego. Powinno się poprawić programy edukacyjne, programy nauczania. |
|
Apel o kontynuację budowy CPK
Petycja w sprawie uwolnienia księdza Michała Olszewskiego
List do Prezydenta Władimira Putina
Wniosek o postawienie Premiera Donalda Tuska przed Trybunałem Stanu
Petycja o udostępnienie profilaktyki krwawień emicizumabem dla wszystkich dzieci chorych na hemofilię A w postaci ciężkiej od urodzenia do 18 roku życia
Petycja dotycząca wyboru pełnomocnika ds.Osób z Niepełnosprawnościami w nowym rządzie
Ustanowienie dnia 22 września Dniem Pamięci o Zagładzie Osób z Zaburzeniami Psychicznymi na terenach okupowanej Polski podczas II wojny światowej
Komitet Obrony Gietrzwałdu
POMÓŻ NAM URATOWAĆ BIAŁY BUDYNEK !
DELEGALIZACJA PiS – podpisz obywatelski projekt ustawy! Powiedz NIE Kaczyńskiemu i partii Ziobry | checkPRESS.pl
Czy jest jakaś rzecz, którą pragniesz zmienić?
Milczenie nie powoduje zmiany. Autor tej petycji zajął stanowisko i podjął działanie. Zrobisz to samo? Zapoczątkuj ruch społeczny, tworząc petycję.
Stwórz własną petycjęInne petycje, które mogą cię zainteresować
Petycja w sprawie wprowadzenia zakazu reklamy piwa
22501 Utworzone: 2024-04-25
Przedszkola Publiczne Zagrożone
1418 Utworzone: 2024-11-18
Apel do Premiera Donalda Tuska w sprawie mieszkań i domów ze wsparciem dla osób z autyzmem i innymi niepełnosprawnościami
1495 Utworzone: 2024-11-15
PROŚBA O AUDIENCJĘ U JE KARD. ROBERTA SARAH w sprawie obrony praw Stolicy Apostolskiej
3453 Utworzone: 2024-11-14
Petycja o udostępnienie profilaktyki krwawień emicizumabem dla wszystkich dzieci chorych na hemofilię A w postaci ciężkiej od urodzenia do 18 roku życia
101057 Utworzone: 2024-11-13
WYSYPISKO ŚMIECI W POWIECIE SKARŻYSKIM? MÓWIMY NIE!
916 Utworzone: 2024-11-19
Utworzenie zadania inwestycyjnego - Przedłużenie II linii metra do Ursusa, które wynika z II Tomu Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy.
4321 Utworzone: 2024-09-23
Otwarty List do Generała Rajmunda Andrzejczaka aby kandydował na prezydenta Polski
618 Utworzone: 2024-11-09
Petycja o poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przy ul. Koszykowej w Malborku
518 Utworzone: 2023-11-15
Zgłaszam poparcie utrzymania obecnego statusu Pałacu Młodzieży w Tarnowie jako placówki oświatowej oraz dalszego jej rozwoju, utrzymania jej rangi oraz zatrudnienia Nauczycieli.
1934 Utworzone: 2024-11-16
UZNANIE PRZESZKODY W DZIAŁANIU STOLICY BENEDYKTA XVI I ZWOŁANIE KONKLAWE
17346 Utworzone: 2023-10-23
Autobus 131 - petycja ws. zachowania dotychczasowej trasy
1590 Utworzone: 2024-11-08
Komitet Obrony Gietrzwałdu
7519 Utworzone: 2022-12-31
Petycja mieszkańców gminy Luzino dotycząca cofnięcia reorganizacji lub zmiany sposobu jej przeprowadzenia w placówce Poczty Polskiej w Luzinie
342 Utworzone: 2024-11-17
Petycja w sprawie pociągnięcia do odpowiedzialności zawodowej pani Krystyny Ptok.
161 Utworzone: 2024-11-18
Uratujmy stary gmach szkoły przed zniszczeniem
23 Utworzone: 2024-11-20
Nie dla tramwaju w wariancie 3,4 i 5 w Borku Fałęcki
310 Utworzone: 2024-11-17
NIE dla budowy NOWORACŁAWICKIEJ! TAK dla terenów ZIELONYCH (park i ogródki działkowe) na Dolnym Mokotowie!
411 Utworzone: 2024-11-09
PETYCJA DO PREZYDENTA MIASTA KRAKOWA w sprawie odwołania przetargu na przyznanie uprawnień do korzystania z miejsc postojowych dla dorożek na Rynku Głównym
1354 Utworzone: 2024-11-10
UBÓJ RYTUALNY: profanacja prawdy, człowieczeństwa i wolności obywateli - apel o ochronę wartości
1403 Utworzone: 2024-11-08